Sebanyak 1514 item atau buku ditemukan

India's Contribution to the Study of Hadith Literature

A Survey of the Growth and Development of Hadith Literature in the Sub-continent of Pakistan and India from the Earliest Time Down to the Nineteenth Century, Together with the Lives and the Works of the Leading Muhaddithun of the Time

Pengambilan Keputusan & Kebijakan Pendidikan

Kebijakan dan pengambilan keputusan adalah dua unsur yang saling berkaitan dan tidak bisa dipisahkan satu sama lain. Kebijakan adalah suatu yang bersifat teoritis sedangkan pengambilan keputusan lebih bersifat praktis. Tindakan pengambilan keputusan yang tidak didasarkan pada teoritis dapat mengurangi keilmiahan sebuah keputusan, sedangkan kebijakan yang tidak disertai dengan pengambilan keputusan sulit akan menemukan wujudnya. Pengambilan keputusan merupkan hal yang sangat urgen bagi setiap orang, terutama bagi para piminan atau manajer. Ekstensi seorang pemimpin dalam kepemimpinannya dapat dilihat dari berbagai bentuk kebijakan dan keputusan yang diambilnya. Seorang pimpinan atau manajer yang efektif adalah pimpinan atau manajer yang mampu membuat kebijakan dan mengambil keputusan yang relevan. Kebijakan dan pengambilan keputusan dalam Lembaga Pendidikan Islam secara substantif tidak terlalu jauh berbeda dengan teori-teori kebijakan dan pengambilan keputusan yang ada. Hanya saja kebijakan dan pengambilan keputusan dalam Pendidikan Islam lebih mengacu kepada prinsip – prinsip yang telah digariskan dalam Al-Qur’an dan Hadist Nabi.

Misalnya mengenai fungsi dan wewenang pemerintah dan pemerintah daerah dalam pendidikan. Dalam pasal 10 UU No. 20 Tahun 2003 Tentang Sistem Pendidikan Nasional (Sisdiknas) dijelaskan pemerintah dan pemerintah daerah berhak mengarahkan, ...

Riset Aksi untuk Perbaikan Tata Kelola dan Nilai Tambah Hutan dan Lingkungan

Riset konvensional sering tidak membawa perubahan nyata di rtingkat tapak maupun kebijakan. Keadaan ini membawa pesimisme apakah riset bisa mengubah keadaan. Pesimisme berpotensi mengurangi dana riset yang tersedia, terutama bagi donor dan pemerintah yang menginginkan perubahan cepat dan terukur. Riset aksi adalah jawabannya. Skema riset aksi memastikan outcome riset terpantau pada saat riset dilakukan. Riset aksi memastikan transformasi sosial, ekonomi, dan politik. Riset aksi menjadikan mitra masyarakat lokal, petani, industri dan dunia usaha, lembaga swadaya masyarakat, serta pemerintah sebagai peneliti dengan melakukan aksi interaktif untuk membawa perubahan. Riset aksi sejalan dengan teori perubahan yang disusun dalam riset. Buku ini menyajikan makna riset aksi, teori perubahan, revolusi mental dalam riset, serta ragam contoh riset aksi dalam bidang kehutanan, industri, dan lingkungan.

Pemasaran lahan dilakukan melalui informasi dari mulut-ke-mulut, mengutus tim pemasaran ke daerah yang punya pembeli potensial dan melalui jaringan perantara/makelar tanah. Lahan yang diperjual belikan didukung dokumen pendukung ...

Public Sector Reform and Performance Management in Developed Economies

Outcomes-Based Approaches in Practice

Over the past two decades, there has been a shift of paradigm in public administration and public sector accounting around the world with the increasing emphasis on outcomes as opposed to inputs and outputs focus. Understanding of how government departments and agencies develop and implement outcomes-based approaches to their services and programs to strengthen public accountability, financial scrutiny and good governance worldwide is limited. Covering a selection of international practices on outcomes-based approaches to government departments, agencies and public higher educational institutions in developed economies, this comprehensive compilation provides an essential reading in the public sector accounting, accountability and performance management field. The contributions are grouped into three jurisdictions: Australasia, UK and Europe, and North America. It incorporates outcomes-based practices in public services from advanced economies and will be of significant interest to global public sector regulators, consultants, researchers, and academic communities as well as academic researchers in public administration and development studies fields. The insights offered by a country-specific practice will also be useful to governments in other countries implementing similar systems and practices and facing similar socio-political environments. This book will also help to gain an understanding of the issues of government accountability from a management point of view as well as from a socio-political point of view.

His research deals with management and accounting changes in public sector organizations. ... He previously worked as a senior economist in the Fiscal Affairs Department of the International Monetary Fund and is a research fellow at WU ...

Administrative Office Management

An Introduction

This technologically up-to-date book provides readers with a comprehensive introduction to office management, focusing on what office managers actually do on the job. The author¿s signature easy-to-read style is coupled with a presentation that systematically explores the full range of office management topics—office environment, employees, systems, and functions.Current coverage includes technological advances and their impact on office administration and management—e.g. the Internet, desk-top computers tablet PCs, DVD technology, handheld data-entry devices, USB pen drives, e-printing, Voice Over Internet Protocol, digitizing media, storage application service providers, and Six Sigma and computer misuse. Other discussions feature employee comfort trends, new techniques for forecasting employee needs, increased diversity in the workplace, benchmarking, virtual reality training, job characteristics, theory of motivation, workplace violence, new techniques of job analysis, job evaluations, small groups, new developments in heating/air-condition systems, and dealing with environmental mold.For office managers and supervisors.

. . Usenet . . . Listserv . . . IRC . . . digital stamps . . . etc. Students and professors alike are dedicated to Administrative Office Management as the textbook of choice for COMPREHENSIVE UNDERSTANDING of Administrative Management.

Internal Audit

Buku ini diharapkan dapat hadir memberi kontribusi positif dalam ilmu pengetahuan khususnya terkait dengan Internal Audit. Sistematika buku Internal Audit ini mengacu pada pendekatan konsep teoritis dan contoh penerapan. Buku ini terdiri atas 12 bab yang dibahas secara rinci, diantaranya: Konsep Dasar Internal Audit, Standar Praktik Dan Kodek Etik Internal Audit, Pengendalian Internal Dan Manajemen Risiko, Penentuan (Perencanaan) Penilaian Risiko, Perencanaan Audit, Pelaksanaan Penugasan Audit, Pekerjaan Lapangan (Field Work), Audit Program, Temuan Audit (Audit Finding), Kertas Kerja, Quality Assurance, Dan Laporan Audit.

(2019). Manajemen Risiko dan Asuransi. Tangerang Selatan: Universitas Terbuka. Suseno, Priyonggo. (2014). Manajemen Risiko dan Asuransi Syariah. Tangerang Selatan: Universitas Terbuka. Profil Penulis Medina Almunawwaroh, S.Mn., M.Ak., ...