Sebanyak 4508 item atau buku ditemukan

Analisis Kompetensi Manajerial Kepala Sekolah dan Pengaruhnya Terhadap Kualitas Layanan Pos PAUD di Kota Malang

Buku Mengenai Analisis Kompetensi Manajerial Kepala Sekolah dan Pengaruhnya Terhadap Kualitas Layanan Pos PAUD di Kota Malang

Buku Mengenai Analisis Kompetensi Manajerial Kepala Sekolah dan Pengaruhnya Terhadap Kualitas Layanan Pos PAUD di Kota Malang

Handbook of Early Childhood Teacher Education

This handbook synthesizes both contemporary research and best practices in early childhood teacher education, a unique segment of teacher education defined by its focus on child development, the role of the family, and support for all learners. The first volume of its kind, the Handbook of Early Childhood Teacher Education provides comprehensive coverage on key topics in the field, including the history of early childhood teacher education programs, models for preparing early childhood educators, pedagogical approaches to supporting diverse learners, and contemporary influences on this quickly expanding area of study. Appropriate for early childhood teacher educators as well as both pre- and in-service teachers working with children from birth through 8, this handbook articulates the unique features of early childhood teacher education, highlighting the strengths and limitations of current practice as based in empirical research. It concludes by charting future directions for research with an aim to improve the preparation of early childhood educators.

This handbook synthesizes both contemporary research and best practices in early childhood teacher education, a unique segment of teacher education defined by its focus on child development, the role of the family, and support for all ...

Keadaan dan perkembangan bahasa, sastra, etika, tatakrama, dan seni pertunjukan Jawa, Bali dan Sunda

KEADAAN GURU - GURU BAHASA JAWA Mengenai keadaan guru - guru bahasa Jawa baik kwantitatif mau- pun kwalitatif masih belum memadai . Berikut ini akan dibeberkan se- cara ringkas untuk masing - masing jenjang pendidikan . 4.1 .

Etika seksual dan perkawinan

pegangan praktis bagi suami istri, orang tua, muda-mudi, calon pengantin, pendidik, guru, mahasiswa, konselor keluarga, ilmuwan

Etika Profesi Keguruan

Pendidikan adalah suatu hal yang tidak dapat dipisahkan dalan kehidupan manusia, tidak ada manusia di dunia ini yang hidup tanpa pendidikan. Adapun profesi seseorang, baik sebagai pejabat, politikus, pengusaha, ekonom, budayawan, olah ragawan dan lain-lain, pendidikanlah yang mengantarkannya pada keberhasilan yang diraihnya. Dan guru merupakan sosok yang menjadi bagian terpenting dalam dunia pendidikan.

Dan guru merupakan sosok yang menjadi bagian terpenting dalam dunia pendidikan. Buku Etika Profesi Keguruan ini diterbitkan oleh penerbit deepublish dan tersedia juga versi cetaknya.

ETIKA PROFESI (MULTI PERSPEKTIF)

Kode etik adalah bentuk peraturan tertulis, yang dibuat berlandaskan moral sehingga saat diperlukan dapat dijadikan tolak ukur untuk mengadili perbuatan yang dinilai salah dari kode etik tersebut. Tujuan dari kode etik adalah agar profesi tersebut tetap profesional dalam memberikan layanan terhadap klien atau mitranya. Dengan demikian tenaga profesional akan bertanggung jawab dan apabila melakukan pelanggaran kode etik maka citra profesinya akan rusak dan merugikan dirinya sendiri. Perlu dipahami bahwa kode etik bukanlah hal yang kaku melainkan karena perubahan zaman maka kode etik menjadi bertentangan dengan tuntutan masyarakat.

Kode etik adalah bentuk peraturan tertulis, yang dibuat berlandaskan moral sehingga saat diperlukan dapat dijadikan tolak ukur untuk mengadili perbuatan yang dinilai salah dari kode etik tersebut.

English Language Teacher Preparation in Asia

Policy, Research and Practice

Bringing together a comprehensive range of extended research-based chapters, English Language Teacher Preparation in Asia provides comprehensive insight into policy, research, and practical aspects of teacher preparation for English teachers at pre-service level across multiple contexts in Asia. Written by local and international scholars specialising in TESOL Teacher education, and acknowledging the increasingly complex demands made on teachers of English in view of globalisation, the book explores the multiple factors which are key to effective professional learning. Chapters consider how pre-service teachers are best prepared for the diverse contexts in which English is learnt and taught in settings throughout Asia and draw on in-depth research studies to provide rich, fully contextualised coverage of aspects of teacher preparation including curriculum design, programme development, policy, professional learning communities, assessment education, and teaching practicum. A timely contribution to the field of teacher preparation, this text will be an invaluable resource for teacher educators, pre-service teachers and academics involved in the preparation of English teachers in Asia.

A timely contribution to the field of teacher preparation, this text will be an invaluable resource for teacher educators, pre-service teachers and academics involved in the preparation of English teachers in Asia.