Sebanyak 2731 item atau buku ditemukan

MANAJEMEN MUTU PELAYANAN DARAH BAGI TEKNISI DAN MAHASISWA TEKNOLOGI BANK DARAH

Pelayanan transfusi darah merupakan upaya pelayanan kesehatan yang memanfaatkan darah manusia sebagai bahan dasar dengan tujuan kemanusiaan dan tidak untuk tujuan komersial. Darah dilarang diperjualbelikan dengan dalih apapun. Pelayanan transfusi darah sebagai salah satu upaya kesehatan dalam rangka penyembuhan penyakit dan pemulihan kesehatan sangat membutuhkan ketersediaan darah atau komponen darah yang cukup, aman, mudah diakses dan terjangkau oleh masyarakat. Pemerintah bertanggung jawab atas pelaksanaan pelayanan transfusi darah yang aman, bermanfaat, mudah diakses, dan sesuai dengan kebutuhan masyarakat. Darah dan produk darah memegang peranan penting dalam pelayanan kesehatan. Ketersedian, keamanan dan kemudahan akses terhadap darah dan produk darah harus dapat dijamin. Terkait dengan hal tersebut, sesuai dengan World Health Assembly (WHA) Availability, safety and quality of blood products, bahwa kemampuan untuk mencukupi kebutuhannya sendiri atas darah dan produk darah (self sufficiency in the supply of blood and blood products) dan jaminan keamanannya merupakan salah satu tujuan pelayanan kesehatan nasional yang penting. Pelayanan darah adalah upaya pelayanan kesehatan yang memanfaatkan darah manusia sebagai bahan dasar dengan tujuan kemanusiaan dan tidak untuk komersial. Pelayanan transfusi darah adalah upaya pelayanan kesehatan yang terdiri dari serangkaian kegiatan mulai dari perencanaan, pengerahan dan pelestarian pendonor darah, penyediaan darah, pendistribusian darah, dan tindakan medis pemberian darah kepada resipien untuk tujuan penyembuhan penyakit dan pemulihan kesehatan. (Depkes RI, 2014).

Pelayanan transfusi darah merupakan upaya pelayanan kesehatan yang memanfaatkan darah manusia sebagai bahan dasar dengan tujuan kemanusiaan dan tidak untuk tujuan komersial.

Pengawasan Mutu Hasil Pertanian

Buku ini disusun untuk memberikan dasar pengawasan mutu pada mahasiswa dalam mata kuliah Pengawasan Mutu Hasil Pertanian. Buku ini juga dapat digunakan sebagai peningkatan mutu pada industri kecil dan rumah tangga dalam meningkatkan mutu produk. Untuk memenuhi standar mutu terutama untuk standar mutu proses dan penerapan SNI proses. Pengawasan Mutu Hasil Pertanian ini diterbitkan oleh Penerbit Deepublish dan tersedia juga dalam versi cetak.

Untuk memenuhi standar mutu terutama untuk standar mutu proses dan penerapan SNI proses. Pengawasan Mutu Hasil Pertanian ini diterbitkan oleh Penerbit Deepublish dan tersedia juga dalam versi cetak.

Sistem Manajemen Mutu (Pada Proyek Konstruksi)

Mata kuliah Sistem Manajemen Mutu di Program Studi Teknik Sipil sifatnya masih umum, sehingga untuk lebih memberi pemahaman secara spesifik kepada mahasiswa khususnya, maka buku ajar ini saya coba untuk disusun. Dengan adanya buku ajar ini diharapkan dapat lebih memudahkan di dalam memahami materi perkuliahan, khususnya mata kuliah Sistem Manajemen Mutu, baik bagi pengajar dan mahasiswa. Buku ajar ini disusun berdasarkan beberapa literatur dan pengalaman praktisi di lapangan.

Mata kuliah Sistem Manajemen Mutu di Program Studi Teknik Sipil sifatnya masih umum, sehingga untuk lebih memberi pemahaman secara spesifik kepada mahasiswa khususnya, maka buku ajar ini saya coba untuk disusun.

