Sebanyak 2374 item atau buku ditemukan

Konsep dan Strategi Pembelajaran

Kekeliruan memilih dan menerapkan strategi pembelajaran menjadi salah satu pemicu dari rendahnya minat belajar peserta didik. Kegiatan pembelajaran sejatinya adalah suatu lingkaran yang saling topang menopang antara pendekatan pembelajaran, strategi pembelajaran, metode pembelajaran, model pembelajaran dan teknik pembelajaran untuk mencapai tujuan pembelajaran. Dalam buku Konsep dan Strategi Pembelajaran ini terdiri dari 11 Bab, yaitu : Bab 1 Konsep Dasar Strategi Pembelajaran Bab 2 Teori-Teori Belajar Dalam Pembelajaran Bab 3 Pendekatan Pembelajaran Bab 4 Model Pembelajaran Bab 5 Metode dan Teknik Pembelajaran Bab 6 Pengelolaan Kelas Bab 7 Strategi Pembelajaran Langsung Bab 8 Strategi Pembelajaran Tak Langsung Bab 9 Strategi Pembelajaran Interaktif Bab 10 Strategi Pembelajaran Eksperimen Bab 11 Strategi Pembelajaran Mandiri Besar harapan kami, Buku ini berguna bagi dunia pendidikan dan bisa dimanfaatkan menjadi referensi dalam memilih dan menerapkan strategi pembelajaran yang baik, serta dapat menambah wawasan pembaca terkait konsep dan strategi pembelajaran.

Pembelajaran tematik (konsep dan aplikasi). Magetan: CV. AE Media Grafika. Margaretha, L. (2020) 'Teori- Teori Belajar Untuk Kecerdasan Bahasa Anak Usia Dini', Early Childhood Research and Practice, 1(01), ...

VARIASI PEMBELAJARAN ONLINE DI TENGAH PANDEMI COVID-19

Buku ini merupaan karya mahasiswa IAIN Parepare pada kuliah Pengabdian Masyarakat, oleh karena itu proses penyelesaian buku ini tidak terlepas dari keseriusan mahasiswa KPM. Buku ini diterbitkan dengan menggunakan anggaran pengusulan ISBN perguruan tinggi IAIN Parepare Nusantara Press. Oleh karena itu, penghargaan setinggi-tingginya dan ucapan terima kasih yang sedalam-dalamnya, kami ucapkan kepada semua pihak yang telah membantu dalam proses penulisan buku ini. Buku ini yang merupakan kumpulan tulisan mahasiswa KPM angkatan 2020

Tematik Posdaya Berbasis Asset Based Communities Development ( ABCD ) , Universitas Islam Negeri Raden Fatah Palembang Tahun 2017 . ... Jurnal Obsesi : Jurnal Pendidikan Anak Usia Dini , Volume 5 Issue 2 ( 2021 ) Pages 1138-1150 .

Pembelajaran Kooperatif dan Menumbuhkan Nurani dalam Bekerja

Seri Pendidikan Karakter

Buku digital ini berjudul "Pembelajaran Kooperatif dan Menumbuhkan Nurani dalam Bekerja", merupakan buku yang berisi tentang "Pendidikan Karakter" yang dapat memberikan tambahan wawasan pengetahuan dan pencerahan bagi pembaca. Semangat untuk berbagi terutama dalam literasi khazanah pengetahuan pendidikan yang mendasari penerbit menghadirkan konten-konten di buku digital ini. Penerbit berdoa semoga buku digital yang diterbitkan ini bisa bermanfaat dan menjadi bahan pembelajaran serta panduan bagi siapapun juga.

Seorang spesialis pendidikan anak usia dini Ann Halpern mengajar sebuah kelas gabungan, kelas satu dan dua, di Central School, Itacha, New York. Dia suka mengajar unit-unit tematik yang memakan waktu sampai beberapa minggu dan memadukan ...

