Sebanyak 217 item atau buku ditemukan

The Morals of Marcus Ordeyne

A Novel

This absorbing work follows the story of a middle-aged school teacher who suddenly inherits a fortune and a title. Once while walking through a park, he encounters a young girl sobbing. She was a harem girl abandoned by her lover after escaping from Syria. Not knowing what else to do, Sir Marcus brings her to his home. Several events follow the former teacher after the girl enters his life.

His philosophy of life was a combination of Sufism and Hinduism teachings. Interestingly, most of his ideas were expressed in poems, which were carefully preserved to our times by his followers. This book contains 100 of his poems ...

Akidah Akhlak Madrasah Ibtidaiyah Kelas III

Buku ini merupakan buku teks atau buku pegangan siswa Madrasah Ibtidaiyah (MI) khususnya untuk Mata Pelajaran Akidah Akhlak Madrasah Ibtidaiyah Kelas III. Buku ini disusun berdasarkan Keputusan Menteri Agama (KMA) No. 183 Tahun 2019 tentang Kurikulum Pendidikan Agama Islam dan Bahasa Arab pada Madrasah. Buku ini terdiri dari dua materi besar, yaitu Akidah dan Akhlak. Materi pembelajaran Akidah mencakup tentang asmaul husna, beriman kepada malaikat Allah Swt., kisah teladan nabi, dan lainnya. Sedangkan untuk materi Akhlak mencakup tentang akhlak terpuji seperti sikap patuh dan taat, sikap pantang menyerah, menghindari sikap tercela seperti durhaka kepada orangtua, adab bertetangga, dan lainnya yang dikemas dalam bahasa yang mudah dipahami disertai contohnya dalam kehidupan sehari-hari. Kelebihan dari buku ini, adanya pernak-pernik yang dapat menambah wawasan siswa berupa Tilawātil Qur’an, Peta Konsep, Tokoh, Mutiara Hadis, Kisah Teladan, Khazanah, Kilas Bahasa, Tugas, Kegiatan, Tafakur, Refleksi Diri, dan Proyek.

Fida' Abdilah, Yusak Burhanudin. Fida' Abdilah | Yusak Burhanudin AKIDAH AKHLAK Madrasah Ibtidaiyah Kelas III BA 01.35.3889 AKIDAH AKHLAK Madrasah Ibtidaiyah Kelas III Penulis : Prakata i.

The News Media

What Everyone Needs to Know

The business of journalism has an extensive, storied, and often romanticized history. Newspaper reporting has long shaped the way that we see the world, played key roles in exposing scandals, and has even been alleged to influence international policy. The past several years have seen the newspaper industry in a state of crisis, with Twitter and Facebook ushering in the rise of citizen journalism and a deprofessionalization of the industry, plummeting readership and revenue, and municipal and regional papers shuttering or being absorbed into corporate behemoths. Now billionaires, most with no journalism experience but lots of power and strong views, are stepping in to purchase newspapers, both large and small. This addition to the What Everyone Needs to Know(r) series looks at the past, present and future of journalism, considering how the development of the industry has shaped the present and how we can expect the future to roll out. It addresses a wide range of questions, from whether objectivity was only a conceit of late twentieth century reporting, largely behind us now; how digital technology has disrupted journalism; whether newspapers are already dead to the role of non-profit journalism; the meaning of "transparency" in reporting; the way that private interests and governments have created their own advocacy journalism; whether social media is changing journalism; the new social rules of old media outlets; how franchised media is addressing the problem of disappearing local papers; and the rise of citizen journalism and hacker journalism. It will even look at the ways in which new technologies potentially threaten to replace journalists.

The business of journalism has an extensive, storied, and often romanticized history.

Fundamental Manajemen Keorganisasian (Pendekatan Dasar Teori Manajerial Multiaspek)

Kegiatan manajemen merupakan aspek kompleks yang tidak mungkin dapat dilakukan oleh individu seorang diri. Betapapun dirinya mahir dan menguasai berbagai peran, namun tetap saja membutuhkan kerjasama tim dalam mencapai tujuan. Itu sebabnya untuk menjadi seorang pemilik sekaligus manajer bisnis, maka perlu memiliki keterampilan dalam membentuk dan mengelola organisasi. Buku yang tengah Anda pegang saat ini merupakan salah satu sarana untuk memahami bagaimana mengimplemantasikan cara kerja manajemen tersebut. Dalam buku ini Anda akan disuguhi berbagai sudut pandang manajemen, dari persiapan memulai bisnis, membangun organisasi, mengelola SDM, hingga memahami cara bagaimana pelanggan mengambil suatu keputusan pembelian atau memilih untuk menggunakan produk bisnis Anda. Sesuai dengan judulnya, Fundamental Manajemen Keorganisasian (Pendekatan Dasar Teori Manajerial Multiaspek), maka buku ini memiliki anatomi isi dari berbagai aspek manajemen dasar yang terbagi ke dalam tiga bagian, antara lain: Bagian 1 – Membangun Organisasi Bisnis: (Kewirausahaan; Studi Kelayakan Bisnis; dan Manajemen Perubahan). Bagian 2 – SDM Strategis sebagai Aset Bisnis: (Manajemen Sumber Daya Manusia; dan Kinerja Karyawan). Bagian 3 – Mengelola Hubungan Bisnis: (Komunikasi Organisasi; Public Relations; Perilaku Organisasi; Hukum Ketenagakerjaan; dan Perilaku Konsumen). Kehadiran buku ini sangat bermanfaat bagi para akademisi untuk meningkatkan wawasan dan pengetahuan terkait dengan studi manajemen keorganisasian. Sedangkan bagi praktisi ahli dan profesional bisnis, materi yang tersaji dalam buku ini dapat menjadi acuan dasar dalam pengelolaan lingkungan organisasi dan pengembangan strategi bisnisnya.

