Sebanyak 1982 item atau buku ditemukan

Encyclopedia of Bilingualism and Bilingual Education

This encyclopedia is divided into three sections: individual bilingualism; bilingualism in society and bilingual education. It includes many pictures, graphs, maps and diagrams. The book concludes with a comprehensive bibliography on bilingualism.

Thus in Islam , the use of Arabic is sacred in praying and reading the Qur'an . It is
considered important for Muslims to read the Qur'an in the original Arabic so that
the original teachings do not become distorted by translation . Similarly , holy ...

Education in South-East Asia

Education in South-East Asia is a comprehensive critical reference guide to education in South East Asia. With chapters written by an international team of leading regional education experts, the book explores the education systems of Brunei Darussalam, Cambodia, Indonesia, Lao PDR, Malaysia, Myanmar, the Philippines, Singapore, Thailand, Timor-Leste and Vietnam. The diverse range and forms of culture, religion and politics embedded in the region are exhibited in the distinctive education systems that inter-relate in one of the most integrated regions in the world. Including a comparative introduction to the issues facing education in the region as a whole and guides to available online datasets, this Handbook will be an essential reference for researchers, scholars, international agencies and policy-makers at all levels.

The verses are divided into two separated realms: kauniya (anything available
within the universe) and qauliya (all stated in the Qur'an). To read the former,
means commanding Muslims to discover, develop and utilize science and
technology ...

Hajjah Rahmah el Yunusiyyah dan Zainuddin Labay el Yunusy, dua bersaudara tokoh pembaharu sistem pendidikan di Indonesia

riwayat hidup, cita-cita, dan perjuangannya

Biography of Rahmah el Yunusiyyah, 1900-1969 and Zainuddin Labay el Yunusy, 1890-1924, Islamic modern educators from Padangpanjang, Sumatera Barat Province.

... pertama dan utama dari orientasi manusia , maka dalam awal masyarakat modem pertimbangan ekonomi telah menggeser posisi agama sebagai pertimbangan pertama dan utama itu , baik dalam model masyarakat kapitalis maupun Komunis .

Gontor & pembaharuan pendidikan pesantren

Pondok Modern Gontor as a pioneer in the development of modern teaching system for Islamic religious schools in Indonesia.

20 Jastifikasi lebih lanjut dari konsep pendidikan seumur hidup sesuai dengan
tujuan pendidikan Islam ditegaskan dalam al - Qur ' an surat al - Dzâriyât ( 51 )
ayat 56 sebagai berikut : وما خلقت الجن والإنس إلا ليعبدون . Artinya : Dan Aku tidak
 ...

Pembinaan pendidikan agama

menginginkan adanya cakrawala dan nuansa - nuansa yang lebih luas dari
kalangan agama untuk melihat ... Dalam hubungan ini beliau selalu mengajak
untuk memahami agama , memahami Al - Qur'an dengan penuh semangat .
Apabila ...

Paradigma pendidikan berbasis pluralisme dan demokrasi

rekonstruksi dan aktualisasi tradisi ikhtilaf dalam Islam

Al - Kahfi ( 18 ) : 29 107 Konsep IQRA ' dalam al - Qur ' an surat Al - ' Alaq
menunjukkan ugahan untuk menggunakan akal dan nalar dalam memecahkan
sesuatu persoalan dan permasalahan . Iqra ' yang dimaksud di sana bukanlah ...

Moralitas pendidikan pesantren

Essays on pesantren, Islamic religious center in Indonesia and on moral in Islam.

Padahal Allah menurunkan Al Qur ' an ke dunia ini bukan dengan bentuk
pertentangan . Melainkan terikat secara universal dalam bentuk signifikansi ,
yang menurut istilah filsafat disebut keterhubungan postulat hipotetis . Pada
jaman ...

Tafsir Al-Quran di Medsos

Dunia berubah dengan sangat cepat. Dulu, kita harus berangkat ke majelis taklim untuk menyimak para ustaz atau kiai mengajar tafsir Al-Quran. Tetapi, kini para ulama yang mendatangi kita lewat gagdet. Kita bisa mengaji di mana saja, saat tengah terjebak macet, menunggu antrean panjang di bank, kafe, bahkan tempat tidur sesaat sebelum terlelap. Cara baru dalam berdakwah ini tentunya memudahkan bagi kita. Ada banyak sekali kajian-kajian Islam yang dengan gampang disebarluaskan lewat sekali klik. Tetapi, apakah semua yang kita baca lewat medos itu benar? Apakah kita bisa memilah mana kajian yang benar atau sekadar hoax? Prof. H. Nadirsyah Hosen, Ph.D. atau yang akrab dipanggil Gus Nadir, secara aktif mengamati fenomena para penafsir ayat Al-Quran yang semata mengandalkan terjemahan dan mengambil rujukan melalui medsos daripada kitab tafsir klasik dan modern. Beberapa di antaranya bahkan salah kaprah karena tidak memahami sejarah di balik turunnya ayat-ayat tersebut. Maka, melalui buku ini, Gus Nadir akan mengajak kita untuk betul-betul memahami konteks agar semakin menghayati dan memahami kitab suci. Tak hanya itu, kita akan dipandu untuk memahami metode-metode tafsir dan mengenal para penafsir Al-Quran di sepanjang peradaban Islam. [Mizan, Bentang Pustaka, Bentang Bunyan, Indonesia, Agama, Islam, Kitab, Religi, Rohani]

H. Nadirsyah Hosen, Ph.D. atau yang akrab dipanggil Gus Nadir, secara aktif mengamati fenomena para penafsir ayat Al-Quran yang semata mengandalkan terjemahan dan mengambil rujukan melalui medsos daripada kitab tafsir klasik dan modern.

Tafsir Ishraq Al-Ma'ani - Vol I - Surah 1-3

A Quintessence of Quranic Commentaries

With the revival of interest in Islam in our times, the Qur'an is also being read increasingly, especially by the intellectuals: Muslims and non-Muslims alike. However, and although its message and central theme have been stated in unambiguous terms, its translation fails to impart the same meaning with the same effect. Additionally, the Qur'an deals with every subject of human concern and gives guidelines for application to life and society. This increases its scope widely, and requires on the part of the reader's knowledge of various disciplines for proper appreciation of its message.It is specially important to know how the Qur'an was understood by those who received it first: Prophet Muhammad (SAW), on whom be Allah's peace, and his immediate followers. Second in order of interest and importance would be to know how the scholars of Islam have understood it in every age. The present work endeavours in the main to provide this information. However, it also presents useful notes, variant notes, variant opinions, anecdotes and legal points - from commentaries old and new.

Second in order of interest and importance would be to know how the scholars of Islam have understood it in every age. The present work spread across 4681 pages and 8 Volumes endeavours in the main to provide this information.