Pembelajaran Tematik

Pembelajaran tematik adalah pembelajaran terpadu yang melibatkan beberapa pelajaran (bahkan lintas rumpun mata pelajaran) yang diikat dalam tema-tema tertentu. Pembelajaran ini melibatkan beberapa kompetensi dasar, hasil belajar, dan indikator dari suatu mata pelajaran, atau bahkan beberapa mata pelajaran. Pembelajaran tematik merupakan pembelajaran terpadu yang menekankan keterlibatan siswa dalam pembelajaran.

Mengembangkan Model Pembelajaran Tematik. Jakarta: PT Prestasi Pustakaraya. Trianto. 2011. Desain Pengembangan Pembelajaran Tematik: Bagi Anak Usia Dini TK/RA & anak Usia Kelas Awal SD/MI. Jakarta: Kencana Prenada Media Group. Trianto.

Buku Panduan Video Berbasis Model Pembelajaran Inkuiri untuk Meningkatkan Kecerdasan Naturalis Anak di Taman Kanak- Kanak

Metode pembelajaran terhadap anak usia dini sangat menentukan keberhasilan pendidikan untuk masa yang akan datang. Metode tersebut juga memerlukan penyesuaian- penyesuaian atau adaptasi terhadap perkembangan sosial yang dipengaruhi oleh perkembangan sain dan teknologi. Dengan semakin maraknya alat-alat digital yang ada di lingkungan anak-anak maka anak-anak sudah menjadi kelompok digital native ( orang yang dibesarkan dalam lingkungan yang sudah familiar dengan alat- alat digital). Untuk hal tersebut tentu perlu penyesuaian-penyesuaian di dalam metode pengajaran. Dengan memanfaatkan audio video di dalam metode pembelajaran, adalah salah satu upaya untuk menyesuaikan kebutuhan anak dan kebiasaan anak yang telah berada ada di dalam era digital yang sangat maju ini. Untuk memberikan arah bagaimana metode pembelajaran yang baik untuk anak tentu guru- guru PAUD juga harus memahami bagaimana cara metode pengajaran yang update sesuai dengan perkembangan anak di lingkungannya. Untuk itu buku panduan video berbasis model pembelajaran inkuiri untuk meningkatkan kecerdasan naturalis anak di Taman Kanak-kanak ini, perlu disosialisasikan dan dimanfaatkan oleh guru PAUD sebagai salah satu referensi dalam mengembangkan metode pembelajaran untuk anak-anak PAUD saat ini. Saya berharap kiranya buku panduan ini dapat dimanfaatkan seefektif mungkin di dalam memajukan pendidikan kedepan. Kepala Dinas Pendidikan dan Kebudayaan Kota Bukittinggi Drs. Melfi. M. Si NIP. 196605061986021005

Kemampuan Sains Anak Taman Kanak-Kanak Di Dini Dan Pendidikan Anak Usia Dini, 3(3). Sapriani, R. (2019). Profesionalisme Guru PAUD Melati ... Desain Pengembangan Pembelajaran Tematik bagi Anak Usia Dini. Jakarta: Kharisma Putra Utama.

Pengembangan Media Pembelajaran di Era Society 5.0

Pengembangan Media Pembelajaran di Era Society 5.0 adalah berkenaan dengan teknologi pembelajaran yang memegang peranan signifikan di era 5.0. Media pembelajaran menempati posisi strategis dalam mempermudah dan memperlancar belajar, serta menambah efektivitas keberhasilan tujuan pembelajaran.

Aktif dalam organisasi profesi Ikatan Konselor Indonesia (IKI), guru SMP dan konsultan beberapa sekolah di wilayah Depok serta sebagai Asesor Badan Akreditasi Nasional (BAN) PAUD dan PNF Provinsi Jawa Barat sampai sekarang.

