Sebanyak 38352 item atau buku ditemukan

Blended

Using Disruptive Innovation to Improve Schools

"Blended is the practical field guide for implementing blended learning techniques in K-12 classrooms. A follow-up to the bestseller Disrupting Class by Clayton M. Christensen, Michael Horn, and Curtis Johnson, this hands-on guide expands upon the blended learning ideas presented in that book to provide practical implementation guidance for educators seeking to incorporate online learning with traditional classroom time. Readers will find a step-by-step framework upon which to build a more student-centered system, along with essential advice that provides the expertise necessary to build the next generation of K-12 learning environments. Leaders, teachers, and other stakeholders will gain valuable insight into the process of using online learning to the greatest benefit of students, while avoiding missteps and potential pitfalls."--Back cover.

Navigate the transition to blended learning with this practical field guide Blended is the practical field guide for implementing blended learning techniques in K-12 classrooms.

Blended learning : suatu panduan

Blended learning adalah sebuah kemudahan pembelajaran yang menggabungkan berbagai cara penyampaian, model pengajaran, dan gaya pembelajaran, memperkenalkan berbagai pilihan media dialog antara fasilitator dengan orang yang mendapat pengajaran. Blended learning juga sebagai sebuah kombinasi pengajaran langsung (face-to-face) dan pengajaran online, tapi lebih daripada itu sebagai elemen dari interaksi sosial.

Blended learning adalah sebuah kemudahan pembelajaran yang menggabungkan berbagai cara penyampaian, model pengajaran, dan gaya pembelajaran, memperkenalkan berbagai pilihan media dialog antara fasilitator dengan orang yang mendapat ...

Blended Learning dengan Ragam Gaya Belajar

Buku ini berjudul “ BLENDED LEARNING DENGAN RAGAM GAYA BELAJAR” yang terdiri dari 6 Bab. Bab 1 Menguraikan Teori Belajar sebagai landasan Blended learning, Prinsip-prinsip Belajar dan Mengajar, Bab 2 Membahas Ragam Model Pembelajaran dan Teknologi Pendidikan, Bab 3 Membahas Karakteristik Blended learning, Bab 4 Menguraikan bagaimana merencanakan pembelajaran Blended Learning, Bab 5 Menguraikan implementasi Blended Learning, dan Bab 6 Membahas peran dari Gaya Belajar dalam Pembelajaran.

Buku ini berjudul “ BLENDED LEARNING DENGAN RAGAM GAYA BELAJAR” yang terdiri dari 6 Bab.

BUKU MODEL FLIPPED BLENDED LEARNING

Buku ini mengekplorasi pengembangan model blended learning, jenis-jenis model blended learning yang telah ada sebelumnya, model blended yang dikembangkan, berisikan tentang langkah-langkah atau sintak pembelajaran blended learning yang memuat sintak teridiri dari a). Learning orientation, b) Acess content material and activities, c). Group assignment project, d). Discuss to monitoring project, e). Test the results of the project dan f). Evaluation. Kemudian juga memuat adanya sistem sosial, sistem pendukung, dampak instruksional dan dampak pengiring, konsep Pendidikan Vokasi, revolusi industri 4.0, kompetensi 4C, HOTS, serta dilengkai panduan menggunakn e-learning bagi dosen dan mahasiswa. Model blended learning yang dikembangkan dimana pembelajaran dilakukan secara face to face/tatap muka dan online sehingga memiliki proporsi pola pembelajaran yang jelas. Tejadinya fleksibelitas belajar dimana dan kapan saja dan waktu yang bebas melalui fasilitas komunikasi secara tatap muka, maupun interaksi online menggunakan chat dan forum untuk menggali berfikir kritis melalui diskusi. Memuat pula unsur-unsur mahasiswa untuk berkreatif dan inovasi dalam menghasilkan produk melalui adanya penugasan dan proyek. Serta bahan ajar daring yang dibuat menarik dengan adanya komponen multimedia (teks, gambar, video).

Buku ini mengekplorasi pengembangan model blended learning, jenis-jenis model blended learning yang telah ada sebelumnya, model blended yang dikembangkan, berisikan tentang langkah-langkah atau sintak pembelajaran blended learning yang ...

Blended Language Program Evaluation

Advocating an argument-based approach, Blended Language Program Evaluation presents a framework for planning, conducting, and appraising evaluation of blended language learning across three institutional levels, and demonstrates its utility and application in four case studies carried out in diverse international contexts.

To illustrate the utility, flexibility, and application of the framework for evaluating blended language programs, the book presents four case studies conducted in diverse international contexts.

Kalkulus Diferensial Pendekatan Blended Learning

Buku ajar Kalkulus Diferensial disusun berdasarkan pengalaman penulis selama mengajar mahasiswa pada mata kuliah kalkulus maupun matematika dasar. Buku ini disusun dengan bahasa yang mudah dipahami oleh mahasiswa dan memberikan mahasiswa kesempatan untuk belajar mandiri tanpa perlu mendengarkan langsung penjelasan materi dari pengajar atau dosen. Hal tersebut karena dalam buku ini setiap teori dijelaskan dengan sangat terperinci, setiap contoh diberikan tahapan yang detail dengan penjelasan setiap langkah-langkah. Penulis berharap pembaca dapat memahami setiap materi yang diberikan dalam setiap bab dengan belajar mandiri di mana pun mahasiswa berada. Isi buku yang ringan, jelas dan terperinci dimaksudkan penulis karena buku ini dikembangkan untuk pembelajaran online atau blended learning yang mampu menjangkau segala tingkatan kemampuan mahasiswa. Diharapkan buku ini berkontribusi dalam meningkatkan kemampuan mahasiswa untuk menguasai materi diferensial yang sangat berguna baik dalam kehidupan nyata maupun untuk menunjang mata kuliah lainnya yang menerapkan diferensial. Ke depannya penulis akan melanjutkan buku ini untuk kalkulus diferensial jilid 2 yang berisi tentang penerapan diferensial.

