Sebanyak 996 item atau buku ditemukan

Islamic Economic Thought and the New Global Economy

The paper examines the teachings of the Qur'an and the Sunnah and the views of a number of classical Muslim scholars with respect to the unity of mankind and its implications for integration of the world economies through increased specialization and division of labor and removal of restrictions on the free flow of goods, services, labor and capital. It then discusses the extent to which these teachings and views fit within the framework of the New Global Economy. It argues that the philosophy ingrained in Islamic teachings and the writings of Muslim scholars considers the promotion of justice to be indispensable for achieving the desired integration of the world economies. The paradigm of the New Global Economy, unfortunately, lacks this commitment to justice. Hence the resistance to globalization. The author argues that Muslim countries should, nevertheless, support globalization, but should simultaneously struggle for the injection of justice in its paradigm. This will, however, not be sufficient by itself. They should also strive for introducing greater justice in their own economies and also adopt a number of measures that would help them meet successfully the challenges of globalization.

The paper examines the teachings of the Qur'an and the Sunnah and the views of a number of classical Muslim scholars with respect to the unity of mankind and its implications for integration of the world economies through increased ...

KEPUTUSAN PEMBELIAN KONSUMEN MUSLIM TERHADAP JASA OJEK ONLINE

Buku ini disusun ulang menjadi satu karya buku agar dapat dibaca dengan mudah, serta menjadi salah satu sumber ilmu dalam pembelajaran dan penerapannya. Dalam buku ini, penulis menjelaskan tentang posisi gender sebagai moderasi keputusan konsumen muslim dalam menggunakan jasa ojek online.

Buku ini disusun ulang menjadi satu karya buku agar dapat dibaca dengan mudah, serta menjadi salah satu sumber ilmu dalam pembelajaran dan penerapannya.

PENGARUH CITRA DAERAH TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN PRODUK ASLI MADURA DI ONLINE SHOP UNTUK MENDUKUNG PERTUMBUHAN EKONOMI KREATIF DI MADURA

Judul : PENGARUH CITRA DAERAH TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN PRODUK ASLI MADURA DI ONLINE SHOP UNTUK MENDUKUNG PERTUMBUHAN EKONOMI KREATIF DI MADURA Penulis : Bambang Setiyo Pambudi, S.E., M.M., Suyono, S.E., M.S.M., dan Mochamad Reza Adiyanto, S.P., M.M Ukuran : 15,5 x 23 cm Halaman : 116 No ISBN : 978-623-5314-77-8 Tahun Terbit : Juli 2022 Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui pengaruh citra daerah terhadap keputusan pembelian produk Madura di online shop. Pada masa sekarang, kemudahan bertransaksi melalui internet mendorong lahirnya toko-toko online tempat jual beli tidak diperlukan tatap muka langsung dan konsumen dapat membeli barang dari tempat yang jauh. Hal ini tentu berpotensi bagi produk di tempat tertentu untuk dikenalkan dan dijualkan ke tempat lain, dan citra dari daerah asal ini kemudian akan berdampak terhadap keputusan pembelian, apabila konsumen merasa cocok dengan citra yang digambarkan daerah tersebut, yang sama pentingnya dengan produk yang dijualkan (Pipoli de Azambuja et.al., 2019). Madura merupakan tempat yang terkenal akan batik Sumenep, lorjuk, otok, dan lain-lain dan hal inilah yang akan dibahas dalam penelitian. Bagaimana citra “produk asli Madura” ini akan mempengaruhi keputusan pembelian calon pembeli yang tinggal di tempat yang jauh dari daerah asal produk. Penelitian dilakukan menggunakan metode kuantitatif dan menggunakan sampel pengguna online shop di luar Madura, dibagi menurut jenis kelamin, usia, dan tingkat pendapatan. Hasil penelitian ini akan membantu untuk mengetahui bagaimana citra suatu daerah, dalam hal ini Madura, mempengaruhi penjualan produk khasnya di online shop.

Judul : PENGARUH CITRA DAERAH TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN PRODUK ASLI MADURA DI ONLINE SHOP UNTUK MENDUKUNG PERTUMBUHAN EKONOMI KREATIF DI MADURA Penulis : Bambang Setiyo Pambudi, S.E., M.M., Suyono, S.E., M.S.M., dan Mochamad Reza ...

Systems Methodology for the Management Sciences

The author thoroughly describes and analyzes the most significant systems methodologies-`organizations as systems,' hard, soft, cybernetic, and critical-and demonstrates the complementary strengths of different systems approaches.

The author thoroughly describes and analyzes the most significant systems methodologies-`organizations as systems,' hard, soft, cybernetic, and critical-and demonstrates the complementary strengths of different systems approaches.

