Sebanyak 167 item atau buku ditemukan

Dasar-Dasar Manajemen Keuangan

Dalam menjalankan suatu usaha diperlukan keterampilan manajemen untuk mengatur segenap sumber daya yang dimiliki. Baik dari pengelolaan tenaga kerja, pemasaran, hingga operasional, semuanya tidak terlepas dari aspek keuangan. Untuk itu, sangat penting bagi pengelola perusahaan dalam hal ini manajer dan bagian terkait untuk memahami konsep manajemen keuangan dengan baik. Menjawab hal di atas, maka buku yang saat ini ada di tangan Anda hadir untuk membantu para pembacanya yang ingin memahami konseptual dasar ilmu manajemen keuangan dengan pembahasan yang mudah dan lugas. Adapun isi pembahasan dalam buku ini terdiri dari 13 bab yang saling terhubung, yaitu: Tinjauan Dasar Manajemen Keuangan; Nilai Waktu dari Uang; Konsep Laporan Keuangan; Arus Kas dan Perpajakan; Pasar dan Institusi Keuangan; Tingkat Bunga; Saham dan Valuasinya; Risiko dan Tingkat Pengembalian; Dasar-dasar Penganggaran Modal; Kebijakan Dividen; Struktur Modal dan Leverage; Manajemen Modal Kerja; Perencanaan dan Ramalan Keuangan.

Adapun isi pembahasan dalam buku ini terdiri dari 13 bab yang saling terhubung, yaitu: Tinjauan Dasar Manajemen Keuangan; Nilai Waktu dari Uang; Konsep Laporan Keuangan; Arus Kas dan Perpajakan; Pasar dan Institusi Keuangan; Tingkat Bunga; ...

Satu Anak Satu Kurikulum

Judul : Satu Anak Satu Kurikulum Penulis : Rohmani, SPd., MA. Ukuran : 14,5 x 21 cm Tebal : 216 Halaman No ISBN : 978-623-497-141-5 Sinopsi Buku Dunia pendidikan dewasa ini tereduksi menjadi dunia sekolah, sistemnya menjadi system persekolahan. Itu pun menjadi kegiatan belajar di kelas. Tetapi, Pendidikan formal di sekolah telah mendominasi klaim Pendidikan dan kesuksesan hidup murid. Pendidkan yang masih memandang kelas sebagai kumpulan murid-murid. Interaksi antara guru dengan sekumpulan murid-murid di kelas. Padahal setiap murid adalah berbeda, unik dan special. Bahkan Murid selalu berbeda dari waktu ke waktu. “Guru tidak pernah menemui kelasnya dua kali, karena pasti Guru yang berbeda dan murid yang lain” Satu Anak Satu Kurikulum. Menelusuri filsafat pendidikan yang menjadi pangkal ontologinya. Membedah dan menawarkan tata kelola dan kurikulumnya. Desentralisai parsial dan otonomi satuan Pendidikan dalam pengembangan kurikulum. Guru yang akan menjadi eksekutor kurikulum. Kritik yang tajam paradigmatik, provokatif, tetap subtantif disertai tawaran yang solutif.

Judul : Satu Anak Satu Kurikulum Penulis : Rohmani, SPd.

Kemampuan membaca dan menulis huruf al-Qur'an pada siswa SMP

survei di Provinsi Jawa Barat, Jawa Tengah, Jawa Timur, D.I. Yogyakarta, Banten, dan DKI Jakarta

Study on Koran reading and writing ability of junior high school students in Indonesia.

Study on Koran reading and writing ability of junior high school students in Indonesia.

