Sebanyak 1311 item atau buku ditemukan

Manajemen Risiko 3

MENGENDALIKAN MANAJEMEN RISIKO BANK Kompetisi dalam industri perbankan cenderung semakin ketat di tengah tuntutan pemegang saham yang meningkat juga. Kondisi tersebut bisa memancing para bankir untuk bertindak agresif dan menurunkan standar penerapan manajemen risiko. Untuk menyikapi kondisi tersebut maka bankir harus dibekali dengan pengetahuan dan keterampilan manajemen risiko yang semakin tinggi sehingga target pertumbuhan bisnis dapat dicapai dengan koridor manajemen risiko yang memadai. Buku Manajemen Risiko 3: Mengendalikan Manajemen Risiko Bank adalah bahan yang dapat digunakan dalam kegiatan belajar mandiri, pelatihan dan persiapan Uji Kompetensi Bidang Manajemen Risiko tingkat 3 yang diselenggarakan oleh Lembaga Sertifikasi Profesi Perbankan (LSPP). Buku ini terdiri dari 7 (tujuh) bagian yaitu Gambaran Umum Manajemen Risiko, Regulasi Perbankan Terkait Manajemen Risiko, Risiko Kredit, Risiko Pasar, Risiko Likuiditas, Risiko Operasional dan Enterprise Risk Management. Penyusunan buku ini dilakukan oleh tim penyusun yang berasal dari kalangan manajemen risiko perbankan. Selain digunakansebagai materi pelatihan, buku ini kami harapkan juga dapat mendukung program peningkatan kompetensi bankir di Indonesia.

Digita Strategi operasional bank dapat dilihat dari upaya mencapai keseimbangan antara: • Pertumbuhan bisnis dan meningkatkan pangsa pasar kredit dan dana. • Meningkatkan efisiensi operasional perbankan.

Manajemen Risiko 2

MENGIDENTIFIKASI RISIKO LIKUIDITAS, REPUTASI, HUKUM, KEPATUHAN, DAN STRATEGIK BANK Modul Sertifikasi Manajemen Risiko Level 2 ini disusun sebagai lanjutan dari Modul Level 1. Modul ini disusun dengan tujuan agar para bankir yang bertugas di bidang manajemen risiko memiliki pengetahuan (knowledge), keterampilan (skill), dan sikap kerja (attitude) sesuai kebutuhan bank. Buku Manajemen Risiko 2: Mengidentifikasi Risiko Likuiditas, Reputasi, Hukum, Kepatuhan dan Strategik Bank adalah bahan yang dapat digunakan dalam kegiatan belajar mandiri, pelatihan dan persiapan Uji Kompetensi Bidang Manajemen Risiko tingkat 2 yang diselenggarakan oleh Lembaga Sertifikasi Profesi Perbankan (LSPP). Buku ini terdiri dari enam bagian yaitu Latar Belakang Manajemen Risiko, Regulasi Perbankan Terkait Manajemen Risiko, Risiko Kredit, Risiko Pasar, Risiko Likuiditas dan Risiko Operasional. Penyusunan buku ini dilakukan oleh tim penyusun yang berasal dari kalangan manajemen risiko perbankan. Selain digunakan sebagai materi pelatihan, buku ini kami harapkan juga dapat mendukung program peningkatan kompetensi bankir di Indonesia.

Risiko Pasar 4.1.3.4.3 Back Office Back office merupakan unit kerja yang juga independen, dibentuk terpisah dari treasury, middle office maupun unit internal audit. Pemisahan tersebut bertujuan untuk menghindari terjadinya benturan ...

Manajemen Risiko 1

MENGIDENTIFIKASI RISIKO PASAR, OPERASIONAL, DAN KREDIT BANK Krisis finansial yang belum lama terjadi membuktikan bahwa penerapan manajemen risiko sudah menjadi kebutuhan bagi bank, bukan hanya untuk memenuhi ketentuan regulator, namun menjadi sarana untuk mengelola risiko yang dihadapi masing-masing bank. Dengan demikian, dibutuhkan bankir yang memahami pengetahuan manajemen risiko serta keterampilan yang memadai sehingga tugas dan tanggung jawab masing-masing bankir dapat dilaksanakan dengan baik. Buku Manajemen Risiko 1: Mengidentifikasi Risiko Pasar, Operasional, dan Kredit Bank adalah bahan yang dapat digunakan dalam kegiatan belajar mandiri, pelatihan, dan persiapan Uji Kompetensi Bidang Manajemen Risiko tingkat 1 yang diselenggarakan oleh Lembaga Sertifikasi Profesi Perbankan (LSPP). Buku ini terdiri dari enam bagian yaitu Latar Belakang Manajemen Risiko, Regulasi Perbankan Terkait Manajemen Risiko, Risiko Kredit, Risiko Pasar, Risiko Likuiditas dan Risiko Operasional. Penyusunan buku ini dilakukan oleh tim penyusun yang berasal dari kalangan manajemen risiko perbankan. Selain digunakan sebagai materi pelatihan, buku ini kami harapkan jugadapat mendukung program peningkatan kompetensi bankir di Indonesia.

