Sebanyak 38355 item atau buku ditemukan

Manajemen proses kebijakan publik

formulasi, implementasi, dan evaluasi kinerja

Hubungan yang sinergis dan konstruktif diantara ketiga unsur di di atas akan tercipta jika dipenuhi kesembilan karakteristik tersebut . Salah satu karakteristik yang akan dibahas dalam hal ini adalah akuntabilitas .

Pendidikan Untuk Pembangunan Berkelanjutan: Pendekatan Manajemen Partisipatif

Pendidikan lingkungan hidup (PLH) memiliki peran dan manfaat yang besar bagi kesejahteraan dan kesinambungan hidup masyarakat terkait pelestarian kawasan hutan. Rendahnya pemahaman dan keterampilan untuk menjaga kelestarian lingkungan hidup hutan, menjadikan masyarakat rentan terprovokasi oleh pihakpihak yang memiliki kepentingan mencari keuntungan material dan kepuasan pribadi serta tidak memiliki tanggung jawab bersama membangun tata kehidupan dalam suatu komunitas yang menginginkan hidup harmonis antar sesama mahluk di muka bumi. Ketiadaan pengetahuan hidup berlingkungan membuat manusia ingin memenuhi kebutuhan dan kepuasan hidup dengan menjadikan alam sekitar sebagai alat pemuas kebutuhan, yang sesungguhnya alampun termasuk di dalamnya lingkungan kawasan hutan, membutuhkan bantuan manusia agar dapat tumbuh secara berkelanjutan ikut menjaga dan melestarikan alam, yang pada akhirnya bermanfaat untuk kepentingan hidup manusia beserta generasinya.

Babak Baru Hubungan Negara Dengan Warga : NIlai Strategis Partisipasi Warga Menuju Local Good Governance (Perbandingan Beberapa Negara), Makalah, Dibawakan dalam Workshop Otonomi Daerah dan Akuntabilitas Publik dalam Perspektif Lokal, ...

Manajemen Organisasi Layanan Masyarakat

Manajemen Organisasi Layanan Manusia” merujuk dari beberapa referensi asing tentang Human Services Organizations (HSO). Referensi itu, antara lain, ditulis oleh Hazanfeld, Kettner, Mosley dan beberapa lainnya. HSO adalah badan/lembaga yang menyediakan layanan untuk pemenuhan kebutuhan dasar manusia, seperti kebutuhan layanan sosial, pendidikan, kesehatan, perumahan, ketenagakerjaan, bahkan kebutuhan layanan yang bersifat informatif. Pada buku ini, HSO yang kemudian dituliskan sebagai Organisasi Layanan Manusia (OLM) yang memiliki empat unsur penting, yaitu: penyedia, penerima, kebutuhan dan kerangka organisasi. Buku ini diawali dengan pembahasan tentang Administrasi Kesejahteraan Sosial (AKS) dan perbedaan antara administrasi dengan manajemen. Penulis tampaknya berusaha menarik benang merah AKS sebagai salah satu metode bantu untuk memahami manajemen Organisasi Layanan Manusia (OLM). Bab 1 menjadi semacam pengantar untuk memahami administrasi dan managerial dalam pengelolaan OLM. Bab 2 berisikan konsepkonsep dasar OLM, sebagai landasan untuk memahami OLM selanjutnya. Bab 3 dan Bab 4 merupakan penjelasan fungsi manajemen yang disingkat POSCorRDBEF. Dua bab ini penting bagi siapapun yang terlibat dalam kegiatan organisasi apapun, termasuk OLM. Tidak ada aktifitas organisasi yang tidak bersinggungan dengan managerial. Pada Bab 5 dijelaskan teori-teori pendukung OLM dan kepemimpinan dalam OLM sebagai bentuk dukungan teoritis pada organisasi yang merujuk pada nilai-nilai scientific. Bab 6 mengulas teknologi OLM yang memperluas pengetahuan teknis dan membantu memberikan pelayanan secara lebih baik. Penggunaan konsep teknologi, merujuk pada pekerjaan yang dilakukan dalam organisasi. Bab 7 menjelaskan lingkungan organisasi sebagai seperangkat kekuatan yang dapat memfasilitasi maupun penghambat organisasi dalam mengakses sumber daya. Pada Bab 8 membahas Faith Base Organization (FBO) sebagai organisasi yang berorientasi pada nilai- nilai keagamaan dalam segala bentuk aktifitasnya. Sedangkan di Bab 9 disajikan beberapa contoh penelitian (abstrak) yang terkait dengan OLM sebagai media untuk merawat kesejahteraan masyarakat. Terbitnya buku ini kian mengokohkan academic standing Saudara Dr. Fauzik Lendriyono, MSi. Hal ini tampak dari judul disertasi, artikel, makalah di forum ilmiah, dan mata kuliah yang diampu. Dan tak kalah penting, penulis terjun dalam kegiatan praktis yang dilakukan di Muhammadiyah Senior Care (MSC) PDM Kabupaten Malang. Melihat jejak reputasi itu, buku ini ditulis oleh orang yang kompeten dan komitmen pada OLM. Pada bagian akhir buku ini sangat menarik, karena merupakan upaya penulis untuk mengajak pembaca melakukan penelitian dengan topik OLM. Contoh-contoh penelitian OLM dari delapan aspek, memudahkan pembaca untuk memetakan penelitian OLM.

