Sebanyak 99 item atau buku ditemukan

Pengantar Ilmu Komunikasi

Komunikasi telah menjadi bagian sangat penting dari kehidupan manusia, seperti halnya bernapas. Sepanjang manusia hidup, maka ia butuh berkomunikasi. Terlebih, perkembangan teknologi yang demikian pesat saat ini, membuat komunikasi menjadi tanpa batas, tanpa sekat, dan semua orang bisa terlibat di dalamnya. Maka, memiliki kemampuan komunikasi yang baik dan efektif pun menjadi sebuah kebutuhan. Begitu pentingnya, sehingga komunikasi menjadi disiplin ilmu sendiri dan dikaji oleh banyak orang. Ada berbagai hal yang dibicarakan dalam ilmu komunikasi, namun dalam buku ini, penulis hanya menghadirkan materi-materi awal sebagai pengantar mempelajari ilmu komunikasi lebih mendalam. Buku minimalis ini siap mendampingi para mahasiswa dan siapa pun yang ingin mempelajari ilmu komunikasi. Selling Point: 1. Mengapa Manusia Perlu Berkomunikasi? 2. Sejarah dan Perkembangan Ilmu Komunikasi 3. Teori-teori Dasar Komunikasi 4. Prinsip-prinsip Komunikasi 5. Proses Komunikasi 6. Model-Model Komunikasi.

Ada berbagai hal yang dibicarakan dalam ilmu komunikasi, namun dalam buku ini, penulis hanya menghadirkan materi-materi awal sebagai pengantar mempelajari ilmu komunikasi lebih mendalam.

Douglas Walton, Informal Logic, and the Uses of the New Dialectic for the Rhetoric of Inquiry

The fact that the majority of these arguments function from the force of convention should be clear : argument from ... proves that argument from precedent , which is at the heart of much legal reasoning , is useless in other contexts .

Sistem Informasi Manajemen: Mengelola Perusahaan Digital

Book cahpter ini disusun oleh sejumlah akademisi dan praktisi sesuai dengan kepakarannya masing-masing. Sistem informasi dan teknologi telah menjadi komponen yang sangat penting bagi keberhasilan bisnis dan organisasi. Teknologi informasi, termasuk sistem informasi berbasis Internet, memainkan peranan penting dan makin luas dalam bisnis. Memasuki abad ke-21 ini kemajuan teknologi sangat pesat di dalam segala bidang termasuk dalam SIM Banyak Perusahaan yang telah mengunakan SIM yang terkomputerisasi dan mengambil keuntungan dari SIM yang terkomputerisasi. Tetapi juga terdapat perusahaan yang masih menggunakan SIM yang masih manual dengan kelemahan dan kelebihannya. Sistematika buku Sistem Informasi Manajemen: Mengelola Perusahaan Digital ini mengacu pada pendekatan konsep teoritis dan contoh penerapan. Buku ini terdiri atas 14 bab yang dibahas secara rinci, diantaranya: Bab 1 Konsep Dasar Sistem Informasi, Bab 2 Komponen Sistem Informasi Manajemen, Bab 3 Penggunaan dan Pengelolaan Sistem Informasi, Bab 4 Struktur Sistem Informasi Manajemen, Bab 5 Keamanan Sistem Informasi, Bab 6 Sistem Informasi Pada Organisasi, Bab 7 Konsep Pengambilan Keputusan Pada Sistem Informasi Manajemen, Bab 8 Sistem Informasi Pemasaran, Bab 9 Dasar Dasar Intelegensi Bisnis, Bab 10 Isu Sosial dan Etika dalam Sistem Informasi, Bab 11 Telekomunikasi, Internet dan Teknologi Nirkabel, Bab 12 Sistem Informasi dalam Kegiatan Bisnis Saat Ini, Bab 13 Perusahaan Digital E-Commerce dan E-Business, dan Bab 14 Mengelola Sistem Informasi Internasional.

