Sebanyak 1295 item atau buku ditemukan

Communication Science Theory and Research

An Introduction to Advanced Study

This volume provides a graduate-level introduction to communication science, including theory and scholarship for masters and PhD students as well as practicing scholars. The work defines communication, reviews its history, and provides a broad look at how communication research is conducted. It also includes chapters reviewing the most frequently addressed topics in communication science. This book presents an overview of theory in general and of communication theory in particular, while offering a broad look at topics in communication that promote understanding of the key issues in communication science for students and scholars new to communication research. The book takes a predominantly "communication science" approach but also situates this approach in the broader field of communication, and addresses how communication science is related to and different from such approaches as critical and cultural studies and rhetoric. As an overview of communication science that will serve as a reference work for scholars as well as a text for the introduction to communication graduate studies course, this volume is an essential resource for understanding and conducting scholarship in the communication discipline.

This volume provides a graduate-level introduction to communication science, including theory and scholarship for masters and PhD students as well as practicing scholars.

Somali-English, English-Somali Dictionary and Phrasebook

This book is very helpful for travelers to Somalia. Included in the book are vocabulary sections, a phrasebook, pronunciation, and a brief outline of the language's grammar rules and information on local culture.

This book is very helpful for travelers to Somalia. Included in the book are vocabulary sections, a phrasebook, pronunciation, and a brief outline of the language's grammar rules and information on local culture.

English Vocabulary in Use Upper-Intermediate Book with Answers

Vocabulary Reference and Practice

The words you need to communicate with confidence. Vocabulary explanations and practice for upper-intermediate level (B2) learners of English. Perfect for both self-study and classroom activities. Quickly expand your vocabulary with over 100 units of easy to understand explanations and practice exercises. Be confident about what you are learning, thanks to Cambridge research into how English is really spoken and written, and get better at studying by yourself, with units on learning vocabulary, personalised practice and an easy to use answer key.

The words you need to communicate with confidence.

Keputusan Kepala Badan Perencanaan Pembangunan Nasional nomor: KEP. 178/K/07/2000 tentang Evaluasi Kinerja Proyek Pembangunan

Decision of the head of Badan Perencanaan Pembangunan Nasional on working evaluation of development project in Indonesia.

Pengertian Kerangka Kerja Logis ( KKL ) merupakan ringkasan proyek yang menunjukkan tingkatan tujuan - tujuan proyek serta hubungan sebab akibat pada setiap tingkatan indikator dan sasaran kinerja . KKL berguna untuk mendapatkan ...

Pengantar Bisnis (Konsep dan Strategi E-Business)

Kemajuan teknologi dan informasi yang semakin canggih, membawa dampak yang sangat kuat pada hampir seluruh aspek kehidupan, tidak terkecuali dunia bisnis. Persaingan bisnis yang semakin sengit, menuntut perusahaan untuk menyusun strategi yang efektif dalam memberikan produk dan layanan guna memenuhi kebutuhan konsumen dan mitra bisnis yang semakin cerdas dan beragam. E-bisnis merupakan pengelolaan dan pemberdayaan seluruh aktivitas proses bisnis dengan menggunakan memanfaatkan internet, intranet, ekstranet dan jaringan lainnya. Layanan yang disediakan oleh e-business meliputi direktori bisnis elektronik, transaksi elektronik, katalog elektronik. Oleh karena itu, untuk meningkatkan kreativitas dan inovasi untuk dapat bersaing secara kompetitif, organisasi bisnis harus memiliki strategi untuk dapat mengatur dan mengelola sumber daya dengan tepat dan memiliki visi dan misi dalam meningkatkan kinerja organisasinya. Sistematika penyusunan buku yang berjudul Pengantar Bisnis (Konsep dan Strategi E-Business) ini terdiri atas sembilan bab yang disajikan dalam bentuk pembahasan mengenai: Sejarah Perkembangan Bisnis Digital, Lingkungan Bisnis Internal dan Eksternal, Konsep E-bisnis dan E-commerce, Dinamika Persaingan Bisnis Perspektif Etika Bisnis, Peran MSDM dalam Organisasi Bisnis, Implementasi E-bisnis dan Inovasinya. E-business Peluang dan Tantangan di Indonesia, Strategi Digitalisasi Bisnis pada Era Reolusi Industri 4.0, serta Globalisasi dan Bisnis Internasional. Buku ini hadir untuk menambah daftar buku-buku pengantar bisnis yang telah ada sebelumnya, dan diharapkan dapat bermanfaat bagi para pembaca dalam menambah pengetahuan dalam dunia bisnis.

