Sebanyak 320 item atau buku ditemukan

Public Relations and Communication Management

Current Trends and Emerging Topics

Public Relations and Communication Management serves as a festschrift honoring the work of public relations scholars James E. Gruning and Larissa A. Grunig. Between them, the Grunigs have published 12 books and more than 330 articles, book chapters, and various academic and professional publications, and have supervised 34 doctoral dissertations and 105 master’s theses. This volume recognizes the Grunig‘s contributions to public relations scholarship over the past four decades. To honor the Grunig’s scholarship, this volume continues to expand their body of work with essays from renowned colleagues, former students, and research associates. The chapters discuss current trends in the field as well as emerging issues that drive the field forward. Sample topics include theories and future aspects of the behavioral, strategic management approach to managing public relations, and its linkages and implications to related subfields and key field issues. Contributions stimulate academic discussion and demonstrate the relevance of applied theories for the practice of public relations and communication management with up-to-date concepts, theories, and thoughts.

Public Relations and Communication Management serves as a festschrift honoring the work of public relations scholars James E. Gruning and Larissa A. Grunig.

Filsafat Komunikasi

Buku Ajar ini terdiri dari materi mata kuliah Filsafat Komunikasi, yang ditulis dengan tujuan agar mempermudah sistem pengajaran dan pembelajaran bagi mahasiswa Program Ilmu Komunikasi pada Fakultas Ilmu Sosial Ilmu Politik di Universitas Muhammadiyah Sumatera Utara. Buku Ajar Filsafat Komunikasi ini sangat dibutuhkan saat proses perkuliahan pada Prodi Ilmu Komunikasi. Mata Kuliah Filsafat Komunikasi ini sebagai salah satu mata kuliah di program studi Ilmu Komunikasi FISIP UMSU, maka penulis merasa mempunyai tanggung jawab yang cukup besar.

... Philosophy, menjelaskan bahwa epistemologi adalah “the theory of knowledge.” Epistemologi merupakan “the branch of philosophy which concerned with the nature and scope of knowledge, its presuppositions and basis, and the general ...

Communipreneur

Model-model Komunikasi Kreatif di Era Industri 4.0

Dalam realitas revolusi industri 4.0, kompetensi para pengkaji komunikasi pun sudah mengalami perubahan. Komunikasi tidak lagi dianggap sebagai pola hubungan antar personal yang diadik namun dikoneksikan dalam hubungan berdunia maya. Bahkan pemenuhan berbagai kebutuhan hidup pun tidak lagi mengandalkan pola hubungan interpersonal yang diadik tersebut, namun telah mengalami perubahan yang sangat signifikan baik dari aspek jangkauan maupun media yang dipergunakan. Sehingga keterampilan komunikasi yang sedari awal digunakan untuk memudahkan persoalan manusia, ke depan haruslah direvisi dengan lebih memanfaatkan potensi teknologi informasi yang ada, berupa sistem teraplikasi, sumber big data yang ada di internet serta pemanfaatan secara optimal jaringan internet yang ada sehingga setiap orang cukup hanya dengan sekali klik saja, maka telah terpenuhilah semua kebutuhan hidupnya. Potensi big data dan kecanggihan teknologi memberikan ruang kemudahan untuk penyediaan informasi atas apa pun yang dibutuhkan oleh individu, sehingga implementasi keterampilan komunikasi pun setidaknya perlu mengikuti proses perubahan ini. Buku ini merupakan sebuah upaya untuk membumikan kompetensi kajian komunikasi dalam berbagai realitas kebutuhan manusia demi menyejahterakan kehidupan manusia. Semoga buku ini mampu memotivasi para generasi muda untuk menjadi insan-insan yang kreatif di berbagai bidang, menciptakan ruang imajinasi yang “unpredictable” sehingga menghasilkan karya/produk yang luar biasa.

Dalam realitas revolusi industri 4.0, kompetensi para pengkaji komunikasi pun sudah mengalami perubahan.

Media Sosial, Identitas, Transformasi, dan Tantangannya

Tanpa kita sadari, revolusi industri juga membawa kita ke era Globalisasi. Hadirnya teknologi internet semakin mempermudah masyarakat untuk mengakses informasi. Kian berkembangnya teknologi internet membuat masyarakat semakin tidak bisa terlepas dari pesatnya informasi yang disediakan pada berbagai macam media yang disediakan. Perubahan sosial pun kian terasa pada kehidupan masyarakat. Bagaimana bisa? Beragam jenis media, seperti media massa atau pun media online yang kian berkembang menjadi panutan dan kian bersahabat bagi masyarakat. Selain mempermudah masyarakat dalam mengakses informasi, media pun menjadikan masyarakat mudah dalam memperluas wawasan. Namun, apakah media hanya berperan dalam memberikan informasi terhadap masyarakat saja? Tentu tidak. Media massa atau pun media online memiliki dampak terhadap perubahan sosial pada kehidupan masyarakat. Perubahan-perubahan pada pola kehidupan masyarakat tersebut tentu berbeda jauh dengan sebelum adanya era berkembangnya teknologi.

Tanpa kita sadari, revolusi industri juga membawa kita ke era Globalisasi.

Language-in-education Policies

The Discursive Construction of Intercultural Relations

This book examines the ideological underpinnings of language-in-education policies that explicitly focus on adding a new language to the learners' existing repertoire. It examines policies for foreign languages, immigrant languages, indigenous languages and external language spread. Each of these contexts provides for different possible relationships between the language learner and the target language group and shows how in different polities different understandings influence how policy is designed. The book develops a theoretical account of language policies as discursive constructions of ideological positions and explicates how ideologies are developed through an examination of case studies from a range of countries. Each chapter in this book takes the form of a series of three in-depth case studies in which policies relating to a particular area of language-in-education policy are examined. Each case examines the language of policy texts from a critical perspective to deconstruct how intercultural relationships are projected.

