Sebanyak 58 item atau buku ditemukan

Penulisan rencana berkesan

0 EP di melaporkan berita itu . Pemberita hanya bertanggungjawab mengolah
bahan yang telah dikumpulnya menjadi berita . Kopi berita yang telah siap ditulis
itu akan diserahkan kepada subeditor yang bertugas menjaga sesuatu halaman
 ...

Sejarah pemikiran pendidikan dan kebudayaan

H , Sejarah Pemerintahan Islam di Indonesia , Mutiara Jakarta , 1979 Moh .
Touchid Bersama Tim , Karya Ki Hadjar Dewantara , Yogyakarta Majelis Luhur
Taman Siswa , 1961 Muhamad Yamin Mr , Usaha - Usaha Pendidikan ,
Pengajaran ...

Cultural Heritage Conservation and Environmental Impact Assessment by Non-Destructive Testing and Micro-Analysis

This book mostly contains contributions by the invited lecturers at the 7th International Conference on Non-Destructive Testing and Micro-Analysis for the Diagnostics and Conservation of the Cultural and Environmental Heritage. The contributors have all been chosen for their individual reputations and the quality of their research, but also because they represent a field deemed highly important. Hence, this book give balanced coverage of the areas that are most relevant in non-destructive testing and micro-analysis in the realm of cultural heritage. The analysis methods provide the clinical composition of cultural artifacts to elucidate their provenance, the rate of alteration as a result of exposure to the environment and the effectiveness of conservation and restoration strategies. The techniques are partially or fully non-destructive, are portable, or allow study of different parts of a heterogeneous work of art.

N.S. Baer Conservation Center, Institute of Fine Arts, NewYork University,
NewYork, USA ABSTRACT: In over three decades of teaching conservation
science to students at the Conservation Center of the Institute of Fine Arts, the
author has ...

Hukum, Etika, dan Kebijakan Media (Regulasi, Praktik, dan Teori)

Media massa memang bukan tuntunan hidup tapi tidak dapat dipungkiri lagi jika media massa menjadi bagian hidup, bahkan tanpa disadari terkadang isi media massa mampu memprovokasi hati manusia untuk intim dengannya. Tidak ada yang salah dalam hal ini, sepanjang isi media yang beragam itu sehat. Ibarat mengonsumsi makanan, akal budi dan hati nurani manusia juga membutuhkan ‘makanan’ yang kandungan nilai kemanusiaan dan kebudayaannya tinggi sehingga mampu untuk kebutuhan interaksi sosial manusia yang ideal. Ketika media menjadi bagian kehidupan manusia. Maka sudah sepatutnya media massa mentransformasikan nilai kemanusiaan dan nilai kebudayaan yang luhur. Sekarang hal ini seolah menjadi utopia, ketika melihat tindak tanduk media massa yang mengejar profit baik itu materi serta keuntungan buat pencitraan atau penanaman idealisme tertentu.

Buku Hukum, Etika, dan Kebijakan Media (Regulasi, Praktik, dan Teori) ini diterbitkan oleh penerbit deepublish dan tersedia juga versi cetaknya.

Program Khas Integrasi Masalah Pembelajaran Spesifik Disleksia Bahasa Melayu: Kurikulum Standard Sekolah Rendah. Tahap 1 (Tahun 1, 2, 3) (UUM Press)

Kandungan buku ini mengambil kira semua komponen dalam kurikulum mata pelajaran Bahasa Melayu bagi Tahap 1. Ia mengambil kira pendekatan pengajaran Bahasa Melayu sebagai bahasa pertama. Kurikulum ini adalah kurikulum perdana yang sepatutnya difahami oleh semua murid Tahap 1 selepas mereka menamatkan pelajaran di peringkat ini. Bahan dalam Lembaran Kerja (LK) dan Lembaran Maklumat (LM) bermatlamat memenuhi 22 objektif KSSR bagi mata pelajaran Bajhasa Melayu dengan memberi penekanan kepada pembelajaran secara didik hibur bagi mencungkil pelbagai potensi murid. Buku ini dapat membantu guru dan ibu bapa dalam membimbing murid disleksia untuk belajar membaca dan menulis. Ia merupakan buku yang unik berbanding dengan bahan bacaan yang lain kerana menggunakan pendekatan mesra disleksia. Sebagaimana yang kita tahu, kanak-kanak memang menggemari kartun dan komik. Proses penghasilan buku ini dibuat melalui pembacaan yang luas dan penyelidikan yang tekun daripada para penulis. Pendekatan kartun dan penulisan santai tetapi berilmu lagi bermaklumat mampu menarik minat murid disleksia untuk belajar membaca.

Kandungan buku ini mengambil kira semua komponen dalam kurikulum mata pelajaran Bahasa Melayu bagi Tahap 1.

