Sebanyak 4106 item atau buku ditemukan

Ekonomi Syariah

Konsep Umum Ekonomi Syariah, Konsep Halal dan Haram dalam Ekonomi Syariah, Konsep Bagi Hasil dalam Ekonomi Syariah, Konsep Jual Beli dalam Ekonomi Syariah, Konsep Sewa Menyewa dalam Ekonomi Syariah, Mekanisme Pasar dalam Ekonomi Syariah, Tantangan Ekonomi Syariah, Perkembangan Ekonomi Syariah di Indonesia, Problematika Jual Beli Online Dalam Perspektif Hukum Ekonomi Syariah.

Konsep Umum Ekonomi Syariah, Konsep Halal dan Haram dalam Ekonomi Syariah, Konsep Bagi Hasil dalam Ekonomi Syariah, Konsep Jual Beli dalam Ekonomi Syariah, Konsep Sewa Menyewa dalam Ekonomi Syariah, Mekanisme Pasar dalam Ekonomi Syariah, ...

Teori Planned Behavior dan Asuransi Syariah

Perkembangan asuransi syariah di Indonesia dewasa ini mengalami peningkatan, hal ini ditandai dengan banyaknya pertumbuhan pe-rusahaan asuransi syariah dan adanya peraturan Otoritas Jasa Keuangan (OJK) tentang pemisahan Unit Usaha Syariah (UUS) perusahaan asuransi menjadi perusahaan sendiri paling lambat akhir Oktober 2024. Data dari OJK sampai dengan Desember 2018 ada 48 UUS, terdiri dari 22 UUS asuransi jiwa, 24 UUS asuransi umum dan 2 UUS reasuransi, di samping itu, Total as-set asuransi syariah meningkat tiap tahunnya. Namun total as-set yang dimiliki asuransi syariah masih jauh tertinggal dibandingkan total asset asuransi konvensional. Salah satu faktornya adalah jumlah nasabah asuransi syariah yang masih san-gat terbatas dibandingkan dengan jumlah nasabah asuransi konven-sional, Sehingga, diperlukan strategi pemasaran yang baik sebagai upaya untuk menggaet calon nasabah supaya bergabung dengan asuransi syariah, di antara variabel yang diperlu dipertimbangkan oleh marketer asuransi syariah dalam memasarkan produk asuransi syariah kepada nasabah adalah theory of planned behavior yang dikembangkan oleh Ajzen (1991), theory of planned behavior men-jelaskan bahwa bahwa tindakan manusia diarahkan oleh tiga macam kepercayaan, yaitu kepercayaan perilaku (sikap), ke-percayaan normative (norma subjektif) dan kepercayaan kontrol (control behavior). Banyak penelitian termasuk di dalamnya penelitian dalam buku ini mengkonfirmasi adanya kontribusi pengaruh yang kuat dari theory of planned behavior terhadap minat dan keputusan membeli produk asuransi syariah.

Perkembangan asuransi syariah di Indonesia dewasa ini mengalami peningkatan, hal ini ditandai dengan banyaknya pertumbuhan pe-rusahaan asuransi syariah dan adanya peraturan Otoritas Jasa Keuangan (OJK) tentang pemisahan Unit Usaha Syariah ...

Norma dan Etika Ekonomi Islam

Kapitalisme menjadi topik penting yang disoroti oleh berbagai kalangan di era modern saat ini. Kebebasan di bidang ekonomi yang terdapat di dalamnya menghadirkan berbagai dampak yang dirasakan oleh masyarakat sebagai pelaku ekonomi. Islam hadir sebagai agama yang rahmatan lil `aalamin. Islam mengatur segala hal yang berkaitan dengan kemaslahatan umatnya, termasuk bidang perekonomian. Norma-norma ekonomi di era modern saat ini seringkali hanya menguntungkan salah satu pihak dan merugikan pihak lainnya sehingga dampak yang diperoleh adalah kemaslahatan yang tidak merata. Norma dan Etika Ekonomi Islam karya Yusuf al-Qardhawi ini memberikan pemahaman pada kita terkait rambu-rambu dalam menajalankan kehidupan perekonomian. Rambu-rambu tersebut diberikan agar kegiatan yang kita lakukan, khususnya sektor ekonomi senantiasa membawa kemaslahatan dan diberkahi setiap hasilnya. [Gema Insani]

Norma dan Etika Ekonomi Islam karya Yusuf al-Qardhawi ini memberikan pemahaman pada kita terkait rambu-rambu dalam menajalankan kehidupan perekonomian.

