Sebanyak 823 item atau buku ditemukan

MANAJEMEN KEPERAWATAN “Pendidikan Keperawatan & Proses Pembelajaran”

buku Manajemen Keperawatan “Pendidikan Keperawatan & Proses Pembelajaran” Buku manajemen ini berisikan tentang pendidikan keperawatan serta mekanisme proses bimbingan pada profesi Ners. Buku ini dirancang untuk memudahkan mahasiswa keperawatan belajar tentang pendidikan dan proses pembelajaran. Semoga buku ini dapat bermanfaat bagi semua pembacanya.

buku Manajemen Keperawatan “Pendidikan Keperawatan & Proses Pembelajaran” Buku manajemen ini berisikan tentang pendidikan keperawatan serta mekanisme proses bimbingan pada profesi Ners.

Konsep Dasar E-Commerce

Media internet membuka berbagai peluang dan cara baru dalam menjalankan perdagangan secara lebih efisien dan tertarget dengan memanfaatkan teknologi yang kita kenal dengan istilah e-commerce. Berbagai aspek terlibat dalam pengelolaan e-commerce mulai dari bisnis, teknologi, finansial hingga isu sosial. Buku ini mencoba mengupas tuntas berbagai aspek tersebut agar dapat membantu memberikan wawasan baik secara teori maupun praktis kepada pembacanya agar dapat memahami dan memanfaatkan peluang ini dengan baik. Untuk itu, buku ini kami bagi menjadi pokok bahasan berikut ini: Bab 1 Pengenalan Konsep Dasar E- Commerce Bab 2 Teknologi E-Commerce Bab 3 Sistem Transaksi E-commerce Bab 4 Sistem Pembayaran Uang Elektronik Bab 5 Membangun Situs E-commerce Bab 6 Faktor Keberhasilan dan Hambatan E-Commerce Bab 7 Strategi Iklan Online Melalui Internet Bab 8 Keamanan E-commerce Bab 9 Aplikasi E-commerce Bab 10 Aplikasi E-commerceCustomer Relationship Management (CRM) Bab 11 Enterprise Resource Planning (ERP) Bab 12 Supply Chain Management Bab 13 Aspek Hukum Bisnis E-Commerce

Untuk itu, buku ini kami bagi menjadi pokok bahasan berikut ini: Bab 1 Pengenalan Konsep Dasar E- Commerce Bab 2 Teknologi E-Commerce Bab 3 Sistem Transaksi E-commerce Bab 4 Sistem Pembayaran Uang Elektronik Bab 5 Membangun Situs E-commerce ...

Bisnis Online: Strategi dan Peluang Usaha

Buku ini merupakan salah satu rangkaian buku-buku tentang bisnis online, khusus membahas bagaimana untuk memulai bisnis online. Indonesia merupakan salah satu negara dengan pelung bisnis digital terbesar, dengan dasar itu, buku ini diharapkan bisa menjadi salah satu referensi bagi para pelaku bisnis atau pun masyarakat luas dalam memahami tentang konsep dan bagaimana memulai bisnis online dengan benar. Buku ini terdiri dari 10 (sepuluh) bab, yaitu : Bab 1 Mengenal Bisnis Online Bab 2 Jenis Usaha Bisnis Online Bab 3 Memulai Bisnis Online Bab 4 Meraup Uang dari Bisnis Online Bab 5 Membangun Bisnis Online Bab 6 Strategi dan Peluang Usaha Bisnis Online Bab 7 Strategi Pemasaran pada Bisnis Online Bab 8 Dropshipping Cara Mudah Bisnis Online Bab 9 Model-model Transaksi Keuangan pada Bisnis Online Bab 10 Modus-modus Penipuan pada Bisnis Online Semoga buku ini dapat menambah pengetahuan, pengalaman serta wawasan para pembaca tentang strategi dan peluang usaha dalam bisnis online agar dapat diterapkan di dunia usaha dari para pengusaha.

Buku ini terdiri dari 10 (sepuluh) bab, yaitu : Bab 1 Mengenal Bisnis Online Bab 2 Jenis Usaha Bisnis Online Bab 3 Memulai Bisnis Online Bab 4 Meraup Uang dari Bisnis Online Bab 5 Membangun Bisnis Online Bab 6 Strategi dan Peluang Usaha ...