This book examines the ideological underpinnings of language-in-education policies that explicitly focus on adding a new language to the learners' existing repertoire.

Second Language Teacher Professional Development

Technological Innovations for Post-Emergency Teacher Education

This edited book brings together documented evidence and theoretical propositions on the essential mediating role of digital technology in L2 teacher education and professional development. Topics range from technological affordances in teacher education, to challenges and responses to emergency transition from face to face to virtual professional development, to successful practices of online teacher training courses. Bringing together examples from various countries and contexts of how L2 teacher trainers and trainee teachers view these forced changes and react to them, the volume fills a gap in the use of digital technology in contexts where teacher educators and trainee teachers are not technology-literate and not prepared for technology-oriented education. In addition to a Foreword by Mark Warschauer and Introduction and Conclusion chapters by Editors, the volume features 13 full-length chapters by some of the well-known experts from countries such as Australia, Finland, Mexico, the UK, the USA, Spain, Singapore, Turkey and Sweden.

This edited book brings together documented evidence and theoretical propositions on the essential mediating role of digital technology in L2 teacher education and professional development.

Ethics in Public Relations

Responsible Advocacy

Ethics in Public Relations: Responsible Advocacy is the first book to identify universal principles of responsible advocacy in public relations. In this engaging book, editors Kathy Fitzpatrick and Carolyn Bronstein bring together prominent authorities in the field to address theoretic and practical issues that illustrate the broad scope and complexity of responsible advocacy in 21st-century public relations.

Ethics in Public Relations: Responsible Advocacy is the first book to identify universal principles of responsible advocacy in public relations.

Language Teacher Education

'Language Teacher Education' is an introduction to language teacher training and development for teachers and providers in pre-service and in-service programmes. The text outlines the main theories of human learning and applies them to teacher education. Based on a broadly social constructivist perspective, it suggests a framework for planning pre-service and in-service programmes, and is illustrated both with case studies from a range of training situations around the world and appendices containing teacher education materials. Language Teacher Education is intended to inform readers' practical decisions and to help them build their own theories of teacher learning.

The text outlines the main theories of human learning and applies them to teacher education.

Sistem Informasi Manajemen

Konsep Dasar Teknologi Informasi, Teknologi Informasi dan Keunggulan Bersaing, Sistem Informasi Manajemen, Strategi Manajemen Berfokus Masa Depan, Manajemen Informasi, Pengembangan Sistem Informasi, Sistem Informasi Dan Pengambilan Keputusan, Sistem Informasi dan Tantangan Manajemen, Sistem Informasi Eksekutif, Sistem Informasi Akuntansi, Sistem Informasi Sumber Daya Manusia, Sistem Informasi Pemasaran, Mengelola Sistem Informasi Global.

Konsep Dasar Teknologi Informasi, Teknologi Informasi dan Keunggulan Bersaing, Sistem Informasi Manajemen, Strategi Manajemen Berfokus Masa Depan, Manajemen Informasi, Pengembangan Sistem Informasi, Sistem Informasi Dan Pengambilan ...

Microteaching in der universitären Lehrerausbildung

Rekonstruktionen studentischer Erfahrungsräume im Berufsfeldpraktikum im Bereich Deutsch als Zweitsprache

Zahlreiche empirische Studien zum Bildungserfolg von Schülerinnen und Schülern mit Migrationshintergrund zeigen, dass trotz vieler Bemühungen weiterhin nachweisbare Chancenungleichheiten bestehen. Ein zentraler Anknüpfungspunkt zur Herstellung von Chancengleichheit auf dem Bildungssektor ist die universitäre Professionalisierung zukünftiger Lehrkräfte im Bereich Deutsch als Zweitsprache. In der vorliegenden Arbeit wurde daher ein Microteaching-Konzept für eine universitäre Praxisphase entwickelt, welches angehende Lehrerinnen und Lehrer für den Umgang mit migrationsbedingter Heterogenität sensibilisieren soll. Es wurde im Rahmen einer Triangulationsstudie erforscht, ob das Durchlaufen dieser Praxisphase zu einer Veränderung von kollektiven Wissensstrukturen auf Seiten der Studierenden führt und ihre Einstellungen in Bezug auf den Umgang mit migrationsbedingter Heterogenität beeinflusst. Ausgehend davon, dass sich kollektive Wissensstrukturen durch die Analyse von Diskursen rekonstruieren lassen, wurde für die vorliegende Untersuchung ein methodischer Zugang gewählt, der die Analyse von konjunktivem Wissen in Gruppendiskussionsverfahren in den Mittelpunkt rückt. Die Studie fußt auf einem interdisziplinären Ansatz, weshalb sowohl die soziale als auch die linguistische Dimension von sprachlicher Interaktion und diskursivem Verhalten zum Untersuchungsgegenstand werden. Gül?ah Mavruk studierte Germanistik, Anglistik, Deutsch als Zweit- und Fremdsprache/ Interkulturelle Pädagogik auf Lehramt an der Universität Duisburg-Essen und an der Macquarie University in Sydney. Seit 2010 arbeitet sie als wissenschaftliche Mitarbeiterin an der Universität Duisburg-Essen und leitet das Modellprojekt Förderunterricht für Kinder und Jugendliche mit Migrationshintergrund.

Gül?ah Mavruk studierte Germanistik, Anglistik, Deutsch als Zweit- und Fremdsprache/ Interkulturelle Pädagogik auf Lehramt an der Universität Duisburg-Essen und an der Macquarie University in Sydney.