Dari sisi proses penyusunan kebijakan perbankan regulator telah memiliki sistem penyusunan kebijakan perbankan yang ... operasional (termasuk manajemen risiko) yang andal diharapkan dapat meningkatkan kinerja operasional perbankan, ...

Micro-teach Masterclass: Preparing and delivering your micro-teach for the Award in Education and Training and for interviews in teaching

RESEARCH, PLAN, DELIVER AND EVALUATE YOUR MICRO-TEACH LIKE A SEASONED PROFESSIONAL. THIS TEXTBOOK WILL HELP YOU TO PASS YOUR MICRO-TEACH FIRST TIME AND TO PREPARE YOUR MICRO-TEACH FOR TEACHING-RELATED JOB INTERVIEWS. Micro-teaching is an essential element of the Award in Education and Training (AET), forming part of the unit entitled: Understanding and Using Inclusive Teaching and Learning Approaches in Education and Training. The topic is often covered as a short chapter in most textbooks and stops short of providing a step-by-step practical guide or providing useful guidance for preparing for teaching-related interviews, where a micro-teach session is virtually guaranteed as part of the interview and selection process. An effective micro-teach is well researched, takes account of the audience’s prior learning, knowledge and experience wherever possible, is meticulously planned, effectively practiced and delivered with confidence. It is then thoroughly evaluated and improvements and enhancements are carefully planned and executed before a future micro-teach or a lesson is delivered. This can be viewed as a form of continuous quality improvement. This textbook is aligned to recent changes in the further education and skills sector and shows you how to use such changes to inform your micro-teach research, planning and delivery and in this respect be on par with if not ahead of other candidates at interview. This textbook can be used by itself or as a complementary publication to the following textbooks by the same author: Achieving your Award in Education and Training: The Comprehensive Course Companion Or Achieving your Award in Education and Training: The Comprehensive Course Companion (Special Edition) The principal benefits of this textbook to the reader are as follows: It is written by an experienced practitioner with extensive experience of educational management, delivery, consultancy, quality assurance and of recruiting, appointing and mentoring lecturers in the public and private sectors; It adopts a very practical and systematic approach to the topic, reflecting current practice in the sector; It is clearly written and easy to understand, with lots of examples; It fully addresses each of the related unit learning outcomes and assessment criteria in a systematic way; It places the micro-teach in the context of all three units of the AET course and shows the inter-connections between certain assessment criteria, which will provide you with a more holistic view of the course; It is written for those undertaking a micro-teach as part of their course and for those preparing for a lecturing, teaching or training post; It shows you how to take account of relevant parts of the documents listed below when researching, planning and delivering your micro-teach: Professional Standards for Teachers and Trainers in Education and Training – England Special educational needs and disability (SEND) code of practice 0 to 25 years Ofsted Common Inspection Framework and related inspectors’ handbook (for inspections from September 2015) Full lesson planning is also considered in the textbook, with the micro-teach session embedded in the full lesson plan for the purposes of completeness. This should prove to be particularly useful for teaching related job interviews This textbook is streamlined, thereby allowing you to make more efficient use of your time to learn, practice and develop your micro-teaching skills.

The interview panel may prefer seeing an entire lesson plan so that they can
place your micro-teach into context. If others have provided a full lesson plan,
with a component that comprises a micro-teach element or a separate lesson
plan for ...

