Sebanyak 45 item atau buku ditemukan

Takhrîj dan Metode Memahami Hadis

Masalah yang dihadapi para pembelajar hadis cukup beragam, seperti banyak hadis yang tidak disebutkan sanad dan periwayatnya, penyebutan matan tanpa dijelaskan kualitasnya, atau kandungan makna yang secara lahiriah tampak kontradiktif. Oleh sebab itu, buku ini hadir untuk menjawab berbagai permasalahan tersebut. Sementara itu, ada dua subjek dalam pembahasan buku ini, yaitu kajian hadis secara internal dan eksternal. kajian internal adalah kajian matan, sedangkan kajian eksternal adalah kajian sanad. Kajian internal bertujuan mengamalkan sunnah, sedangkan kajian eksternal bertujuan menjaga orisinilitas hadis. Buku ini akan mengantarkan para pelajar, santri, dan mahasiswa memahami hadis secara benar sebagaimana yang ditunjukan ulama. Hal itu penting karena disiplin ilmu hadis memerlukan para pemikir baru untuk menggali produk-produk hukum yang sesuai dengan perkembangan zaman dan memecahkan berbagai persoalan yang dihadapi masyarakat.

Masalah yang dihadapi para pembelajar hadis cukup beragam, seperti banyak hadis yang tidak disebutkan sanad dan periwayatnya, penyebutan matan tanpa dijelaskan kualitasnya, atau kandungan makna yang secara lahiriah tampak kontradiktif.

Fiqh Mu’amalah Kontemporer

Sebagai makhluk sosial, manusia tidak bisa lepas dari hubungan dengan orang lain dalam kerangka memenuhi kebutuhan hidupnya. Kebutuhan manusia sangat beragam, sehingga terkadang secara pribadi dia tidak mamapu untuk memenuhinya, dan harus berhubungan dengan orang lain. Hubungan anatara satu manusia dengan manusia lain dalam memenuhi kebutuhan lain, harus terdapat aturan yang menjelaskan hak dan kewajiban keduanya berdasarkan kesepakatan. Proses untuk membuat kesepakatan dalam kerangka memenuhi kebutuhan keduanya, lazim disebut dengan proses untuk berakad atau melakukan kontrak. Hubungan ini merupakan fitrah yang sudah ditakdirkan oleh Allah. Islam sebagai agama komprehensif dan universal memberikan aturan yang cukup jelas dalam akad untuk dapat diimplementasikan dalam setiap masa.

Sebagai makhluk sosial, manusia tidak bisa lepas dari hubungan dengan orang lain dalam kerangka memenuhi kebutuhan hidupnya.

Principles of Islamic Ethics for Contemporary Workplaces

Contemporary workplaces are subject to numerous challenges due to the absolute technological takeover of real-time working platforms. Though significant developments to the modern workforce have changed the face of industry significantly, there is a thirst for workplaces where people may achieve material objectives while attaining spiritual satisfaction through their daily activities both at the office and home. Principles of Islamic Ethics for Contemporary Workplaces is an essential reference source that discusses organizational behaviors in relation to Islamic values, beliefs, and work ethics, as well as managerial strategies that follow the Islamic way of life. Featuring research on topics such as contemporary business, diverse workforce, and organizational behavior, this book is ideally designed for managers, business professionals, administrators, HR personnel, academicians, researchers, and students.

The implications of these categories on the marketing aspect of business are very thorough and encompass the entire marketing mix for both services and goods. The first component of the conventional marketing mix, the product.

Pengawasan Mutu Hasil Pertanian

Buku ini disusun untuk memberikan dasar pengawasan mutu pada mahasiswa dalam mata kuliah Pengawasan Mutu Hasil Pertanian. Buku ini juga dapat digunakan sebagai peningkatan mutu pada industri kecil dan rumah tangga dalam meningkatkan mutu produk. Untuk memenuhi standar mutu terutama untuk standar mutu proses dan penerapan SNI proses. Pengawasan Mutu Hasil Pertanian ini diterbitkan oleh Penerbit Deepublish dan tersedia juga dalam versi cetak.

Untuk memenuhi standar mutu terutama untuk standar mutu proses dan penerapan SNI proses. Pengawasan Mutu Hasil Pertanian ini diterbitkan oleh Penerbit Deepublish dan tersedia juga dalam versi cetak.

OECD Reviews of Evaluation and Assessment in Education: Georgia

This review, developed in partnership with UNICEF, provides Georgia with recommendations to strengthen its evaluation and assessment system to focus on helping students learn. It will be of interest to countries that wish to strengthen their own evaluation and assessment systems and, in turn, improve educational outcomes.

European Commission (2013), Reducing early school leaving: Key messages and policy support, https://ec.europa.eu/education/sites/education/files/early-school-leaving-group2013- report_en.pdf (accessed on 25 January 2019).

formative Evaluation for Educational Technologies

The designers of educational or training programs that employ electronic technology might have many questions about a project while it is still in the early stages of development. For instance: Is the program's presentation too simple, or too complex for its target audience? Does the pacing of the program help or hinder comprehension? Which aspects of the program are the most appealing, and why? Formative evaluation can answer these, or similar questions. It can help guide designers of television programs, microcomputer software, interactive videodiscs, or virtually any other educational item, in making modifications that can lead to the development of a final product that fully achieves its stated goals. Until very recently, however, the person interested in avoiding potential problems through the use of formative evaluation would have been faced with difficulties of a different kind. Comprehensive treatment of formative evaluation has been scarce, and published discussion on formative evaluation of computer-based materials has been virtually nonexistent. Until now, that is. Barbara Flagg's Formative Evaluation for Educational Technologies provides comprehensive treatment of formative evaluation. The book offers: * extensive coverage of all the methods evaluators might use to assess the user friendliness, the appeal, and the outcome effectiveness of an educational program. * extensive focus on new technologies * coverage of all phases of program development, from initial idea to final product * discussion of formative evaluation as part of the broader field of curriculum evaluation * numerous case studies. This volume will appeal to a wide variety of people engaged in formative evaluation. It is an excellent guide for newcomers to the field; it is a state-of-the art document for established practitioners of instructional design and curriculum evaluation.

A study of formative research practices for the AnnenberglCPB projects: The first five years. Unpublished manuscript, Research Communications Ltd., Chestnut Hill, MA. Crane, V. (1985b, January). Formative research for television: ...