Sebanyak 135 item atau buku ditemukan

Teknologi dan Media Pembelajaran Jilid 2

Teknologi dan Media Pembelajaran adalah salah satu mata kuliah yang harus ditempuh oleh seluruh mahasiswa jurusan Pendidikan baik perguruan tinggi negeri maupun swasta serta PTKIN seluruh Indonesia. Mata kuliah ini bertujuan memberikan gambaran bagi mahasiswa yang ke depannya akan menjadi seorang guru, untuk itu diperlukan kemampuan guru dalam penguasaan teknologi dan media pembelajaran agar pada saat proses belajar mengajar dapat berjalan dengan lancar sehingga tujuan pembelajaran dapat tercapai. Dalam buku Teknologi dan Media Pembelajaran jilid I ini terdiri atas Pengertian Teknologi Pembelajaran, Asas Teknologi dan Media Pembelajaran, Alat Teknis Pembelajaran serta Ruang Lingkup Media Pembelajaran yang akan dibahas secara komprehensif dan mendalam.

Teknologi dan Media Pembelajaran adalah salah satu mata kuliah yang harus ditempuh oleh seluruh mahasiswa jurusan Pendidikan baik perguruan tinggi negeri maupun swasta serta PTKIN seluruh Indonesia.

Sosiologi Pendidikan

Sosiologi pendidikan termasuk ke dalam sosiologi terapan karena berorientasi pada interaksi edukatif antara individu dan kelompok dalam masyarakat dalam rangka mengatasi atau menanggulangi berbagai persoalan edukatif. Secara keseluruhan bahan ajar ini terdiri dari 4 bab. Bab pertama menguraikan mengenai Hakikat Sosiologi Pendidikan. Bab keduanya membahas tentang Masyarakat, Kebudayaan, Pendidikan, Bab Ketiganya mengkaji mengenai Pendidikan Sebagai Sosialisasi dan Enkulturasi dan Bab yang terakhir Bab IV menguraikan tentang Struktur Sosial Sekolah.

Tabel 1.1 Ruang Lingkup Sosiologi Pendidikan No Ruang lingkup 1 Hubungan sistem pendidikan dengan aspek-aspek lain dalam masyarakat a. b. c. d. e. a. b. d. 4 Hubungan lembaga pendidikan dalam masyarakat Di sini dianalisis pola-pola ...

Metode Tafsir Tarbawi Praktis

Buku ini memuat metode tafsir tarbawi (pendidikan) yang bersifat praktis, sehingga mudah diikuti langkah-langkah metodologisnya.Cocok dijadikan referensi mata kuliah tafsir tarbawi serta sebagai inspirasi dan panduan untuk menyusun makalah maupun naskah khutbah berbasis tafsir al-Qur'an tematis.

Buku ini memuat metode tafsir tarbawi (pendidikan) yang bersifat praktis, sehingga mudah diikuti langkah-langkah metodologisnya.Cocok dijadikan referensi mata kuliah tafsir tarbawi serta sebagai inspirasi dan panduan untuk menyusun makalah ...

Social Movements

Contemporary Perspectives

Social movements continue to provide rich fodder for social researchers in the twenty-first century. This reader gives range and depth to ongoing debates about what constitutes a social movement, what motivates actors to participate in social movements, and how social movements continue to evolve in post-industrial societies such as the United States. Not all social movements are about positive social change and some movements have been and will be destructive. The nine essays contained in this text represent classical movements such as the Oneida utopian movement of nineteenth century America and contemporary emerging movements such as the church-growth movement. The authors examine movements that are attempting to revitalize American health care and religious practice along with movements that are counter to social justice such as the white supremacist movement. Was Jonestown a cult or social movement? How does a charismatic leader such as John Humphrey Noyes sell the notion of selective breeding to Oneida communitarians? What is motivating people to participate in the contemporary communal movement in the United States? Such questions are fundamental to our understanding of the emergence and sustainability of social movements. This reader provides authoritative answers to these questions and many more as well as providing a basis for further thought and discussion among students of social movements. While this volume does not attempt to present a unified theory of social movements, the authors apply different theoretical approaches to their explanation of the movements they write about. Authors represent various disciplines such as anthropology, education, and sociology and specialty areas such as criminal justice, immigration, and religion. This multidisciplinary approach adds to the appeal of this reader; with the goal of accessibility to a wide range of audiences who are interested in social movement phenomena, both past and present.

