Sebanyak 4587 item atau buku ditemukan

Manajemen Komplain

Buku ini mengajak pembaca untuk terlebih dahulu memahami konsep kepuasan pelanggan. jika kebutuhan tersebut telah terpenuhi, maka akan terwujud kepuasan. oleh karenanya kita akan mempelajari bagaimana memenuhi kebutuhan pelanggan dan membuatnya puas. dengan demikian, kita akan terhindar dari keluhan.

Buku ini mengajak pembaca untuk terlebih dahulu memahami konsep kepuasan pelanggan. jika kebutuhan tersebut telah terpenuhi, maka akan terwujud kepuasan. oleh karenanya kita akan mempelajari bagaimana memenuhi kebutuhan pelanggan dan ...

KOMUNIKASI KEPERAWATAN (TEORI DAN PENERAPANNYA)

Buku ini disusun oleh sejumlah akademisi dan praktisi sesuai dengan kepakarannya masing-masing. Buku ini diharapkan dapat hadir memberikan kontribusi positif dalam ilmu pengetahuan khususnya terkait dengan Komunikasi Keperawatan (Teori dan Penerapannya). Sistematika buku Komunikasi Keperawatan (Teori dan Penerapannya) ini mengacu pada pendekatan konsep teoritis dan contoh penerapan. Oleh karena itu diharapkan Buku ini dapat menjawab tantangan dan persoalan dalam sistem pengajaran baik di perguruan tinggi dan sejenis lainnya.

Tipe Komunikasi Ada beberapa tipe komunikasi yang sering digunakan oleh seorang komunikator dalam berkomunikasi. Berdasarkan penggunaan kata, pesan yang disampaikan oleh pengirim kepada penerima dapat dikemas secara verbal dengan ...

Komunikasi Pendidikan

Buku ini membahas tentang hubungan antara manusia dengan komunikasi, komunikasi pendidikan, komunikasi dalam organisasi pendidikan, komunikasi guru dan peserta didik, komunikasi internal sekolah, komunikasi sekolah dan masyarakat, komunikasi sekolah dengan pemerintah, pembelajaran berbasis teknologi informasi, komunikasi tertulis, serta komunikasi dan kepemimpinan.

Buku ini membahas tentang hubungan antara manusia dengan komunikasi, komunikasi pendidikan, komunikasi dalam organisasi pendidikan, komunikasi guru dan peserta didik, komunikasi internal sekolah, komunikasi sekolah dan masyarakat, ...

Quality in Education

Education is the basic foundation of a country where teaching and learning are seen as a key for change of individual for national advancement. A country is said to be esteemed when a noticeable number of the natives have quality training and education. The use of ICT in enriching learning environments within schools and colleges has been demonstrative in identifying the conditions in which ICT can be used in an effective manner to enhance the quality of teaching-learning processes and instructional strategies. It renders a significant contribution in creating social payoffs, which would be conducive to sustainable growth and equitable development. The use of ICTs in pedagogy has set out certain benchmarks for the integration of ICT into the learning process as the way to bring about improvements in the quality of education in specific social frameworks. The paper discusses the role and effect of ICTs in improving the quality of education.

An educational institution that takes the total quality route must take seriously the issue of learning styles and needs to ... Obstacles to Implement Total Quality Management (TQM) • The lack of an integrated sample of total quality ...

Enhancing the Quality of Higher Education in India – A Holistic Approach

Traditionally TQM is different from conventional management and therefore requires internal cultural and ... Interestingly, all these four concepts of higher education are not exclusive; rather they are integrated and give an overall ...

Information and Communication Technologies in Education, Research, and Industrial Applications

16th International Conference, ICTERI 2020, Kharkiv, Ukraine, October 6–10, 2020, Revised Selected Papers

This book contains revised and extended versions of the best papers presented at the 16th International Conference on Information and Communication Technologies in Education, Research, and Industrial Applications, ICTERI 2020, held in Kherson, Ukraine, in October 2020. Due to the COVID-19 pandemic the conference was held online. The 8 revised full papers included in this volume were carefully reviewed and selected from 347 initial submissions. The papers are organized in the following topical sections: ICT in education; ICT in research and industry.

2.1 Business Process Quality Management and Maturity Models According to Tobias and Kern [12], BPM has its roots in Total Quality Management (TQM) appeared in late 1980s and in Business Process Reengineering (BPR) introduced in early ...