Hubungan dengan masyarakat dan lembaga publik menyediakan sumber daya dan legitimasi yang mengurangi tingkat kegagalan (Baum ... Ini karena lingkungan cenderung memilih organisasi dengan tingkat keandalan dan akuntabilitas yang tinggi.

MANAJEMEN PARIWISATA

Secara luas pariwisata adalah rangkaian aktivitas dan kegiatan perjalanan yang dilakukan oleh perorangan, kelompok atau keluarga ke suatu tempat secara sementara dengan tujuan mencari ketenangan, kedamaian, keseimbangan, keserasian dan kebahagiaan jiwa. Pariwisata didukung berbagai fasilitas serta layanan yang disediakan oleh masyarakat, pengusaha, pemerintah dan pemerintah daerah. Pariwisata merupakan fenomena kebutuhan akan kesehatan dan pergantian suasana, penilaian yang sadar dan menumbuhkan (cinta) terhadap keindahan alam dan khususnya bertambahnya pergaulan berbagai bangsa dan kelas masyarakat. Pariwisata adalah kegiatan seseorang yang bepergian atau tinggal di suatu tempat di luar lingkungannya yang biasa dalam waktu tidak lebih dari satu tahun secara terus menerus, untuk kesenangan, bisnis ataupun tujuan lainnya. Manajemen pariwisata adalah satu bidang yang luas dengan banyak peluang. Prospek yang menguntungkan di masa depan ini bisa dipelajari di berbagai universitas di indonesia. Banyak jurusan dan bidang study yang mendalami manajemen khususnya bagian pariwisata. Peluang di masa depan dari bidang ini bukan hanya sebagai pegawai saja. Para lulusan nantinya bisa membuka sendiri usaha di sektor wisata. Ada banyak sekali contohnya, seperti travel agent, guide, penginapan, dan sebagainya. Berdasarkan hal tersebut maka, buku ini menyajikan segala yang dibutuhkan oleh para pengelola Pariwisata terutama dalam hal manajemen Pariwisata untuk menjalankan roda perputaran kePariwisataan agar dapat menciptakan kualitas dan kuantitas manajemen Pariwisata yang baik dan efisien. Oleh sebab itu buku ini hadir kehadapan sidang pembaca sebagai bagian dari upaya diskusi sekaligus dalam rangka melengkapi khazanah keilmuan dibidang manajemen Pariwisata, sehingga buku ini sangat cocok untuk dijadikan bahan acuan bagi kalangan intelektual dilingkungan perguru tinggi ataupun praktisi yang berkecimpung langsung dibidang manajemen Pariwisata.

Anggaran dapat menunjukkan hubungan antara sumber daya dialokasikan dengan hasil yang dicapai. ... Pentingnya pengukuran kinerja organisasi sektor publik tidak terlepas dari bentuk tanggung jawab kepada masyarakat (publik) itu sendiri.

Handbook of Research on Modernization and Accountability in Public Sector Management

The effects of recent economic and financial crises have reached an international scale. A number of different nations have experienced the fallout of these events, calling into question issues of accountability and reform in public management. The Handbook of Research on Modernization and Accountability in Public Sector Management is an essential scholarly publication that focuses on responsibility within public sector institutions and the importance of these institutions being ethical, transparent, and rigorous. Featuring coverage on a broad range of topics, such as corporate social responsibility, e-government, and financial accountability, this publication is geared toward regulatory authorities, researchers, managers, and professionals working in the public domain.