Sistematika penyusunan buku yang berjudul Pengantar Bisnis (Konsep dan Strategi E-Business) ini terdiri atas sembilan bab yang disajikan dalam bentuk pembahasan mengenai: Sejarah Perkembangan Bisnis Digital, Lingkungan Bisnis Internal dan ...

Pedoman Penulisan Karya Ilmiah Tugas Akhir, Skripsi, Dan Tesis

Penulisan karya ilmiah merupakan salah satu tugas akhir yang harus diselesaikan oleh mahasiswa Program Diploma Tiga (D3), Program Strata Satu (S1), dan Program Strata Dua (S2). Untuk menciptakan quality assurance terhadap karya ilmiah tersebut, buku ini memberikan gambaran mengenai penyusun naskah karya ilmiah sebagai pedoman dalam menyelesaikan (Tugas Akhir, Skripsi, dan Tesis) yang dapat dijadikan pedoman oleh mahasiswa ataupun dosen pembimbing Pedoman Penulisan Karya Ilmiah (Tugas Akhir, Skripsi, dan Tesis) ini menjelaskan tentang hal-hal yang berhubungan dengan tata cara penulisan karya ilmiah baik berupa tugas akhir, skripsi ataupun tesis. Di dalam Pedoman Penulisan Karya Ilmiah (Tugas Akhir, Skripsi, dan Tesis) Mahasiswa ini, juga terdapat perihal berkenaan dengan jumlah pembimbing, jumlah penguji, serta persyaratan dan mekanisme proses pembimbingan. Diharapkan dengan adanya Pedoman Penulisan Karya Ilmiah (Tugas Akhir, Skripsi, dan Tesis) ini akan memberikan dampak terhadap peningkatan mutu karya ilmiah baik yang ditulis oleh mahasiswa Diploma Tiga (D3), mahasiswa Strata Satu (S1) ataupun mahasiswa Strata Dua (S2) Semoga Pedoman Penulisan Karya Ilmiah (Tugas Akhir, Skripsi, dan Tesis) Mahasiswa Program Diploma Tiga (D3) mahasiswa Strata Satu (S1) ataupun mahasiswa Strata Dua (S2) dapat berguna bagi mahasiswa ataupun dosen pembimbin. Akhirnya kami ucapkan terima kasih kepada semua pihak yang telah memberikan masukan untuk penyempurnaan Pedoman Penulisan Karya Ilmiah (Tugas Akhir dan Skripsi) Mahasiswa ini.

Untuk menciptakan quality assurance terhadap karya ilmiah tersebut, buku ini memberikan gambaran mengenai penyusun naskah karya ilmiah sebagai pedoman dalam menyelesaikan (Tugas Akhir, Skripsi, dan Tesis) yang dapat dijadikan pedoman oleh ...

CRM

Redefining Customer Relationship Management

Unlike so many books that focus on how to use Linux, Linux and the Unix Philosophy explores the "way of thinking that is Linux" and why Linux is a superior implementation of this highly capable operating system. This book is a revision and expansion of a computer science classic. Every chapter has been thoroughly updated with Linux coverage. Linux and the Unix Philosophy falls squarely between the "softer" texts on iterative software design and project management and the "how-to" technical texts. Thus far, no one has come out with a book that addresses this topic, either in the Unix space or the Linux space. Linux and the Unix Philosophy covers the same ground as the first edition, while it also presents bold new ideas about Linux and Open Source. Concise list of philosophy tenets makes it a handy quick reference Anecdotal examples personalize the book for the reader Conversational style makes it easy and joyful to read.

This book is a revision and expansion of a computer science classic. Every chapter has been thoroughly updated with Linux coverage.

Customer Relationship Management

The Ultimate Guide to the Efficient Use of CRM

This HOTT Guide defines CRM from different points of view: sales, marketing, customer support and technology. By presenting white papers on the technology, business cases, reports sharing the major trends occurring in the CRM marketplace, interviews with experts in the CRM-field, and a special chapter dedicated to the implementation of CRM in callcenters, the reader will have the most complete file on CRM possible at his disposition.

This HOTT Guide defines CRM from different points of view: sales, marketing, customer support and technology.