Sebanyak 244 item atau buku ditemukan

Fintech in Islamic Finance

Theory and Practice

Featuring high-level analysis of Islamic law, this book examines fintech in Islamic finance from both theoretical and empirical perspectives. Whilst building on existing approaches, it also discusses the current application of fintech in promoting financial inclusion through innovative solutions in Muslim-majority countries, identifying future directions for policy-makers. With original chapters written by prominent academics, senior lawyers and practitioners in the global Islamic finance industry, this book serves as the first standalone pioneering reference work on fintech in Islamic finance. It also, for the first time, examines the position of Islamic law on cryptocurrencies, such as bitcoin. Besides the conceptual analysis of the Sharīʿah and legal aspects of fintech in Islamic finance, this book provides relevant case studies showing current and potential developments in the application of fintech in various sectors ranging from crowdfunding and smart contracts, to Online Dispute Resolution, Investment Account Platform and identity verification in the KYC process. Setting the agenda for researchers in the field, Fintech in Islamic Finance will be useful to students and scholars of Islamic finance and financial technology.

Featuring high-level analysis of Islamic law, this book examines fintech in Islamic finance from both theoretical and empirical perspectives.

Manajemen Pemasaran Jasa (Konsep Dasar)

Konsep Jasa dan Manajemen Pemasaran, Dinamika Bisnis Jasa dan Pentingnya Pemasaran Jasa, Memahami Perilaku Konsumen, Bauran Pemasaran Jasa, Merancang Produk Jasa, Menetapkan Harga, Strategi, Target dan Pomosisian Pada Perusahaan Jasa, Membangun Komunikasi Pemasaran Jasa Terintegritas, Strategi SDM Dalam Pemasaran Jasa dan Mengelola Proses Jasa, Membangun Kepuasan Pelanggan, Mewujudkan Loyalitas Pelanggan serta Pemanfaatan Pemasaran Digital Bagi Perusahaan.

Konsep Jasa dan Manajemen Pemasaran, Dinamika Bisnis Jasa dan Pentingnya Pemasaran Jasa, Memahami Perilaku Konsumen, Bauran Pemasaran Jasa, Merancang Produk Jasa, Menetapkan Harga, Strategi, Target dan Pomosisian Pada Perusahaan Jasa, ...

HR Analytics

Understanding Theories and Applications

Human resource management function over the years -- HR decision-making and HR analytics -- Introduction to HR analytics -- HR business process and HR analytics -- Forecasting and measuring HR value propositions with HR analytics -- HR analytics and data -- HR analytics and predictive modelling -- HR analytics for future

Key Features • Goes beyond traditional HR metrics and scorecard, and discusses the major advances and application of big data in HR decision making • Special focus on measurement of value propositions, data collection and visualization ...

Riset pemasaran dan konsumen seri 1

Informasi harus disediakan oleh riset pemasaran karena mahalnya biaya riset dan persaingan yang semakin tinggi serta perlunya pengambilan keputusan yang benar dan tepat agar tercapainya kepuasan konsumen. Kepuasan konsumen telah menjadi titik sentral perhatian dalam bisnis dan manajemen sehingga berbagai literatur yang menyangkut bisnis dan manajemen organisasi, baik yang bersifat mencari laba ataupun nirlaba menempatkan kepuasan konsumen sebagai ukuran utama.

Informasi harus disediakan oleh riset pemasaran karena mahalnya biaya riset dan persaingan yang semakin tinggi serta perlunya pengambilan keputusan yang benar dan tepat agar tercapainya kepuasan konsumen.

Riset Pemasaran dan Konsumen Seri: 2

Buku ini adalah kelanjutan dari Buku Seri 1: Riset Pemasaran dan Konsumen. Buku Seri 1 membahas prosedur melakukan riset pemasaran dan konsumen serta membahas berbagai topik riset pemasaran dan konsumen berdasarkan kajian artikel yang diterbitkan di jurnal ilmiah. Buku Seri 2 ini terdiri dari dua bagian utama. Bagian pertama membahas persiapan data untuk diolah dan dianalisis serta metode statistik univariate dan bivariate untuk menganalisis data survei.

Buku ini adalah kelanjutan dari Buku Seri 1: Riset Pemasaran dan Konsumen.