Challenges of Expanding Internet: E-Commerce, E-Business, and E-Government

5th IFIP Conference on e-Commerce, e-Business, and e-Government (I3E'2005), October 28-30 2005, Poznan, Poland

2.1 E-Government: e-Governance and e-Democracy The term Electronic Government (e-Government), as an expression, was coined after the example of Electronic Commerce. In spite of being a relatively recent expression, e-Government designates a field of activity that has been with us for several decades and which has attained a high level of penetration in many countries2. What has been observed over the recent years is a shift on the broadness of the e-Government concept. The ideas inside e-Governance and e- Democracy are to some extent promising big changes in public administration. The demand now is not only simply delivering a service - line. It is to deliver complex and new services, which are all citizen-centric. Another important demand is related to the improvement of citizen's participation in governmental processes and decisions so that the governments' transparency and legitimacy are enforced. In order to fulfill these new demands, a lot of research has been done over the recent years (see Section 3) but many challenges are still to be faced, not only in the technological field, but also in the political and social aspects.

For more information about the 300 other books in the IFIP series, please visit springeronline.com. For more information about IFIP, please visit www.ifip.or.at.

Human-Centered e-Business

Human-Centered e-Business focuses on analysis, design and development of human-centered e-business systems. The authors illustrate the benefits of the human-centered approach in intelligent e-sales recruitment application, integrating data mining technology with decision support model for profiling transaction behavior of internet banking customers, user-centered context dependent data organization using XML, knowledge management, and optimizing the search process through human evaluation in an intelligent interactive multimedia application. The applications described in this work, facilitates both e-business analysis from a business professional's perspective, and human-centered system design from a system development perspective. These applications employ a range of internet and soft computing technologies.

The applications described in this work, facilitates both e-business analysis from a business professional's perspective, and human-centered system design from a system development perspective.

Beyond E-Business

Towards networked structures

In Beyond E-Business: Towards Networked Structures Paul Grefen returns with his tried and tested BOAT framework for e-business, now fully expanded and updated with the very latest overview of digitally connected business; from business models, organization structures and architecture, to information technology. What used to be termed "e-business" is now simply business as usual. Today’s successful organizations are complex; they are part of dynamic business networks built on digital channels, going far beyond traditional e-business. This text provides invaluable insights of modern e-business integrated with networked business, going much further than the usual analysis of traditional e-business texts. Included is coverage of the Big Five—social media, mobile computing, big data, cloud computing, and the internet of things --as well as service-oriented business and technology. This essential text provides a compact roadmap to networked e-business for engineering, information systems or business students as well as professionals in the field.

This text provides invaluable insights of modern e-business integrated with networked business, going much further than the usual analysis of traditional e-business texts.

Law of E-commerce in Poland and Germany

These conference proceedings contain eight papers by renowned Polish and German authors on important questions of the law of e-commerce. Along with questions on conclusion of contract and burden of proof, Law of E-Commerce in Poland and Germany focuses on the field of banking law and law of financial services.

Along with questions on conclusion of contract and burden of proof, Law of E-Commerce in Poland and Germany focuses on the field of banking law and law of financial services.

An Examination of the Conformance of Bank Internal Auditors with Internal Auditing Standards

This study was conducted to determine the degree of compliance of internal bank auditors to the professional practice standards for internal auditing adopted by the members of The Institute of Internal Auditors in 1978.

Teori dan Perilaku Organisasi

Organisasi adalah sistem kerjasama antara dua orang atau lebih. Organisasi merupakan bentuk kerjasama untuk mencapai tujuan bersama. Organisasi adalah struktur pembagian kerja dan struktur tata hubungan kerja antara sekelompok orang memegang posisi yang bekerjasama secara tertentu untuk bersama-sama mencapai tujuan. Dengan kata lain, organisasi adalah suatu wadah atau tempat di mana orang-orang dapat bersama-sama untuk mencapai suatu tujuan yang telah ditetapkan. Tanpa adanya organisasi, setiap orang tidak akan mengetahui bagaimana cara melaksanakan kerjasama tersebut. Dalam buku ini ada beberapa Bab/sub tema yang akan dibahas antara lain: Bab 1 : Evolusi Teori Organisasi Bab 2 : Struktur dan Desain Organisasi Bab 3 : Perbedaan Individu dalam Sebuah Organisasi Bab 4 : Sikap dan Kepuasan Kerja Bab 5 : Pembentukan Kelompok Kerja dan Tim Pembentukan Kelompok Kerja Bab 6 : Komunikasi dalam Organisasi Bab 7 : Perilaku Saling Percaya dalam Kerjasama Bab 8 : Pemicu adanya Perilaku Politik Bab 9 : Manajemen Perubahan Organisasi

7. Umpan balik (feedback) ialah tanggapan atau respon komunikan mengenai informasi yang didapatnya dari komunikator. 8. Gangguan (noise) adalah setiap hal yang mengganggu jalannya komunikasi. Setiap dimensi komunikasi terdapat gangguan ...