Creative Digital Marketing

Banyak buku membahas mengenai teknologi baik dari sisi buku asing maupun buku terbitan penulis Indonesia. Begitu juga dengan topik marketing, branding ataupun selling, terdapat puluhan bahkan ratusan dapat ditemukan dalam versi indonesia maupun bahasa inggris. Namun berapa buku yang ditemukan membahas secara spesifik tentang memanfaatkan kehebatan teknologi dalam aktivitas marketing? Teknologi apa saja yang dapat digunakan para marketer yang berbiaya murah, inovatif dan berdaya hasil ìwowî terhadap bottom line perusahaan? Buku ini akan mencelikkan mata anda mengenai dampak teknologi yang luarbiasa dalam aktivitas marketing, branding ataupun selling. Banyak orang tidak mengetahui rahasia ini ataupun tahu namun menganggap bahwa aktivitas yang melibatkan teknologi selalu identik dengan biaya yang tinggi. Bagi anda yang terlibat dengan aktivitas marketing, branding dan selling akan merasakan manfaat atas buku ini dengan melihat perkembangan teknologi yang demikian pesatnya. Para praktisi TI juga akan mengambil manfaat dari buku ini, dengan menemukan jalan bagaimana membantu dan memberikan layanan yang value added kepada divisi marketing. Bagi anda para konsultan, sudah saatnya anda menawarkan cara yang inovatif kepada klien anda dengan mengambil ide-ide yang segar dari buku ini. *** Editorís Note: Memaparkan secara lengkap manfaat teknologi dalam aktivitas marketing, bahasa mudah dimengerti orang awam, teknologi internet yang dibahas lengkap mulai dari yang gratis hingga berbayar.

Banyak buku membahas mengenai teknologi baik dari sisi buku asing maupun buku terbitan penulis Indonesia.

MANAJEMEN MUTU DALAM PELAYANAN KEPERAWATAN

Sistematika buku ini dengan judul “Manajemen Mutu Dalam Pelayanan Keperawatan”, mengacu pada konsep dan pembahasan hal yang terkait. Buku ini terdiri atas 11 bab yang dijelaskan secara rinci dalam pembahasan antara lain mengenai Konsep Audit Mutu Dalam Pelayanan Keperawatan; Indikator Pelayanan Keperawatan; Sistem Asesmen dan Dokumentasi Indikator Pelayanan Keperawatan; Urgensi Pelayanan Prima Keperawatan Berbasis Caring dan Komunikasi Efektif; Keamanan dan Keselamatan (Safety) Dalam Pelayanan Keperawatan; Aturan, Kebijakan, Dan Strategi Menghadapi Akreditasi KARS dan JCI; Infeksi Nosokomial Sebagai Indikator Kualitas Layanan Keperawatan; Manajemen Nyeri Sebagai Indikator Pelayanan Keperawatan; Pendidikan Pasien dan Keluarga Sebagai Indikator Pelayanan Keperawatan; Dokumentasi Mutu Keperawatan Berbasis IT Sebagai Indikator Dalam Pelayanan Keperawatan; Tips dan Trik Memilih Lembaga Akreditasi Terbaik Di Layanan Kesehatan (Keperawatan).

Buku ini terdiri atas 11 bab yang dijelaskan secara rinci dalam pembahasan antara lain mengenai Konsep Audit Mutu Dalam Pelayanan Keperawatan; Indikator Pelayanan Keperawatan; Sistem Asesmen dan Dokumentasi Indikator Pelayanan Keperawatan; ...

Total Quality Management

Concepts, Strategy and Implementation for Operational Excellence

This textbook discusses total quality management (TQM) as a strategy rather than just a technique and provides a comprehensive overview of how TQM helps in attaining operational and business excellence, leading to customer satisfaction. Total Quality Management: Concepts, Strategy and Implementation for Operational Excellence elaborates upon the interface of total quality (TQ) with a wide spectrum of activities such as designing, purchasing, manufacturing, process control, systems installation and maintenance, and service delivery. It broadly covers the core concepts, tools, techniques and cross-functional linkages of TQM with other operational domains. The book also demonstrates how quality management systems (QMS) should be effectively integrated with factors related to the environment, safety and maintenance to ensure business continuity, sustainability and social accountability. Besides catering to the needs of students of management and engineering in South Asia, the book would also be useful for corporate practitioners and TQM professionals. Key Features • Detailed coverage of the management of planning, designing, controlling and improving quality in products and services • Industry insights to TQM practices and implementation spread throughout the chapters in the form of snapshots • Dedicated chapters on the Six Sigma approach to quality and toolkit for TQM

The book also demonstrates how quality management systems (QMS) should be effectively integrated with factors related to the environment, safety and maintenance to ensure business continuity, sustainability and social accountability.