Manajemen Mutu Pendidikan

Dalam mempertahankan dan meningkatkan mutu pendidikan dibutuhkan manajemen mutu pendidikan. Manajemen mutu adalah suatu sistem untuk membantu satuan pendidikan. Manajemen mutu merupakan kegiatan perencanaan, pelaksanaan, pengendalian dan pengawasan semua aktivitas kerja yang harus diselesaikan untuk mempertahankan mutu yang diinginkan. Dengan demikan, lembaga-lembaga pendidikan perlu mengembangkan sistem-sistem mutunya agar dapat membuktikan kepada publik bahwa mereka dapat memberikan layanan yang bermutu baik terkait dimensi layanan produk dan terutama terkait dimensi layanan jasanya. Pembahasan dalam buku ini adalah: Bab 1 Konsep Dasar Manajemen Mutu Pendidikan Bab 2 Hakikat Mutu Pendidikan Bab 3 Sejarah dan Tokoh Pemikir Mutu Bab 4 Penerapan Manajemen Mutu Terpadu dalam Pendidikan Bab 5 Penjaminan Mutu Internal Bab 6 Penjaminan Mutu Ektsternal Bab 7 Strategi Pengembangan Sistem Penjaminan Mutu Pendidikan Buku ini menyajikan pembahasan seputar manajemen mutu pendidikan. Adapun hal yang penulis bahas meliputi konsep dasar manajemen mutu pendidikan, hakikat mutu pendidikan, sejarah dan tokoh pemikir mutu, manajemen mutu pendidikan, penjaminan mutu internal, penjaminan mutu eksternal, akreditasi untuk penjaminan mutu eksternal, dan strategi pengembangan sistem penjaminan mutu pendidikan.

Dalam mempertahankan dan meningkatkan mutu pendidikan dibutuhkan manajemen mutu pendidikan. Manajemen mutu adalah suatu sistem untuk membantu satuan pendidikan.

Langkah Membangun Merek / Branding Bisnis

Banyak para entrepreneur maupun masyarakat yang hanya fokus pada proses bisnisnya, namun melupakan hal yang paling penting dalam dunia bisnis yaitu Pengembangan Merek / Branding Bisnis yang dijalaninya. Harapan hadirnya buku ini sebagai solusi kepada siapapun yang membutuhkan untuk membangun Merek / Branding Bisnisnya.

Banyak para entrepreneur maupun masyarakat yang hanya fokus pada proses bisnisnya, namun melupakan hal yang paling penting dalam dunia bisnis yaitu Pengembangan Merek / Branding Bisnis yang dijalaninya.

Big Data Analytics

5th International Conference, BDA 2017, Hyderabad, India, December 12-15, 2017, Proceedings

This book constitutes the refereed conference proceedings of the 5th International Conference on Big Data Analytics, BDA 2017, held in Hyderabad, India, in December 2017. The 21 revised full papers were carefully reviewed and selected from 80 submissions and cover topics on big data analytics, information and knowledge management, mining of massive datasets, computational modeling, data mining and analysis.

This aspect involves core banking, internet and mobile banking, e-wallets, m-wallets, Omni-channel data warehouse, Data Lake and service oriented architecture. Data. The data dimension deals with the quality of the data that is present ...

A Cognitive Psychology of Mass Communication

In a constantly changing media landscape, A Cognitive Psychology of Mass Communication is the go-to text for any course that examines mass communication from a psychological perspective. Now in its seventh edition, the book continues its exploration of how our experiences with media affect the way we acquire and process knowledge about the world and how this knowledge influences our attitudes and behavior. Updates include end-of-chapter suggestions for further reading, new research and examples for a more global perspective, as well as an added emphasis on the power of social media in affecting our perceptions of reality and ourselves. While including real-world examples, the book also integrates psychology and communication theory along with reviews of the most up-to-date research. The text covers a diversity of media forms and issues, ranging from commonly discussed topics such as politics, sex, and violence, to lesser-studied topics, such as emotions and prosocial media. The accompanying companion website also includes resources for both instructors and students. For students: Chapter outlines and review questions Useful links For instructors: Guidelines for in-class discussions Sample syllabus Summaries Readers will be challenged to become more sensitized and to think more deeply about their own media use as they explore research on behavior and media effects. Written in an engaging, readable style, the text is appropriate for graduate or undergraduate audiences.

In a constantly changing media landscape, A Cognitive Psychology of Mass Communication is the go-to text for any course that examines mass communication from a psychological perspective.

The Social Psychology of Nonverbal Communication

The Social Psychology of Nonverbal Communication gathers together leading nonverbal communication scholars from around the world to offer insight into a range of issues within the nonverbal literature with the aim to rethink current approaches to the subject.

The Social Psychology of Nonverbal Communication gathers together leading nonverbal communication scholars from around the world to offer insight into a range of issues within the nonverbal literature with the aim to rethink current ...