Islam and Its Challenges in the Globalised World

From the beginning, Islam faces many challenges from its foes, that is, the disbelievers-atheism, Jews and Christians, secularism, liberalism, pluralism, etc.-who want to extinguish Islam and its foundation from this world. Since the fall of the Islamic empire in the fifteenth century, Muslim countries pathetically came under the dominance of Western powers in almost every aspect of life. The United States of America and other powers foreign policies generally have hidden agenda to weaken the Muslim countries so that they can keep on dominating the Muslim world. They give support to the secularist, liberalist, and pluralist groups in the Muslim countries to go against the Islamic traditionalists and fundamentalists. Although there are more than a billion Muslims in the world, they are weak and have become marginalized. Gone is the power of the Muslims of the past. Therefore, the contemporary Muslims have no choice but to wake up to face the challenge if they are genuine Muslims because they are the best ummah ever created by Allah. During the height of Islamic empire, Islam stayed strong and kept on spreading its wing throughout the world because of charismatic and credibility some of its leaders. Islam is a universal religion that brought enlightenment to human race. Nevertheless, Muslim nations in the modern era of globalized world are disobedient lot unlike the Muslims of the past; thus they become weak. Globalization is the creation of the Western imperialists as a tool to control world trade and economy of other nations. Small and underdeveloped nations are often unfairly treated. The polarization and bloody borders between the Christians West and the Muslims are now become more transparent than ever before. The wounds inflicted by the Americans and the West in Palestine, Iraq, Afghanistan, Yemen, Sudan, Somalia, and others are still bleeding and bloody. The usage of the words such as Islamophobia and the Muslims as terrorist frequently propagated throughout the world against Islam, thereby affecting the feeling of friendly and moderate Muslims in general. The cruelties inflicted on many of the innocent Muslims directly or indirectly give a green light for some hardcore Muslims to retaliate in a more radical way, including suicide bombing. The difference perception of faith, moral character, social, ethic, economy, politics, law, etc., in Islam with other religions are wide apart. Islam is a religion of Oneness of God (Islamic Monotheism) whilst the others are not. Islam taught the Muslims to live side by side in co-existence and in peace with the others provided there is a mutual respect with one another. Islam is a moderate religion. The whole universe and its contents absolutely belong only to Allah. Human race are His servants to take good care of the earth. Muslim ummah in the modern world miserably failed in their responsibilities in this world because most of them are lack of faith in Allah. They have deserted al-Quran and al-Sunnah of Prophet Muhammad (pbuh) in their way of life. Nevertheless, ultimately near the end of the world the Muslims will win as promised by Allah although disbelievers do not believe it.

Other than Cak Nur, Dr Alwi Shihab, the ex-Minister of Social Welfare of
Indonesia was another protagonist of religious pluralism. He wrote a book: 'Islam
Inklusif – Menuju Sikap terbuka dalam Agama' (Islam Inclusive – Towards
Openness ...

Pemikiran pendidikan Islam

kajian tokoh klasik dan kontemporer

Islamic religious education, school, training center in Indonesia; collection of articles.

Islamic religious education, school, training center in Indonesia; collection of articles.

Sejarah Peradaban Islam

Nabi Muhammad saw. Lahir (571 M) di kota Mekah. Kota adalah sebuah kota yang sangat terkenal diantara kota-kota Arab baik karena tradisi maupun letak geografisnya. Kota Mekah dilalui oleh jalur perdagangan yang ramai dan makmur dimana agama dam masyarakat Arab ketSika itu mencerminkan realita kesukuan masyarakat Jazirah Arab (Badri Yatim 2004: 9). Kondisi masyarakat Arab pada saat itu sangat jauh dari ajaran Islam yang diistilahkan dengan masa Jahiliyah. Mekah merupakan kota suci yang telah dibangun sejak kedatangan Nabi Ibrahim bersama isteri dan anaknya (Ismail) dalam membentuk tatanan masyarakat yang beradab atau suku Quraisy. Dibangun di atas fondasi iman dan takwa kepada Allah swt. (agama tauhid) sebagai agama yang hanif. Perjalanan waktu lambat laun menyebabkan generasi sesudahnya kurang memperhatikan dan mengamalkan ajaran yang pernah dibawah oleh Nabi Ibrahim dan Ismail yang berdampak pada terkikisnya akidah dan moral bahkan lenyap dari diri mereka atau mayoritas anggota masyarakat.

Peradaban Islam Pascasarjana IAIN Antasari. Banjarmasin. 2013 Shiddiqi, Nourouzzaman, 1996. Jeram-jeram Peradaban Muslim. Pustaka Pelajar, Syaikh, Shafiyyur Rahman al-Mubarakfury. Sirah Nabawih. Cet. I; Jakarta: Pustaka al-Kautsar, ...