Islamic NGOs in Bangladesh

Development, Piety and Neoliberal governmentality

NGOs (Non-Governmental Organizations) have emerged in both a development and aid capacity in Bangladesh, providing wide-reaching public services to the country’s population living in extreme poverty. However, resistance to and limitations of NGO-led development - which in conjunction with Bangladesh’s social transformation - led to a new religious-based NGO development practice. Looking at the role of Islamic NGOs in Bangladesh, the book investigates new forms of neoliberal governmentality supported by international donors. It discusses how this form of social regulation produces and reproduces subjectivities, particularly Muslim women subjectivity, and has combined religious and economic rationality, further complicating the boundaries and the relationship between Islam, modernity, and development. The book argues that both secular and Islamic NGOs target women in the name of empowerment but more importantly as the most reliable partners to meet their debt obligations of micro-financing schemes, including shari’a-based financing. The targeted women, in turn, experience Islamic NGOs as less coercive and more sensitive to their religious environment in the rural village community than are secular NGOs. Providing a comparative study of the role of religious and secular NGOs in the implementation of neoliberal policies and development strategies, this book will be a significant addition to research on South Asian Politics, Development Studies, Gender Studies, and Religion.

rationale in a manner that encourages individuals to be proactive and entrepreneurial in the interest of ... of 'pious governmentality' (in Chapter 4) to link the technology of economic rationality with the Islamic practice of Islam to ...

Citizenship and its Others

This edited volume analyzes citizenship through attention to its Others, bringing together research on the exclusion of migrants, welfare claimants, women, children and others. By defining citizenship as legal status, political belonging, and membership rights, it reveals the partiality of citizenship's inclusion and claims to equality. It also explores the significance of citizenship talk, and of migration and citizenship policy and practice to citizens. Opening with an examination of the 'Good Citizen', each subsequent chapter examines one manifestation of a Citizenship's Other, ending with a consideration of what this means for the politics of citizenship. The effect is to bring established and emerging scholars into conversation on one of the burning issues of our time.

This edited volume analyzes citizenship through attention to its Others, revealing the partiality of citizenship's inclusion and claims to equality by defining it as legal status, political belonging and membership rights.

Global Citizenship Education

Global Citizenship Educationaddresses the intersection of globalization, education and programmatic efforts to prepare young people to live in a more interdependent, complex and fragile world. The book explores topics such as sustainability education, cultural diversity, and human rights education, offering critical insights into how these facets of GCE are interpreted around the world. The book also strives to give voice to student populations within historically marginalized communities, rather than focusing solely on the role of GCE in elite schools. Gaudelli blends theory and practice to provide both an overview of GCE as well as examining current efforts to develop more globally-conscious classrooms. Blending empirical research and practical illustrations, this important volume encourages educators to take seriously their own call to prepare young people to engage global challenges with a sense of urgency and helps chart a new direction for global learning that is increasingly expansive, dialogic and inclusive.

Global Citizenship Education addresses the need for educators to acknowlege and engage with the increasing globalized nature of the modern world.

Model Pembelajaran E-Split Classroom untuk Melatih Keterampilan Berpikir Tingkat Tinggi dan Kemandirian Belajar

Model pembelajaran e-split classroom merupakan salah satu model inovatif yang dikembangkan dengan mengadaptasi model flipped classroom. Model ini memiliki sasaran untuk melatihkan keterampilan berpikir tingkat tinggi dan kemandirian belajar mahasiswa, di mana kedua aspek ini merupakan hal yang sangat dibutuhkan mahasiswa di era 4.0 saat ini. Buku ini membahas tentang latar belakang pengembangan model, teori yang mendukung pengembangan model, proses pengembangan model, kualitas model, dan karakteristik model. Model ini memiliki 6 (enam) karakteristik antara lain: (1) menyempurnakan bagian yang menjadi kendala penggunaan model flipped classroom selama ini, (2) berbasis full online, (3) melatihkan keterampilan berpikir tingkat tinggi mahasiswa melalui beberapa aktivitas yang mendukung, (4) melatihkan kemandirian belajar mahasiswa melalui beberapa aktivitas yang mendukung, (5) perangkat pendukung model memiliki ciri khas tertentu, dan (6) memuat 4 (empat) jenis interaksi antara dosen, konten, dan mahasiswa.

