Sebanyak 3608 item atau buku ditemukan

KEKUATAN KATA-KATA

Pemilihan judul Kekuatan Kata-kata, kami pilih untuk mewakili isi dari keseluruhan buku ini. Sebenarnya, buku ini layak disebut sebagai sebuah antologi literasi. Beragam tema ada dalam buku ini. Fiksi, motivasi, tips ringan, teknologi hingga pendidikan terampai dalam buku ini. Pembacapun tak harus membaca dari halaman pertama. Pembaca bisa melihat daftar isi dan memilih topik yang dikehendaki. Pembacaan bisa dilakukan dari halaman pertama, tengah, atau bahkan halaman terakhir. Bahasa yang ringan serta tidak kaku adalah salah satu yang ditawarkan oleh buku ini, dan bisa disebut sebagai pengisi waktu luang. Namun demikian, buku ini tetap menyisakan ruang bagi pembaca untuk melakukan perenungan.

Pemilihan judul Kekuatan Kata-kata, kami pilih untuk mewakili isi dari keseluruhan buku ini.

Monograf CD INTERAKTIF BERBUDAYA SEHAT UNTUK MENINGKATKAN KOSA KATA ANAK USIA 4-5 TAHUN

Buku ini berjudul “CD Interaktif Berbudaya Sehat untuk Meningkatkan Kosa Kata Anak Usia 4-5 Tahun”. Buku monograf ini diharapkan bisa menjadi tambahan referensi bagi para akademisi dan masyarakat pada umumnya dalam rangka menambah khasanah pengetahuan tentang media pembelajaran untuk pendidikan anak usia dini.

Buku ini berjudul “CD Interaktif Berbudaya Sehat untuk Meningkatkan Kosa Kata Anak Usia 4-5 Tahun”.

Bertumpu pada Kata, Merengkuh Cakrawala: Jejak Pustaka

Sehimpun Artikel Guru SMP Muhammadiyah 1 Gamping

Buku yang berada di tangan pembaca sekalian ini merupakan sekumpulan catatan kreatif dari para pendidik yang dengan serius dan suntuk memilih ide serta gagasan, lantas mengupayakannya menjadi sekumpulan tulisan

Seperti kita ketahui, kondisi masyarakat di Nusantara, khususnya sejak permulaan hidup bernegara adalah serba majemuk: bersifat multietnik, multiagama, dan multi ideologis. Kemajemukan tersebut menunjukkan adanya berbagai unsur yang ...

BERKHIKMAT KATA MENGGAPAI HARAPAN

Masa Sumenep

Dari pembeljaran, persoalan diri, persoalan lingkungan dan masyarakat sampai urusan teknologi dibicarakan dalam esai pendek ini. Banyak hal, bahkan ilmu yang bisa didapat ketika membaca esai pendek guru-guru SMK ini. Sebuah kebangkitan pemikiran yang kadang tak terjamah oleh pengambil kebijakan, dan kali ini menjadi gres dan aktual jika dihubungkan dengan sekolah penggerak.

INTOLERANSI DI INDONESIA MAJEMUK, heterogen dan beragam merupakan hal yang tidak dapat dipisahkan dari bangsa Indonesia. Berawal dari adanya keberagaman dan pluralitas yang ada, mendorong bangsa Indonesia untuk tetap bertahan dan ...

Morfologi

Kajian Proses Pembentukan Kata

Buku yang diberi judul MORFOLOGI: Kajian Proses Pembentukan Kata dirancang khusus bagi peminat bahasa Indonesia, khususnya di bidang morfologi. Buku ini sangat tepat bagi peneliti, guru, dan mahasiswa, baik S-1, S-2, maupun S-3. Buku ini terdiri atas sebelas bab, yang secara kronologis memuat perkembangan kajian morfologi, sejumlah konsep dasar morfologi, serta perkembangan teori morfologi. Isi buku tidak hanya teoretis, tetapi disertai kajian serta penerapan secara praktis. Oleh karena itu, setiap bab buku ini senantiasa disertai analisis data. Untuk memantapkan pemahaman pembaca, pada setiap akhir bab disajikan sejumlah pelatihan. Untuk mencocokkan pemahaman pembaca terhadap setiap materi yang disajikan, buku ini juga dilengkapi dengan kunci jawaban. Kunci jawaban sengaja dibuat tidak detail dan lengkap, agar pembaca terangsang untuk membaca kembali teks asli.

Buku yang diberi judul MORFOLOGI: Kajian Proses Pembentukan Kata dirancang khusus bagi peminat bahasa Indonesia, khususnya di bidang morfologi.

Sari Kata Bahasa Indonesia Lengkap

Negara kita, Indonesia merupakan negara kepulauan yang memiliki beragam suku bangsa yang tersebar di seluruh wilayah Indonesia. Tiap suku memiliki bahasa yang berbeda-beda. Kita sebagai anak bangsa harus menjunjung tinggi Bahasa Indonesia, dikarenakan Bahasa Indonesia adalah bahasa yang digunakan sebagai Bahasa Nasional yang mempersatukan beragam suku bangsa. Seiring dengan perkembangan zaman, lambat laun Bahasa Indonesia sedikit demi sedikit tergantikan. Hal tersebut sangat bertolak belakang dengan Ikrar Sumpah Pemuda tahun 1928 yang berbunyi : “Kami Putra dan Putri Indonesia menjunjung tinggi bahasa persatuan, bahasa Indonesia”. Dari pemikiran seperti itulah akhirnya kami menyusun buku “Sari Kata Bahasa Indonesia Lengkap”, untuk mengingatkan kita akan ikrar pada Sumpah Pemuda, yaitu agar kita terus menjunjung tinggi Bahasa Indonesia. Buku Sari Kata ini juga berfungsi sebagai pendamping buku mata pelajaran Bahasa Indonesia yang ada. Dikata-kan lengkap karena buku ini berisi semua pembahasan dasar mengenai pelajaran Bahasa Indonesia, yang dilengkapi pula dengan beberapa pengetahuan umum.