Manajemen Mutu Terpadu

Abad milenial yang ditandai pemanfaatan teknologi digital mengharuskan peningkatan dalam Manajemen Mutu Terpadu (MMT) sebagai perbaikan terus-menerus untuk kinerja proses dalam suatu organisasi dan dalam mutu produk dan jasa yang merupakan output dari proses ini. MMT sangat penting karena tidak hanya meningkatkan daya saing dan efektivitas organisasi, tetapi juga meningkatkan mutu produk dan kinerja organisasi. MMT menjadikan proses produksi efisien dengan mengurangi limbah, biaya, kesalahan, pengerjaan ulang, penundaan, meningkatkan proses, menghilangkan kesalahan dan memuaskan pelanggan. MMT membantu menciptakan visi yang memungkinkan semua anggota dalam suatu perusahaan fokus pada mutu. Dalam rangka tuntutan pelanggan pada mutu dan meningkatnya persaingan global, MMT penting bagi hubungan dan kemitraan dengan pelanggan dan pemasok. Ini menunjukkan praktik-praktik mutu manajemen dan jaminan mutu suatu perusahaan menginisiasi dan membangun kepercayaan di antara pelanggan dan stakeholder. MMT memiliki dampak positif pada kepuasan pelanggan dan keunggulan kompetitif, yang membantu peningkatan produktivitas. Sehubungan dengan MMT, W. Edward Deming mengintroduksi 14 butir program mutu produk/jasa. Sementara Joseph Juran mengenalkan trilogi mutu (quality trilogi), sedangkan Philip Crosby menguraikan tentang pelaksanaan advokasi dari MMT itu sendiri. MMT sebagai strategi yang bertujuan untuk meningkatkan kepuasan pelanggan dan kinerja organisasi dengan menyediakan produk dan layanan bermutu tinggi melalui partisipasi dan kolaborasi semua pemangku kepentingan, masukan dan kecakapan dengan menerapkan teknik dan alat yang tepat.

Abad milenial yang ditandai pemanfaatan teknologi digital mengharuskan peningkatan dalam Manajemen Mutu Terpadu (MMT) sebagai perbaikan terus-menerus untuk kinerja proses dalam suatu organisasi dan dalam mutu produk dan jasa yang merupakan ...

Total Quality Management (TQM)

Principles, Methods, and Applications

Organisations are now focused on total customer satisfaction. However there is a lack of understanding the requirements and the customer needs. Total Quality Management (TQM) integrates all phases and ensures a defect free quality product. This textbook provides the understanding of all aspects of TQM and the implementation. This textbook covers all aspects of TQM, discusses quality systems in detail, highlights the importance of the needs of the customer, and presents the concept of Total Productive Maintenance (TPM). Written as a textbook for students of engineering and management, but also explains all quality systems which will be helpful to all organisations in choosing the correct quality system and helpful to managers in decision making while analyzing any process. A solutions manual and power point presentations slides are available for qualified adoptions.

Organisations are now focused on total customer satisfaction. However there is a lack of understanding the requirements and the customer needs. Total Quality Management (TQM) integrates all phases and ensures a defect free quality product.

Sukses Bisnis Melalui Merek, Paten dan Hak Cipta

Buku berjudul SUKSES BISNIS MELALUI MEREK, PATEN & HAK CIPTA merupakan buku ketiga dari serial hak milik intelektual atau "hak atas kekayaan intelektual" (haki) yang ditulis oleh Insan Budi Maulana yang diterbitkan oleh PT. CITRA ADITYA BAKTI. Buku-buku sebelumnya adalah LISENSI PATEN, dan 108 TANYA-JAWAB PATEN, MEREK, DAN HAK CIPTA yang diterbitkan pada tahun 1996. Buku SUKSES BISNIS MELALUI MEREK, PATEN & HAK CIPTA merupakan kumpulan makalah penulis yang disampaikan dalam berbagai seminar dan artikel yang telah diterbitkan di berbagai media cetak sebelum tahun 1997. Isi buku ini merupakan pandangan, komentar, kritik dan pengalaman Insan Budi Maulana sebagai Advokat dan pengajar hak milik intelektual. Dengan demikian, diharapkan buku ini dapat bermanfaat bagi mereka yang akan menerapkan Undang-undang Paten, Undang-undang Merek dan Undang-undang Hak cipta dalam kegiatan bisnis, atau kegiatan lainnya di bidang pelaksanaan hukum, penelitian, dan pengajaran. Berarti, buku ini dapat dimanfaatkan sebagai rujukan oleh kalangan pengusaha, peneliti, pengacara, hakim, jaksa, polisi, akademisi, seniman dan mahasiswa. Buku persembahan penerbit SingaBangsaGroup

Buku berjudul SUKSES BISNIS MELALUI MEREK, PATEN & HAK CIPTA merupakan buku ketiga dari serial hak milik intelektual atau "hak atas kekayaan intelektual" (haki) yang ditulis oleh Insan Budi Maulana yang diterbitkan oleh PT. CITRA ADITYA ...

Blockchain, Big Data and Machine Learning

Trends and Applications

Present book covers new paradigms in Blockchain, Big Data and Machine Learning concepts including applications and case studies. It explains dead fusion in realizing the privacy and security of blockchain based data analytic environment. Recent research of security based on big data, blockchain and machine learning has been explained through actual work by practitioners and researchers, including their technical evaluation and comparison with existing technologies. The theoretical background and experimental case studies related to real-time environment are covered as well. Aimed at Senior undergraduate students, researchers and professionals in computer science and engineering and electrical engineering, this book: Converges Blockchain, Big Data and Machine learning in one volume. Connects Blockchain technologies with the data centric applications such Big data and E-Health. Easy to understand examples on how to create your own blockchain supported by case studies of blockchain in different industries. Covers big data analytics examples using R. Includes lllustrative examples in python for blockchain creation.