Social Justice and Islamic Economics

Theory, Issues and Practice

Under the rule of the current economic order, social injustice is ever-increasing. Issues such as poverty, inhumane working conditions, inadequate wages, social insecurity and an unhealthy labor market continue to persist. Many states are also unable to produce policies capable of resolving these problems. The characteristics of the capitalist system currently render it unable to provide social justice. In fact, on the contrary, the system reinforces these injustices and prevents economic and social welfare from reaching the masses. Many Muslim scholars have analyzed and, indeed, criticized this system for years. This book argues that an alternative and more equitable theoretical and practical economical order can been developed within the framework of Islamic principles. On the other hand, the experiences of societies under the rule of Muslim governments do not always seem to hold great promise for an alternative understanding of social justice. In addition, the behaviors of Muslim individuals within their economic lives are mostly shaped by the necessities of daily economic conditions rather than by the tenets of Islam that stand with social justice. Until 1990s, studies of Islamic economics made connections between finance and the notion of social justice, but work conducted more recently has neglected this issue. It is therefore evident that the topic of social justice needs to be revisited in a more in-depth manner. Filling an important gap in existing literature, the book uniquely connects social justice and Islamic finance and economics on this topic. Theory, practice and key issues are presented simultaneously throughout this book, which is based on the writings of a number of eminent scholars.

This book argues that an alternative and more equitable theoretical and practical economical order can been developed within the framework of Islamic principles.

Islamic Financial Economy and Islamic Banking

Islamic Financial Economy and Islamic Banking, is a thorough, deeply conceptual, analytical and applied work in the area of epistemological foundation of Islamic world-system. The book presents a new frontier of original contribution to the theme of generalized-system model of shari’ah. The model, derived from the Qur’an and Sunnah (Prophetic guidance) incorporates a wide analytical coverage of the purpose and objective of the Islamic worldview (maqasid as-shari’ah) in Islamic economics and finance in particular. The author covers issues that contrast with the existing understanding of Islamic economics and finance, including some specific goals defining the field and how they compare in today’s unstable world of financial volatility. A new heterodox thinking in economic theory is outlined. The potential as to how such issues can be addressed by the Tawhidi epistemology in formulating the generalized-system model of the purpose and objective of shari’ah lead the way in this book. Its presentation and analysis, methods and approach, overarch the fields of philosophy of science, rigorous analysis, mathematical and other presentations of the understanding given, and all taken up in the light of the exegesis of the Qur’an and coverage of the Sunnah. The result is a substantive one in the field of scholarship and application; and in analytically proving the universality and uniqueness of the epistemic worldview for the academic and practitioner world at large. The totality of the multiverse diversity of issues and problems reviewed comprise the study of the world-system by the Tawhidi methodological approach. Yet this methodology and its empirical configuration are universally applicable to all users without any need for unnecessary religious overtone.

The potential as to how such issues can be addressed by the Tawhidi epistemology in formulating the generalized-system model of the purpose and objective of shari’ah lead the way in this book.

Management of Service Businesses in Japan

With the service industry taking up the largest portion of its GDP, Japan has much to share in the area of managing service industry. This book explores and elucidates the unique management styles in non-manufacturing industries or service industries in contemporary Japan, both practically and theoretically through case studies. These specially selected cases are the management of the world No.1 convenience store chain of Seven-Eleven, the sales finance business and auto sales business of Toyota, application of TPS (Toyota Production System) to life insurance company, performance evaluation of local government, BSC (balance scorecard) in local government hospitals, cost and pricing policy of telecommunication company, Japanese-style OC hospitalityOCO in the retail industry, service level agreement (SLA) in IT and shared service companies, and ICT (Information & Communication Technology) applied to BPN (Business Process Network) of service industry.The analyses presented in this book were carefully laid out in regard to the business in general. It will be useful for business practitioners in service industry and beneficial to the scholars, students or general readers interested in this area.

4.1 Education and training Beginning in the 1990s, Toyota leadership, focusing mainly on the distribution and service units of the company's Japanese dealerships, conducted intense education and training on the principles of TPS ...

AR 40-68 02/26/2004 CLINICAL QUALITY MANAGEMENT , Survival Ebooks

AR 40-68 02/26/2004 CLINICAL QUALITY MANAGEMENT , Survival Ebooks

(n) Provide and support orientation, in-service training, and continuing education of all personnel in the department/ service/unit. (o) Make recommendations for space and other resources required by the department/service/unit.