Australian Journal of Public Administration, 56(1), 25–36. doi:10.1111/j.1467-8500.1997.tb01238.x Neu, D. (2000). Accounting and accountability relations: Colonization, genocide and Canada's first nations.

The Practice of Government Public Relations

In addition to traditional management tools, government administrators require a fundamental understanding of the tools available to address the ever-changing context of government communications. Examining the ins and outs of the regulations influencing public information, The Practice of Government Public Relations unveils novel ways to integrate cutting-edge technologies—including Web 2.0 and rapidly emerging social media—to craft and maintain a positive public image. Expert practitioners with extensive government communications experience address key topics of interest and provide an up-to-date overview of best practices. They examine the specifics of government public relations and detail a hands-on approach for the planning, implementation, and evaluation of the wide-ranging aspects of government public relations—including how to respond during a crisis.In addition to the tools provided on the accompanying downloadable resources, most chapters include a Best Practice Checklist to help you successfully utilize the communication strategies outlined in the book. Focusing on the roles of government managers enacting policies adopted by elected officials and politicians, this book is ideal for program managers seeking innovative and inexpensive ways to accomplish their programs’ missions. While no manager can be an expert in all aspects of public administration, this book helps you understand the external communications tools available to advance the mission and results of your agency.

While no manager can be an expert in all aspects of public administration, this book helps you understand the external communications tools available to advance the mission and results of your agency.

Corporate Social Responsibility, Sustainability and Public Relations

Negotiating Multiple Complex Challenges

While public relations offers numerous assets for organization-stakeholder relationship building and for ethical corporate social responsibility and sustainability communication, it also faces challenges linked to negative perceptions of the profession which can lead to accusations of "greenwashing." This innovative book critically explores the growing, complex and sometimes contradictory connections among public relations, corporate social responsibility and sustainability. This book advocates a postmodern insider-activist role for public relations which can transform organizations into moral places committed to people, planet, and profit. By amplifying voices of nearly 100 for-profit and nonprofit professionals, and using hermeneutic phenomenological theme analyses of CSR/Sustainability reports and websites, this book invokes public relations, postmodern and critical theories to empower public relations professionals to transform organizations into ethical, authentic and transparent actors in the public sphere. It is essential reading for scholars, educators and enquiring professionals working in public relations, corporate communication, sustainability and corporate social responsibility.

In C. H. Botan and V. Hazleton (eds), Public Relations Theory II, pp. 465–484. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum. Ledingham, J. A. and Bruning, S. D. (1998). 'Relationship Management in Public Relations: Dimensions of an Organizationpublic ...

Social Accounting and Public Management

Accountability for the Public Good

Social accounting as a discipline has challenged the methodology and focus of the larger field of accounting over the last 50 years. More recently it has taken on greater significance for other subjects as well, addressing issues for public policy and management more broadly. These include the issues of the nature of accountability in the contemporary plural state, environmental and societal sustainability, the ethical management and governance of public services and resources, and the creation and sustenance of social capital as an essential element of the modern plural state. Social Accounting and Public Management brings together for the first time researchers from a range of disciplines including accounting, political science, management, sociology and policy studies to discuss and develop our knowledge and theory of the nature of ‘accountability’ in contemporary global society and the challenges it may pose for public policy and management. This book addresses this nexus of all of these issues and disciplines, and through this, makes a contribution to the development of the disciplines of both social accounting and public policy and management.

Accountability for the Public Good Stephen P. Osborne, Amanda Ball. Authors within the realm of this approach understand accountability as a relationship between two counterparts: the accountor and the accountee (Pollitt 2003), ...

The Oxford Handbook of Public Management

The public sector continues to play a strategic role across the world and in the last thirty years there have been major shifts in approaches to its management. This text identifies the trends in public management and the effects these have had, as well as providing a broad overview to each topic.

Market-based accountability will then take the place of administrative accountability. Others suggest that the trend towards reinventing government will eventually lead to a reinvention of public accountability relations for private ...

Private Prisons and Public Accountability

Private Prisons and Public Accountability explores the contribution of private prisons to custodial practices, standards, and objectives. Many experts believe that, properly regulated and fully accountable, private prisons could lead to improvement within the public prison system, which has long been degenerate and demoralized. Harding sees the total prison system as a single entity, with two components: public and private. This volume will be a significant addition to the criminal justice literature, but it will also appeal to sociologists, policymakers, and scholars interested in the privatization of various institutions in our society

It should be added , however , that to intertwine management issues with the original financing deal in this way potentially affects accountability in relation to management standards . Because the original successful contractor has a ...