While this volume does not attempt to present a unified theory of social movements, the authors apply different theoretical approaches to their explanation of the movements they write about.

Hukum pembuktian terbalik ditinjau dari perspektif hukum Islam

laporan penelitian individual

Indonesian law of evidence from Islamic law perspectives.

On shifting burden of proof from Islamic law perspectives in Indonesia.

Hukum Islam tentang fasakh perkawinan

karena ketidak-mampuan suami menunaikan kewajibannya

Islamic law on the annullment.

Islamic law on the annullment.

PAI Interdisipliner: Layanan Khusus, Kenakalan Remaja, Intergrasi IMTAQ & IPTEK, Pendidikan Anti Kekerasan, dan Kurikulum berbasis Karakter

Proses pendidikan membutuhkan kesiapan semua pihak lembaga pendidikan terutama pihak internal lembaga pendidikan untuk dapat memberikan pelayanan yang relevan dengan kondisi peserta didiknya. Layanan khusus perlu disediakan bagi peserta didik yang berkebutuhan khusus, kenakalan remaja perlu dihadapi dengan strategi pembinaan yang tepat, dikotomi ilmu agama dan umum perlu diintegrasikan dalam pembelajaran sehingga tidak muncul pemahaman yang terpisahkan antara keduanya, kekerasan dalam pendidikan perlu dikendalikan sehingga tujuan pendidikan sesuai dengan ajaran Islam, begitupun kurikulum pendidikan pada lembaga pendidikan perlu diarahkan dan diatur agar dapat menumbuhkan karakter-karakter yang baik pada peserta didik. Buku ini, sangat tepat untuk dijadikan referensi bagi para guru dan para pemimpin lembaga pendidikan dalam rangka memberikan layanan yang sesuai dengan kebutuhn stakeholdersnya yang beranekaragam kebutuhannya agar tetap mendapatkan layanan pendidikan yang beriorentasi menjadi manusia yang lebih baik di masanya yang akan datang.

Dengan demikian, pendidikan (dalam) Islam lebih bersifat historis atau disebut sejarah pendidikan Islam. Sedangkan istilah ketiga, pendidikan (agama) Islam, muncul dari pandangan bahwa Islam adalah nama bagi agama yang menjadi panutan ...

Impact of Colleges of Arabic and Islamic Studies on the Integration of Islamiyyah/Qur'anic Schools Into UBE Programme in Katsina State

Master's Thesis from the year 2017 in the subject Orientalism / Sinology - Islamic Studies, grade: Junior secondary school, language: English, abstract: This study essentially examined the Impact of Colleges of Arabic and Islamic Studies on the Integration of the Products of Islamiyyah/Qur'anic schools into the UBE programme in Katsina state. One set of questionnaire was used for collecting the required data titled "Students' Questionnaire on CAIS Impact which was designed in five point Likert scale and the responses were considered using the marking scheme and each correct response was scored 1-5 marks for 31 items in the instrument. 202 respondents were randomly selected using stratified random sampling out of 2022 students from the different strata in the six schools within Katsina Zonal Education Quality Assurance Office. The pilot testing showed the reliability coefficient of 0.720 which means that the instruments is reliable The findings revealed that there is a specific mode of admitting the products of Islamiyyah/Qur'anic schools into Colleges of Arabic and Islamic Studies, and that there is no significant relationship between the courses offered in the Islamiyyah/Qur'anic schools and the Colleges of Arabic and Islamic Studies. The findings also showed that the Colleges of Arabic and Islamic Studies played important role in the formalization of the products of Islamiyyah/Qur'anic schools into the UBE programme, it was also revealed that the Colleges of Arabic and Islamic Studies are ensuring the acquisition of appropriate levels of literacy, numeracy, manipulative, communicative and life skills, as well as ethical, moral and civic values needed for laying a solid foundation for life-long learning. The conclusion contains the summary, suggestions and recommendations as well as contributions of the study to knowledge and suggestions for further studies.

Master's Thesis from the year 2017 in the subject Orientalism / Sinology - Islamic Studies, grade: Junior secondary school, language: English, abstract: This study essentially examined the Impact of Colleges of Arabic and Islamic Studies on ...