Pemikiran pengembangan keprofesian berkelanjutan melalui pemenuhan beban jam mengajar guru

Hasil Uji Kompetensi Guru (UKG) masih kurang memuaskan, sehingga suka atau tidak suka memerlukan upaya untuk meningkatkannya. Persoalan ini kian kompleks dan berat, karena upaya yang dihadapi bukan hanya sekedar meningkatkan kompetensi guru, tetapi juga dihadapkan kepada tantangan globalisasi di abad 21 yang ditandai dengan iklim kompetitif antarbangsa yang semakin ketat. Guru dituntut untuk mampu membentuk keluaran peserta didik yang menguasai dan mengembangkan ilmu pengetahuan dan teknologi, literasi (membaca - menulis - berhitung - ICT - dan sebagainya), serta kreatif, berpikir kritis, komunikasi, dan kolaborasi. Selaras dengan perkembangan, perubahan, dan tuntutan yang ada, guru haruslah kompeten dan profesional, serta memiliki energi, motivasi dan dorongan untuk melakukan pengembangan keprofesian berkelanjutan (PKB). Dari sisi eksternal, berbagai pihak di luar diri guru perlu menstimulant kemunculan PKB tersebut. Pihak Ditjen GTK sendiri telah menerapkan program Guru Pembelajar sejak tahun 2016 lalu melalui wadah KKG/MGMP untuk meningkatkan kompetensi guru. Menurut hemat kami, program Guru Pembelajar harus dianggap sebagai pemancing dan pemicu kemunculan PKB Guru. Di samping itu, upaya menstimulant dan mendorong PKB Guru perlu dijalankan dengan menciptakan kondusivitas lingkungan sekolah, yaitu: kemampuan sekolah dalam mengembangkan institusi pendidikannya ke arah organisasi pembelajar (learning organization). Dalam konteks ini pula, gagasan/ide mengenai Sekolah Lima Hari (SLH) perlu dipertimbangkan sebagai upaya mendorong PKB Guru. Segenap hal yang dikemukakan inilah merupakan sorotan dari isi buku.

... 59 Revitalisasi 48, 104, 105, 107, 109, 111 RPP 3, 15, 49 S PAUD/TK 15 Pedler 6, 97 Pelatihan 47 Pembelajar 6, 7, 8, ... 53, 54, 95, 115, 116 PNS 54 Pola 59 Potensi 7 Prestasi 15 Prinsip 116 Profesi 7, 51, 54, 59, 68 Profesional 14, ...

TV's Betty Goes Global

From Telenovela to International Brand

Premiering in 2006,Ugly Betty, the award-winning US hit show about unglamorous but kind-hearted Betty Suarez (America Ferrera),is the latest incarnation of a worldwide phenomenon that started life as a Colombian telenovela,Yo soy Betty,la fea, back in 1999. The tale of the ugly duckling has since taken an extraordinary global journey and become the most successful telenovela to date. This groundbreaking book asks what the Yo soy Betty,la fea/Ugly Betty phenomenon can tell us about the international circulation of locally produced TV fictions as the Latin American telenovela is sold to,and/or re-made-officially and unofficially-for different national contexts. The contributors explore what Betty has to say about the tensions between the commercial demands of multimedia conglomerates and the regulatory forces of national broadcasters as well as the international ambitions of national TV industries and their struggle in competitive markets. They also investigate what this international trade tells us about cultural storytelling and audience experience,as well as ideologies of feminine beauty and myths of female desire and aspiration. TV's Betty Goes Global features original interviews with buyers and schedulers,writers,story editors and directors,including the creator of Yo soy Betty, la fea, Fernando Gaitan

This groundbreaking book asks what the Yo soy Betty,la fea/Ugly Betty phenomenon can tell us about the international circulation of locally produced TV fictions as the Latin American telenovela is sold to,and/or re-made-officially and ...

