Sebanyak 108 item atau buku ditemukan

Transformasi Pendidikan Agama Islam

Buku ini adalah sebuah karya yang membahas perubahan dan perkembangan dalam pendidikan agama Islam. Buku ini menyoroti bagaimana pendidikan agama Islam telah mengalami transformasi seiring berjalannya waktu, sejalan dengan perubahan sosial, teknologi, dan budaya. Penulis mengulas berbagai aspek transformasi, seperti pemahaman mendalam tentang agama Islam, pentingnya moderasi beragama dalam pendidikan agama Islam, metode pengajaran, kurikulum, isu-isu kontemporer, serta tantangan dan peluang yang dihadapi dalam upaya meningkatkan kualitas pendidikan agama Islam. Buku ini juga membahas peran pendidikan agama Islam dalam masyarakat modern, serta bagaimana pendidikan agama Islam dapat berkontribusi pada pembangunan karakter dan moral individu dalam masyarakat. Selain itu, buku ini mencermati bagaimana pendidikan agama Islam dapat mempromosikan pemahaman yang lebih baik tentang prinsip-prinsip agama Islam, toleransi, kerukunan antar umat beragama, dan nilai-nilai kemanusiaan.

Buku ini menyoroti bagaimana pendidikan agama Islam telah mengalami transformasi seiring berjalannya waktu, sejalan dengan perubahan sosial, teknologi, dan budaya.

Stakeholders Model of Governance in Islamic Economic System

The paper discusses the design of an efficient and optimal corporate governance structure of a firm within Islamic economic system. The objective of this paper is to identify factors, which will influence corporate governance within an Islamic economic system and to examine if corporate governance model will be 'shareholder'- or 'stakeholder'- centered? The paper argues that the governance model in Islamic economic system is a stakeholder-oriented model where governance structure and process at system and firm level protect rights of stakeholders who are exposed to any risk as a result of firm's activities. Whereas conventional system is struggling with finding convincing arguments to justify stakeholders' participation in governance, the foundation of a stakeholder model is found in Islam's principles of property rights, commitment to explicit and implicit contractual agreements and implementation of an effective incentive system. The paper also discusses the implication of a stakeholder model on depositors, Islamic financial institutions, and regulators.

The paper argues that the governance model in Islamic economic system is a stakeholder-oriented model where governance structure and process at system and firm level protect rights of stakeholders who are exposed to any risk as a result of ...

The Islamic Debt Market for Sukuk Securities

The Theory and Practice of Profit Sharing Investment

The relatively new sukuk (or Islamic debt securities) markets have grown to more than US $800 billion over the past decade, and continue to grow at a rate of around 20-30 per cent per year. Arguably the first of its kind, this path-breaking book provides a highly unique reference tool relating to key issues surrounding sukuk markets, which are found in 12 major financial centres, including Kuala Lumpur, London and Zurich. The internationally renowned contributors present an in-depth study of sukuk securities, beginning with a comprehensive definition and history. They go on to discuss Islamic financial concepts and practices that govern how sukuk securities are issued, how markets are carefully regulated to protect investors, and how securities are designed to safeguard invested money. The prospects and challenges of developing sukuk Islamic debt markets across the world are also illustrated. This comprehensive guide to sukuk markets will prove a fascinating and useful reference tool for academics, students, researchers and practitioners with an interest in Islamic finance, and, more specifically, in the nascent field of sukuk securities.

marketing. and. listing. of. sukuk. securities. Mohamed. Ariff. and. Shamsher. Mohamad1. 12.1. INTRODUCTION. The first Malaysian sukuk as a new Islamic financial debt security was issued as a private sector issue by Shell Company (M) ...

Manajemen Pemasaran

Buku Manajemen Pemasaran ini disusun oleh para akademisi dan praktisi dalam bentuk buku kolaborasi. Walaupun masih jauh dari kesempurnaan, tetapi kami mengharapkan buku ini dapat menjadi referensi atau bahan bacaan dalam menambah khasanah keilmuan khususnya mengenai ilmu Manajemen Pemasaran. Sistematika penulisan buku ini diuraikan dalam tigabelas bab yang memuat tentang Konsep Dasar Manajemen Pemasaran, Perencanaan Pemasaran, Sistem Informasi Pemasaran, Segmentasi Pasar, Ekuitas Merek, Strategi Produk, Strategi Penetapan Harga, Manajemen Saluran Distribusi, Bauran Pemasaran, Analisis Perilaku Konsumen, Menciptakan Kepuasan Pelanggan, Pasar Global, serta bab terakhir mengenai Komunikasi Pemasaran.

Buku Manajemen Pemasaran ini disusun oleh para akademisi dan praktisi dalam bentuk buku kolaborasi.

Islam dan Green Economics: Diskursus Konsep Islam Tentang Ekonomi Hijau Serta Pembangunan Berkelanjutan di Indonesia - Jejak Pustaka

Buku yang bertemakan tentang Islam dan Green Economics ini merupakan sebuah terobosan dari Fakultas Ekonomi dan Bisnis Islam melalui Tim Jurusan Ekonomi Islam dan Gugus Mutu Fakultas (GMF) yang menginisiasi untuk membukukan hasil diskusi periodic yang dilaksanakan secara berkala setiap bulan. Book Chapter yang mengulas tentang relasi Islam dengan isu lingkungan dan pembangunan berkelanjutan melibatkan berbagai pihak dalam penulisannya.