Buku ajar Kalkulus Diferensial disusun berdasarkan pengalaman penulis selama mengajar mahasiswa pada mata kuliah kalkulus maupun matematika dasar.

The Blended Course Design Workbook

A Practical Guide

Blended (also called hybrid) classrooms, in which face-to-face interaction is intentionally combined with online activities to aid student learning, are becoming more and more common. Most recently, “flipped” classrooms have become a popular method for teaching because more time for active learning in-class can be gained by moving content delivery such as lecture to outside-of-class homework using technology tools such as video or lecture capture. The blended model is proving to be an environment that provides more self-directed, technology-mediated learning experiences for students who will be incorporating technology more and more into their professional lives post-college. The Blended Course Design Workbook meets the need for a user-friendly resource that provides faculty members and administrators with instructions, activities, tools, templates, and deadlines to guide them through the process of revising their traditional face-to-face course into a blended format. Providing a step-by-step course design process that emphasizes active learning and student engagement, this book will help instructors adapt traditional face-to-face courses to a blended environment by guiding them through the development of course goals and learning objectives, assignments, assessments, and student support mechanisms with technology integration in mind. It will also help instructors choose the right technologies based on an instructor’s comfort level with technology and their specific pedagogical needs. The book will help each instructor who uses the text to develop a unique course by making choices about their course design based on student learning needs for their chosen topic and discipline. Every component of the workbook has been piloted with faculty designing and implementing blended courses and then revised to better meet the needs of faculty across a range of comfort levels with technology use. The Blended Course Design Workbook includes detailed instructions for each stage of course design alongside specific activities that the reader can complete. The book is unique because it facilitates a step-by-step process for blended course design with specific templates and tools that can be used across disciplines. Additional resources and handouts are posted on the book page as well as the author website, a href=http://www.bcdworkbook.comwww.bcdworkbook.com.

Providing a step-by-step course design process that emphasizes active learning and student engagement, this book will help instructors adapt traditional face-to-face courses to a blended environment by guiding them through the development ...

The Handbook of Blended Learning

Global Perspectives, Local Designs

This comprehensive resource highlights the most recent practices and trends in blended learning from a global perspective and provides targeted information for specific blended learning situations. You'll find examples of learning options that combine face-to-face instruction with online learning in the workplace, more formal academic settings, and the military. Across these environments, the book focuses on real-world practices and includes contributors from a broad range of fields including trainers, consultants, professors, university presidents, distance-learning center directors, learning strategists and evangelists, general managers of learning, CEOs, chancellors, deans, and directors of global talent and organizational development. This diversity and breadth will help you understand the wide range of possibilities available when designing blended learning environments. Order your copy today!

THE HANDBOOK OF BLENDED LEARNING The Handbook of Blended Learning (HOBLe) offers a comprehensive resource that highlights the most recent practices and trends in blended learning from a global perspective and provides targeted information ...

Blended Learning in Grades 4–12

Leveraging the Power of Technology to Create Student-Centered Classrooms

Use technology to focus on your students! In this step-by-step guide, teacher and education blogger Catlin Tucker outlines the process for integrating online discussion with face-to-face instruction in a way that empowers teachers to focus their energies where they’re most needed. With concrete strategies, ready-to-use resources, and sample rubrics grounded in the Common Core State Standards, this book shows teachers how to: Increase engagement and drive higher-order thinking Prepare students for high-stakes exams without sacrificing class time Assess online work Personalize learning and differentiate lessons Move toward flipped instruction to create a student-centered classroom

With concrete strategies, ready-to-use resources, and sample rubrics grounded in the Common Core State Standards, this book shows teachers how to: Increase engagement and drive higher-order thinking Prepare students for high-stakes exams ...

Mengenal Lebih Dekat Model Blended Learning Dengan Facebook (MBL-FB)

Model Pembelajaran Untuk Generasi Digital

Tantangan pendidikan masa depan berkaitan dengan TIK. Sehingga Eggen dan Kauchak mengemukakan bahwa melek (literasi) teknologi telah menjadi keahlian dasar yang penting setelah membaca, menulis dan berhitung. Teknologi seperti ponsel dan jaringan sosial facebook telah mengubah secara revolusioner cara manusia berkomunikasi. Facebook merupakan satu fenomena di Indonesia dan dunia, yang bisa menjadi potensi bagi dunia pendidikan. Dapatkah facebook membantu pendidikan? Ada dua aspek utama yang digunakan mahasiswa pada facebook: aspek sosial dan edukasional. Facebook dapat memperkuat dan mempertahankan hubungan, membangun jaringan sosial/membentuk hubungan maya, menghapus batasan teman, mengikuti tren sejawat, berbagi potret, bersenang-senang dan melepas lelah dan tetap berhubungan dengan keluarga. Dalam hal belajar, facebook memungkinkan mahasiswa berhubungan dengan fakultas dan mahasiswa lain lewat hubungan pertemanan/sosial, memberikan komentar pada sejawat/berbagi pengetahuan, berbagi perasaan dengan sejawat, bergabung dengan grup-grup yang dibuat untuk mata kuliah tertentu, bekerja sama: notifikasi, diskusi, jadwal kuliah, kalender manajemen proyek, dan menggunakan aplikasi pendidikan untuk mengorganisir aktivitas belajar.

Buku Mengenal Lebih Dekat Model Blended Learning Dengan Facebook (Mbl-Fb): Model Pembelajaran Untuk Generasi Digital ini diterbitkan oleh penerbit deepublish dan tersedia juga versi cetaknya.