Mining Environment Management Manual

This Mining Environment Management Manual is developed for the benefit of the entire mining industry in the Country. The Manual has been designed in such a manner that it can be easily used by the engineers and environmentalists in the mining complexes in their efforts for the management of mining environment. The Manual presents the existing status and comprehensive overview of all the aspects of mining environment. Since environment is a developing subject the user of the Manual is suggested to, wherever necessary, consult the web-sites of MOEF and other concerned organizations for the latest status. The manual in nineteen chapters outlines the following for the benefit of the users. 1. Broad details of the mineral mining industry in the country. 2. Policies, legislation, standards and procedures for establishing and operating the mines covering an environmental overview of the national policies and the policies of the mining companies, mining and environmental legislations and standards, site selection, environmental clearance, forestry clearance, and the various formats to be filled or establishing and operating the mines. 3. Preparation of the environmental management plans (EMPs) of the mining projects. 4. Environmental monitoring. 5. Mining methods commonly used in the Indian coal and non-coal mineral industry. 6. Environmental impacts of mining on society, ecology, land, water regime and atmosphere. 7. Environmental impact assessment (EIA). 8. Environmental management measures required in mineral mining including the assessment of quality of life, development of R&R packages, development of surface and underground water bodies, replantation of trees, formation and management of soil and overburden dumps, environmental aspects of blasting, land reclamation and rehabilitation planning, mine fires, acid mine drainage, inundation, noise modeling, etc. 9. Mine closure comprising of legislative and social necessity of mine closure in the Indian context, mine closure planning for underground and opencast mines, and format for mine closure planning in project report. 10. Procedure for environmental performance auditing and evaluation. 11. Land acquisition and optimization of land requirement for mining and associated activities, and rehabilitation and resettlement. 12. Land use planning in mining areas. 13. Risk assessment and disaster management. 14. Environmental aspects of tailing storage. 15. Use of geographical information system in environmental management in mining areas. 16. Utilization of fly ash in mines. 17. Environmental economics. 18. Roles of executives in environmental management in mining areas. 19. Do's and don'ts in environmental management planning and implementation. The manual in simple English aims at to attract attention of one and all concerned with the management of mining environment. The manual will be useful to the following categories of the people in the mining complexes in the Country and Abroad. · Mine planners in planning and designing of the mining activities and integration of environmental management measures in the mining methods. · Mine operators in implementing the environmental management measures, monitoring and compliance of legislation. · Regulatory agencies and their executives in developing a better understanding of the mining environment related aspects and implementing the legislation. · Research workers in planning, designing, and undertaking research and development activities. · Educationists in imparting the knowledge and know-how to the participants in various academic and human resource development programs. · The Non-Governmental Organizations (NGOs) in developing a better understanding of the mining environment and assisting the mineral industry in effective implementation of the environmental management efforts. · The people in the mining complexes in developing the understanding of various aspects of the management of mining environment. In addition the Manual will be an important addition to the knowledge base in the libraries of all the institutions and organizations associated with mining and environmental management. The user is advised to read the Manual carefully and understand the various topics discussed and then use their own wisdom and the suggestions made in the Manual in design, planning, implementation and monitoring of the mining activities. The legislative aspect of mining environmental management is dynamic and time to time changes are made in the Acts. Rules and Regulations by the Central and State Governments. The user is therefore advised to get abreast with the latest developments through the web-sites of the MOEF and the Central and State Pollution Control Boards and other regulatory agencies, e.g., DGMS, IBM, etc.

Infrastructure, Medical, Educational and other Social Welfare Facilities In the underdeveloped areas when the mining activities commence there is definitely an improvement in the infrastructure, medical, educational and other social ...

Total Quality Management in Higher Education

Study of Engineering Institutions

This book offers a conceptual, theoretical, and empirical overview of the role of total quality management (TQM) in Indian higher education from the perspectives of the engineering faculty, students, and alumni. It identifies the critical dimensions to measure the performance of TQM. This volume conceptualizes the service quality of higher education, especially in engineering education, through empirical assessment of the services being provided to major stakeholders like the faculty, the students, and the alumni. It highlights the significance of TQM in creating success stories while discussing the importance of improved productivity and quality in higher education with respect to the quality of engineering educational institutions. Further, the book provides a complete framework for the implementation of TQM in engineering educational institutions. This book will be of interest to students, teachers, and researchers of education and management studies. It will also be useful for educationalists, education administrators, education policymakers and bureaucrats, management professionals, business leaders, and the governing bodies of higher education institutions.

Total quality management may be defined as managing the entire organization so that it excels in all dimensions of ... TQM is a philosophy that emphasizes a systematic, integrated, and consistent perspective involving everyone and ...