Negara kita, Indonesia merupakan negara kepulauan yang memiliki beragam suku bangsa yang tersebar di seluruh wilayah Indonesia.

Unlocking the Power of Academic Vocabulary with Secondary English Language Learners

"In Unlocking the Power of Academic Vocabulary, Dr. Yu Ren Dong, an associate professor of English education at Queens College, City University of New York, helps secondary teachers expand their instructional repertoire to teach academic vocabulary in a systematic, meaningful, contextualized, and exciting way. Every secondary, subject-matter teacher will find strategies, easy-to-integrate activities, and tips on selecting words and planning lessons. As you teach with these strategies, your English language learners will be able to: • tap into prior knowledge through cross-language transfer and cross-cultural comparisons; • use concept-based vocabulary, such as analogies, metaphorical language, themes, sources, inquiry, and graphic organizers; • interact with new words in context to decipher euphemisms, words with multiple meanings, connotation, and context clues; • engage in interactive read-alouds, think-alouds, and wordplay; and • master vocabulary through writing. Charts, student examples, suggested resources, and subject-matter vocabulary lists give teachers the hands-on tools they need to teach the concepts behind words as well as the actual definitions, spelling, and sounds. Transform your academic vocabulary instruction into an engaging, skill-building mix that carries over into students' reading, writing, thinking, and conversations in all subject areas."

"In Unlocking the Power of Academic Vocabulary, Dr. Yu Ren Dong, an associate professor of English education at Queens College, City University of New York, helps secondary teachers expand their instructional repertoire to teach academic ...

Teaching English in Middle and Secondary Schools

Pre-service and new teachers alike will appreciate this comprehensive, realistic view of what it is like to teach English language arts in grades 6 through 12. Through thoughtful integration of practical approaches to both curriculum and instruction, the book addresses the questions and concerns that those new to the profession encounter. The book stresses the constructivist approach and emphasizes reflective practice, and it asks readers to interact with the ideas presented-to affirm, question, and challenge those ideas. Included are numerous actual sample lessons plus classroom ideas with reflective questions that show readers how theory and research relate to practice. New Internet sources, summative graphic organizers of the material, and a flexible approach make this an ideal teaching tool for teachers of middle and secondary school students. Here's what makes this new fifth edition unique: Internet sources and the end of some chapters make the material relevant and give students additional resources for reflection. Reflective questions appear when appropriate in each chapter, prompting students to reflect on and absorb key content. Web sites particularly useful for English teachers are included. New chapter on media literacy (Chapter 9). Chapter 4, Oral Language, continues to build on the strong presentation of the previous edition, but now examines the use of improvisation. Chapter 12, Your Starting Role: Student Teaching and Beyond, takes readers through student teaching experiences, complete with actual material from former student teachers-emails, student teaching logs, and more. Included are scenarios and experiences that give readers opportunities to explore problems they might face in the classroom. Additions to the literature chapters include strategies for conducting a good class discussion on literature, criteria for selecting "good" books for adolescent readers, student units, Web sites for teachers, and reflection activities. These chapters also emphasize multicultural literature and young adult literature, without neglecting the classics.

Here's what makes this new fifth edition unique: Internet sources at the end of each chapter make the material relevant and give students additional resources for reflection.

Essentials of Quranic Arabic: Volume 1

This first volume guides the student in a step-wise progression to learn the fundamentals of Quranic grammar. The methodology of this book is different from others in that conversational Arabic and non-Quranic vocabulary are not emphasized. Instead, there is a keen focus on mastering key grammar principles alongside "high-yield" Quranic vocabulary.

This first volume guides the student in a step-wise progression to learn the fundamentals of Quranic grammar. The methodology of this book is different from others in that conversational Arabic and non-Quranic vocabulary are not emphasized.

Handbook for Arabic Language Teaching Professionals in the 21st Century

Drawing on the collective expertise of language scholars and educators in a variety of subdisciplines, the Handbook for Arabic Language Teaching Professionals in the 21st Century, Volume II, provides a comprehensive treatment of teaching and research in Arabic as a second and foreign language worldwide. Keeping a balance among theory, research and practice, the content is organized around 12 themes: Trends and Recent Issues in Teaching and Learning Arabic Social, Political and Educational Contexts of Arabic Language Teaching and Learning Identifying Core Issues in Practice Language Variation, Communicative Competence and Using Frames in Arabic Language Teaching and Learning Arabic Programs: Goals, Design and Curriculum Teaching and Learning Approaches: Content-Based Instruction and Curriculum Arabic Teaching and Learning: Classroom Language Materials and Language Corpora Assessment, Testing and Evaluation Methodology of Teaching Arabic: Skills and Components Teacher Education and Professional Development Technology-Mediated Teaching and Learning Future Directions The field faces new challenges since the publication of Volume I, including increasing and diverse demands, motives and needs for learning Arabic across various contexts of use; a need for accountability and academic research given the growing recognition of the complexity and diverse contexts of teaching Arabic; and an increasing shortage of and need for quality of instruction. Volume II addresses these challenges. It is designed to generate a dialogue—continued from Volume I—among professionals in the field leading to improved practice, and to facilitate interactions, not only among individuals but also among educational institutions within a single country and across different countries.

Drawing on the collective expertise of language scholars and educators in a variety of subdisciplines, the Handbook for Arabic Language Teaching Professionals in the 21st Century, Volume II, provides a comprehensive treatment of teaching ...