Sistematika buku Sistem Informasi Manajemen: Mengelola Perusahaan Digital ini mengacu pada pendekatan konsep teoritis dan contoh penerapan.

Propaganda Technique in the World War (with Supplemental Material)

"Professor Lasswell has made a most important contribution to the study of war. Basing his essay upon the thesis that modern war must be fought on three fronts, the military, the economic and the propagandist, he has given a comprehensive account of the direction of the third front in the World War. His bibliography is extensive, including more than a hundred books and articles of recent date upon the specific propaganda of the World War, or in general discussion of public opinion inspired by it." (New Republic, 1927) Harold D. Lasswell's thesis offers a general theory of the strategy and role of propaganda within a military campaign. While the examples focus on the First World War, the principles and patterns carry over to modern day warfare, politics, business, and social movements. We undergo a constant barrage of overt and covert propaganda, which can only be effectively countered by recognizing it and understanding its function. This well-written book is both objective and discerning while explaining how and why propaganda works. This reprint includes two supplemental papers, "Propaganda behind the lines," by Maj. C. J. C. Street, and "Control of propaganda as a psychological problem," by Prof. Edward K. Strong, Jr., both referenced in Lasswell's text.

This well-written book is both objective and discerning while explaining how and why propaganda works. This reprint includes two supplemental papers, "Propaganda behind the lines," by Maj.

Tweeting the Issues in the Age of Social Media?

Intermedia Agenda Setting Between the New York Times and Twitter

This dissertation examined the intermedia agenda setting relationship between the online publication of the New York Times (i.e., NYTimes.com) and Twitter. This relationship was examined within the context of the changing media environment. The news media industry is facing down questions about its ability to turn a profit and maintain significant audience share. Simultaneously, social media services such as Twitter are growing exponentially. To this end, this dissertation explored the relative influence of each media on the other in an age where some scholars are questioning the agenda setting role of traditional news media. The dissertation assesses the argument that social media, specifically Twitter, has a direct influence on the news media agenda. This dissertation tested several hypotheses which hold that there is bi-directional intermedia agenda setting between the New York Times and Twitter both over the course of a single day and between days. Two content analyses were conducted. Data were collected twice per day over the course of one week. One content analysis examined the content of the online publication of the New York Times. The second content analysis examined posts made to Twitter. Cross-lagged panels with the Rozelle-Campbell Baseline were used to assess the nature of the hypothesized relationship. Results of the cross-correlation showed a lack of intermedia agenda setting between the New York Times online publication and Twitter for both the within-day and between-day panels. Further, results showed a lack of intermedia agenda setting for specific issues examined: the economy, the military, national security, and terrorism. Results overall suggested that the nature of the relationship between the two media under study is one of subtle influence. These results raise additional issues about the agenda setting role of traditional news media extending this argument to the social media environment. Results also demonstrate that the news media agenda and social media agenda are often similar, questioning notions of audience fragmentation as a casualty of the news media's agenda setting ability. Results were discussed in terms of their implications for the field of agenda setting research, as well as limitations and directions for future research.

This dissertation examined the intermedia agenda setting relationship between the online publication of the New York Times (i.e.

Pengantar Manajemen : Panduan Komprehensif Pengelolaan Organisasi

Sistematika buku ini meliputi 14 (empat belas) bagian yang merupakan serangkaian dasar untuk belajar mengenai ilmu-ilmu manajemen yang diperkaya dengan studi kasus. Buku ini diharapkan menjadi alternatif referensi bagi kalangan akademik dan profesional (bisnis maupun nonbisnis) dalam meningkatkan pengetahuan dan seni dalam mengelola organisasi yang secara terus menerus mengalami berbagai tantangan, baik dari internal maupun eksternal.

Sistematika buku ini meliputi 14 (empat belas) bagian yang merupakan serangkaian dasar untuk belajar mengenai ilmu-ilmu manajemen yang diperkaya dengan studi kasus.