Data security is important, as it is necessary to protect the privacy of both patients and doctors. ... There exists a gap in research and development of blockchain with big data technology in banking sector, and this gap is expected to ...

Business Intelligence and Big Data

Drivers of Organizational Success

The twenty-first century is a time of intensifying competition and progressive digitization. Individual employees, managers, and entire organizations are under increasing pressure to succeed. The questions facing us today are: What does success mean? Is success a matter of chance and luck or perhaps is success a category that can be planned and properly supported? Business Intelligence and Big Data: Drivers of Organizational Success examines how the success of an organization largely depends on the ability to anticipate and quickly respond to challenges from the market, customers, and other stakeholders. Success is also associated with the potential to process and analyze a variety of information and the means to use modern information and communication technologies (ICTs). Success also requires creative behaviors and organizational cleverness from an organization. The book discusses business intelligence (BI) and Big Data (BD) issues in the context of modern management paradigms and organizational success. It presents a theoretically and empirically grounded investigation into BI and BD application in organizations and examines such issues as: Analysis and interpretation of the essence of BI and BD Decision support Potential areas of BI and BD utilization in organizations Factors determining success with using BI and BD The role of BI and BD in value creation for organizations Identifying barriers and constraints related to BI and BD design and implementation The book presents arguments and evidence confirming that BI and BD may be a trigger for making more effective decisions, improving business processes and business performance, and creating new business. The book proposes a comprehensive framework on how to design and use BI and BD to provide organizational success.

Banking. Sector. The financial sector is one of the most data-driven sectors. Data sets have grown immensely in terms of size, type, and complexity and are awkward to work with using traditional database management tools.

Handbook of Big Data Privacy

This handbook provides comprehensive knowledge and includes an overview of the current state-of-the-art of Big Data Privacy, with chapters written by international world leaders from academia and industry working in this field. The first part of this book offers a review of security challenges in critical infrastructure and offers methods that utilize acritical intelligence (AI) techniques to overcome those issues. It then focuses on big data security and privacy issues in relation to developments in the Industry 4.0. Internet of Things (IoT) devices are becoming a major source of security and privacy concern in big data platforms. Multiple solutions that leverage machine learning for addressing security and privacy issues in IoT environments are also discussed this handbook. The second part of this handbook is focused on privacy and security issues in different layers of big data systems. It discusses about methods for evaluating security and privacy of big data systems on network, application and physical layers. This handbook elaborates on existing methods to use data analytic and AI techniques at different layers of big data platforms to identify privacy and security attacks. The final part of this handbook is focused on analyzing cyber threats applicable to the big data environments. It offers an in-depth review of attacks applicable to big data platforms in smart grids, smart farming, FinTech, and health sectors. Multiple solutions are presented to detect, prevent and analyze cyber-attacks and assess the impact of malicious payloads to those environments. This handbook provides information for security and privacy experts in most areas of big data including; FinTech, Industry 4.0, Internet of Things, Smart Grids, Smart Farming and more. Experts working in big data, privacy, security, forensics, malware analysis, machine learning and data analysts will find this handbook useful as a reference. Researchers and advanced-level computer science students focused on computer systems, Internet of Things, Smart Grid, Smart Farming, Industry 4.0 and network analysts will also find this handbook useful as a reference.

Bank User Should change password every 3 months. Use virtual keyboard to enter password rather than keyboard to Use trusted device and avoid using public network for e banking successfully login. enlisted on the banking website avoid ...

The Public Relations Handbook

The Public Relations Handbook, 6th edition provides an engaging, in-depth exploration of the dynamic and ever-evolving public relations industry. Split into four parts exploring key conceptual themes in public relations, the book offers an overview of topics including strategic public relations, politics and the media; media relations in the social media age; strategic communication management; public relations engagement in the not-for-profit sector; activism and public relations; and the effects of globalisation and technology on the field. Featuring wide-ranging contributions from key figures in the PR profession, this new edition presents fresh views on corporate social responsibility, public relations and politics, corporate communication, globalisation, not-for-profit, financial and public sector public relations. The book also includes a discussion of key critical themes in public relations research and exploratory case studies of PR strategies in a variety of institutions, including Extinction Rebellion, Queen Margaret University, Mettis Aerospace, and Battersea Cats’ and Dogs’ Home. Containing student-friendly features including clear chapter aims, analytical discussion questions, and key further reading throughout the text, The Public Relations Handbook is an ideal resource for students of public relations, corporate and strategic communications, and media studies.

The Public Relations Handbook, 6th edition provides an engaging, in-depth exploration of the dynamic and ever-evolving public relations industry.