Model pembelajaran e-split classroom merupakan salah satu model inovatif yang dikembangkan dengan mengadaptasi model flipped classroom.

In Search of a Simple Introduction to Communication

This book is a philosophical introduction to the field of communication and media studies. In search of the philosophical backgrounds of that relatively young field, the book explores why this overwhelmingly popular discipline is in crisis. The book discusses classic introductions on communication, provides an update on lessons learned, and re-evaluates the work of pioneers in the light of up-to-date philosophical standards. It summarizes various debates surrounding the foundations of system theory and especially its applicability to the Social Sciences in general and to Communication Studies in particular. Communication schools promise their students an understanding of the source of a principal and dynamical power in their lives, a power shaping societies and identities, molding aspirations, and deciding their fates. They also promise students a practical benefit, a chance to learn the secret of controlling that dynamical power, improving a set of skills that would ensure them a critical edge in the future job market: become better media experts for all media. Yet no one seems to know how such promises are met. Can there be a general theory of communication? If not, what can (should) communication students learn? This book looks at the problem from a philosophical perspective and proposes a framework wherein critical cases can be tested.

This book looks at the problem from a philosophical perspective and proposes a framework wherein critical cases can be tested. This book is a philosophical introduction to the field of communication and media studies.

Komunikasi Pemasaran

Pemasaran sebagai Gejala Komunikasi Komunikasi sebagai Strategi Pemasaran

Pemasaran pada dasarnya adalah tentang komunikasi. Sejak produk dirancang dan dikemas, hingga penyebaran informasi produk kepada masyarakat luas, tidak terlepas dari komunikasi. Dari sekian banyak peranan komunikasi, menggeser “kebutuhan” menjadi “keinginan” adalah peran krusial komunikasi dalam pemasaran. Ketika muncul ide bisnis baru, timbul pertanyaan apakah produk yang hendak dipasarkan masih dibutuhkan masyarakat? Seandainya masyarakat tidak terlalu membutuhkan atau kurang membutuhkan, apakah lantas ide tersebut berhenti begitu saja? Jawabannya: Tidak selalu, sebab peluang pasar tidaklah selalu berhubungan dengan kebutuhan (need). Begawan pemasaran dunia, Philip Kotler, menyatakan dewasa ini orang mengonsumsi sesuatu bukan karena kebutuhan, melainkan karena imajinasi bahwa dirinya merasa membutuhkan. Lantas bagaimana menciptakan imajinasi “kebutuhan” tersebut? Salah satunya melalui terpaan informasi kepada masyarakat. Transformasi informasi dengan kecepatan dan kelipatan yang meningkat puluhan bahkan ratusan kali menyebabkan individu mengalami gegar informasi. Hingga akhirnya masyarakat tidak menyadari bahwa sikap, pikiran, selera, preferensi terhadap sesuatu telah dikendalikan, dan menciptakan pola konsumsi yang tidak lagi berdasarkan kebutuhan, melainkan berdasarkan keinginan (wants). Buku Komunikasi Pemasaran tidak hanya sekadar mengupas tuntas peranan krusial komunikasi pemasaran, juga menyajikan ide-ide kreatif komunikasi pemasaran. Karenanya buku ini penting bagi mahasiswa dan dosen program studi ilmu komunikasi, komunikasi bisnis, komunikasi pemasaran, humas, jurnalistik, kajian media, m\anajemen pemasaran, manajemen komunikasi, maupun komunikasi dakwah; serta bagi para praktisi di bidang marketing, periklanan, dan usaha mikro. Buku persembahan penerbit PrenadaMediaGroup

Buku Komunikasi Pemasaran tidak hanya sekadar mengupas tuntas peranan krusial komunikasi pemasaran, juga menyajikan ide-ide kreatif komunikasi pemasaran.

Introduction to Communication

This publication aims to introduce undergraduate students to the research practices of communication science, with the emphasis on fundamental and basic research.

This publication aims to introduce undergraduate students to the research practices of communication science, with the emphasis on fundamental and basic research.