... Industry in Malaysia: An Approach of SWOT and ICT Strategy”. Malaysia: Journal of Society and Space. Collins, David et al. (2010). “Green jobs, environmental sustainability & in ... Economy dan Pengembangan Industri Halal di Indonesia.

Public Relations

Principles and Practices

Public Relations: Principles and Practices is a comprehensive textbook designed for under- and post-graduate degree/diploma students of mass communication, corporate communications, and public relations (PR). The core concepts of PR have been explained through numerous examples, exhibits, tables, and illustrations. Divided into five parts, the first part Fundamentals and Emergence gives an overview of PR and acquaints the readers with the emergence of PR. The second part on Process and Practice discusses in detail the PR window for developing a PR program, which includes scanning the environment, creating a communication plan/ strategy, implementing the plan, and measuring its impact. The third part on Skills focusses on key communication and negotiation skills, which are essential for PR professionals. The part on Applications discusses PR relations with several publics like customers, dealers, vendors, employees, investors, and media; and key issues like corporate social responsibility, community relations, event management, crisis management, government PR, lobbying, and institutional advertising. The section also deals with corporate image, corporate identity, house journals, and PR ethics. The final part on Support Service elaborates on the role and structure of PR agencies. Students of media studies aspiring to be public relations professionals will find this book highly useful for its in-depth coverage of the key PR concepts. The book will also serve as a handy tool for practicing PR professionals.

Students of media studies aspiring to be public relations professionals will find this book highly useful for its in-depth coverage of the key PR concepts. The book will also serve as a handy tool for practicing PR professionals.

Pendidikan Di Era Revolusi 4.0: Tuntutan, Kompetensi & Tantangan

Pendidikan Era Revolusi Industri 4.0 adalah fenomena yang merespons kebutuhan revolusi industri dengan penyesuaian kurikulum baru sesuai situasi saat ini. Kurikulum tersebut mampu membuka jendela dunia melalui genggaman, contohnya dengan memanfaatkan internet of things (IOT). Di sisi lain pengajar juga memperoleh lebih banyak referensi dan metode pengajaran.

2.4 Tuntutan Revolusi Industri 4.0 terhadap Kompetensi Guru Kompetensi guru profesional telah diatur dan dirumuskan dalam Peraturan Menteri Pendidikan Nasional No.16 Tahun 2007 tentang Standar Pendidik dan Kependidikan bahwa kompetensi ...

TEORI & KONSEP PEDAGOGIK

Profesi pendidik memiliki makna yang sangat mendalam dan menjadi kunci majunya kehidupan dan peradaban manusia, bahkan bangsa dan negara. Peran pendidik menjadi sangat penting sebagai agen perubahan pada kehidupan anak bangsa. Oleh karena itu, para calon guru perlu meluangkan waktunya untuk melakukan orientasi spiritualitas profesi pendidik sehingga mampu memiliki internalisasi mendalam atas nilai-nilai pilihan dan keputusan profesinya: Mengapa menjadi Guru? Ada apa dengan Guru? dan Bagaimana menjadi Guru?. Book chapter Teori dan Konsep Pedagogik ini mendeskripsikan teori, dan konsep pedagogic yang dapat membantu setiap individu, baik guru, mahasiswa keguruan, maupun pemerhati pendidikan untuk mengembangkan kemampuan pedagogik berdasarkan kajian teori dan empiris dengan berfokus pada internalisasi nilai-nilai diri. Selain itu, book chapter ini juga dapat menjadi referensi dalam mendukung pencapaian efektivitas kemampuan yang terwujud dalam bentuk pengetahuan, keterampilan, dan sikap melalui aspek pengetahuan pedagogik sebagai dasar kerangka peran dan figur dalam bentuk berpikir; bersikap reflektif dan emosi yang cerdas; kemampuan dalam pola komunikasi instruksional; serta aspek-aspek yang menjadi sarana untuk mewujudkan kompetensi pedagogik. Oleh karena itu, buku ini dapat menjadi buku wajib yang memberi arah dan solusi terhadap kebutuhan pengembangan kompetensi pedagogik

C. Fungsi Komunikasi Pendidikan Secara spesifik, komunikasi merupakan ruh dari keberlangsungan dunia pendidikan memiliki fungsi terhadap peristiwa pendidikan itu sendiri. Fungsi suatu peristiwa komunikasi juga berkaitan dengan ...

Ethical Dimensions of Islamic Finance

Theory and Practice

This book provides an introductory theoretical foundation of the ethics embedded in Islamic economics and finance, and it shows how this ethical framework could pave the way to economic and social justice. It demonstrates how Islamic finance—a risk-sharing and asset-backed finance—has embedded universal values, ethical rules, and virtues, and how these qualities may be applied to a supposedly value-neutral social science to influence policy-making. This book argues that ethical and responsible finance, such as Islamic finance, could lead the efforts to achieve sustainable economic development. Iqbal and Mirakhor then conduct a comparative analysis of Islamic and conventional financial systems and present Islamic finance as an alternative that can address today’s growing problems of inequality, social injustice, financial repression, unethical leadership, and lack of opportunity to share prosperity.

This book provides an introductory theoretical foundation of the ethics embedded in Islamic economics and finance, and it shows how this ethical framework could pave the way to economic and social justice.