... manajemen SDM yang berfungsi sebagai penyedia informasi atas kegiatan yang telah dilakukan di masa ... sistem Input Sub-sistem perencanaan tenaga kerja Sistem pemrosesan transaksi Sub-sistem Rekrutmen Sumbersumber internal Sub-sistem ...

The Academic Intrapreneur

Strategy, Innovation, and Management in Higher Education

An examination of organizational dynamics as they are affected by internal creative processes, using the example of a regional state university campus, which dynamics the authors believe are applicable to other public institutions or possibly organizations of any kind. Emphasis is on the utilization.

An examination of organizational dynamics as they are affected by internal creative processes, using the example of a regional state university campus, which dynamics the authors believe are applicable to other public institutions or ...

Setting the Agenda

Mass Media and Public Opinion

Setting the Agenda describes the mass media’s significant and sometimes controversial role in determining which topics are at the centre of public attention and action. In this new edition of his comprehensive book, Max McCombs, one of the founding fathers of the agenda-setting tradition of research, extends his previous synthesis of hundreds of studies carried out on this central role of the mass media in the shaping of public opinion. Across the world, the mass media strongly influences how we picture public affairs. In describing this media influence on what we think about and how we think about it, Setting the Agenda also discusses the sources of these media agendas, the psychological explanation for their impact on the public agenda, and the subsequent consequences for attitudes, opinions and behaviour. New to this edition, McCombs debates the role of the expanded media landscape on agenda setting, the impact of the internet on the power of legacy media and the role of agenda setting beyond the realm of public affairs, This fully updated new edition will prove invaluable to students of media, communications and politics, as well as those interested in the role of mass media in shaping and directing public opinion.

Newto this edition, McCombs debates the role of the expanded medialandscape on agenda setting, the impact of the internet on thepower of legacy media and the role of agenda setting beyond therealm of public affairs, This fully updated new ...

Produk Kreatif dan Kewirausahaan Akuntansi dan Keuangan Lembaga SMK/MAK Kelas XI Semester 1. Bidang Keahlian Bisnis dan Manajemen. Program Keahlian Akuntansi dan Keuangan. Kompetensi Keahlian Akuntansi dan Keuangan Lembaga.

Buku yang berjudul Produk Kreatif dan Kewirausahaan Akuntansi dan Keuangan Lembaga SMK/MAK Kelas XI Semester 1 ini hadir sebagai penunjang pembelajaran pada Sekolah Menengah Kejuruan Bidang Keahlian Bisnis dan Manajemen, Program Keahlian Akuntansi dan Keuangan untuk Kompetensi Keahlian Akuntansi dan Keuangan Lembaga. Buku ini berisi materi pembelajaran yang membekali para siswa dengan pengetahuan dan keterampilan dalam dunia akuntansi dan keuangan. Materi yang dibahas dalam buku ini meliputi beberapa hal berikut. • Kewirausahaan dan wirausaha • Peluang usaha produk barang/jasa • Dokumen administrasi usaha • Sumber daya usaha Berdasarkan materi yang telah disajikan, para siswa diajak untuk melakukan aktivitas HOTS (Higher Order Thinking Skills ) dengan cara menanya, mengeksplorasi, mengamati, dan mengasosiasikan. Buku ini dilengkapi dengan latihan soal berupa pilihan ganda, esai, tugas proyek, dan lembar kegiatan siswa (LKS). Hal ini bertujuan untuk mengukur kemampuan siswa dalam memahami materi. Selain itu, buku ini juga dilengkapi dengan info untuk menambah pengetahuan para siswa. Kebutuhan akan buku ini sejalan dengan tuntutan kompetensi SMK/MAK bidang bisnis dan manajemen. Dengan demikian, kami berharap bahwa siswa dapat mencapai kompetensi yang diharapkan dan lulusan SMK/MAK dapat mempersiapkan diri dengan baik ketika memasuki dunia kerja.

5) Letter of credit adalah surat yang dikeluarkan bank devisa atas t perintah importir kepada eksportir luar negeri yang merupakan relasi dari importir yang diberikan hak kepada eksportir untuk menarik dana yang disebut dalam L/C. Dari ...

Journalism Studies: The Basics

Journalism Studies: The Basics provides an introductory overview of the emerging field of Journalism Studies, discussing key issues and contemporary debates. Drawing on Conboy’s extensive experience in the field, the changing nature of journalism and its future directions are addressed, through chapters covering: the history and development of Journalism Studies how journalists are created through training and education changing research methods and processes in journalism the impact of the ‘end product’ in wider society global perspectives on journalism technology and the future of the discipline. Situated within a fast growing and dynamic field of study, this engaging introduction will be valuable reading for students of journalism, media and communication, along with those seeking to develop a broader understanding of contemporary journalism.

Journalism Studies: The Basics provides an introductory overview of the emerging field of Journalism Studies, discussing key issues and contemporary debates.