Micro:Bit – A Quick Start Guide for Teachers

The BBC micro:bit Quickstart Guide for Teachers is designed to support educators in effective use of the BBC micro:bit devices distributed to all Year 7 students in the United Kingdom as part of the BBC's Make It Digital initiative. Supported by Microsoft and published by Hodder Education, this indispensable guide features: An introduction to the Make It Digital initiative An outline of what the BBC micro:bit is and what it's designed to do Advice on how teachers and students can get the most out of the BBC micro:bit device, including how the hardware and the supporting services work (including the BBC micro:bit website, code editors and code compiler) Guidance on how to get started with creating programs for the BBC micro:bit using the Microsoft Touch Develop Editor, and how to compile them and upload them to your device Coding lessons of varying difficulty with step-by-step walkthroughs and solutions for each activity Curriculum references, providing educators with opportunities to introduce key computational thinking concepts and map outcomes back to aspects of the English computing program of study

Teaching children at an early age the fundamentals of computing helps provide
them with the programming skills and the computational thinking skills they will
need to function in the 21st century workforce. Programming the BBC micro:bit
will ...

The Nano-Micro Interface, 2 Volumes

Bridging the Micro and Nano Worlds

Controlling the properties of materials by modifying their composition and by manipulating the arrangement of atoms and molecules is a dream that can be achieved by nanotechnology. As one of the fastest developing and innovative -- as well as well-funded -- fields in science, nanotechnology has already significantly changed the research landscape in chemistry, materials science, and physics, with numerous applications in consumer products, such as sunscreens and water-repellent clothes. It is also thanks to this multidisciplinary field that flat panel displays, highly efficient solar cells, and new biological imaging techniques have become reality. This second, enlarged edition has been fully updated to address the rapid progress made within this field in recent years. Internationally recognized experts provide comprehensive, first-hand information, resulting in an overview of the entire nano-micro world. In so doing, they cover aspects of funding and commercialization, the manufacture and future applications of nanomaterials, the fundamentals of nanostructures leading to macroscale objects as well as the ongoing miniaturization toward the nanoscale domain. Along the way, the authors explain the effects occurring at the nanoscale and the nanotechnological characterization techniques. An additional topic on the role of nanotechnology in energy and mobility covers the challenge of developing materials and devices, such as electrodes and membrane materials for fuel cells and catalysts for sustainable transportation. Also new to this edition are the latest figures for funding, investments, and commercialization prospects, as well as recent research programs and organizations.

... of research and teaching forms the basis for nanomedicine's translation to the
industry and the clinic. Essential to this approach is the idea of research-oriented
teaching and the transfer of knowledge and technology developed in research.

Perencanaan dan Desain Sistem Pembelajaran

Buku ini menghadirkan pemaparan komprehensif perencanaan baik ditinjau dari model-modelnya maupun pengembangan tiap komponen. Pada bagian awal pembahasan difokuskan kepada tentang konsep yang berkaitan dengan perencanaan dan desain pembelajaran termasuk model Desain Sistem Instruksional berorientasi Pencapaian Kompetensi (DSIPK) untuk mendukung keberhasilan KTSP. Pada bagian selanjutnya, pembahasan berpusat pada pengembangan berbagai komponen perencanaan dan desain dari mulai pengembangan analisis kebutuhan, tujuan dan kompetensi, materi dan pengalaman belajar, pengembangan media sampai pengembangan akar evaluasi pembelajaran (termasuk catatan ujian akhir nasional). --- Penerbit Kencana Prenadamedia Group

PEMBELAJARAN. Pada bab ini dibahas tentang hakikat perencanaan pembelajaran. Setelah mempelajari bahasan ini diharapkan Anda memiliki kemampuan untuk (1) mendeskripsikan pengertian perencanaan pembelajaran; (2) menjelaskan pentingnya ...

Manajemen Riset dengan Pendekatan Komputasi Statistika

Secara umum pendekatan materi dari buku ini adalah penekanan pengelolaan pelaksanaan penelitian mulai dari persiapan, pelaksanaan sampai pada akhir kegiatan berbasis penggunaan program komputasi statistika praktis, dengan harapan si peneliti punya panduan dan tuntuan yang komprehensif dalam melaksanakan penelitian. [Penerbit Deepublish, Deepublish, Manajemen Riset, komputerisasi, Manajemen Riset dengan Pendekatan Komputasi Statistika, Sekolah Tinggi Manajemen Informatika dan Komputer (STMIK) Bahrul ‗Ulum Tambakberas Jombang]

Secara umum pendekatan materi dari buku ini adalah penekanan pengelolaan pelaksanaan penelitian mulai dari persiapan, pelaksanaan sampai pada akhir kegiatan berbasis penggunaan program komputasi statistika praktis, dengan harapan si ...