Sebanyak 3 item atau buku ditemukan

Kode Etik Dalam Penelitian Ilmu Sosial Di Indonesia

“Belum banyak buku tentang etika yang ada sekarang, terutama di Indonesia. Buku ini dapat mengisi kekosongan itu. Benar-benar buku yang layak dibaca oleh para peneliti, khususnya mengingat makin banyaknya penelitian tentang perilaku manusia. Sebuah karya yang sungguh mengagumkan.” M. Chatib Basri, Direktur Pelaksana IBER Menteri Keuangan Republik Indonesia Periode 2013–2014 “Buku ini membahas sejumlah topik penting dalam konteks Indonesia, sebuah negara berkembang di Asia Tenggara. Sebagian besar tulisan tentang etika penelitian memang bersumber dari negara berkembang. Kelebihan buku ini adalah kemampuannya untuk mengaitkan antara banyak sumber pustaka internasional dan masalah-masalah spesifik yang mungkin dihadapi oleh peneliti Indonesia, khususnya yang bergerak dalam ilmu sosial. Buku ini layak dibaca oleh banyak pihak baik di Indonesia maupun di belahan dunia lain.” Anne Booth, Profesor Emerita, SOAS, University of London “Di dunia yang penuh dengan berita bohong, birokrat korup, dan ketidakadilan ini, penting sekali bagi kita untuk melatih generasi baru para ilmuwan sosial dalam hal etika secara menyeluruh. Buku ini harus dijadikan sebagai bacaan wajib di semua program belajar serta bagian dari koleksi pustaka para sarjana yang hendak meniti karier sebagai peneliti sosial profesional.” Terence H. Hull, Profesor Emeritus di bidang Demografi, the Australian National University “Membaca buku ini merupakan sebuah pengalaman yang memperkaya wawasan. Profesor Mayling Oey-Gardiner menawarkan sebuah kebaruan dengan membahas etika dalam ilmu sosial yang dikaitkan dengan isu-isu mutakhir, seperti mahadata, penelitian berbasis internet, dan penelitian lingkungan. Buku ini dapat membimbing para cendekiawan dan pembuat keputusan untuk menentukan batasan dan mempertimbangkan dampak-dampak dari suatu penelitian sosial.” Rhenald Kasali, Ph.D., Pendiri Rumah Perubahan Profesor di bidang Manajemen, Universitas Indonesia

... dapat membawa kerugian besar bagi banyak orang; oleh karena itu, etika diperlukan dalam menentukan kepenulisan. ... Oleh karena itu, guru, penyelia, mahasiswa, dan orang lain yang hanya membantu menyunting makalah tetapi tidak ...

The Psychology of Communication

This book is designed to capture the complexity of the vast domain of the psychology of communication by adding overlays of different logical approaches to the topic. Each chapter will focus on a different approach. Chapters 2 (behavioristic approach), 3 (humanistic approach), and 4 (interactionist approach) are presented as thesis, antithesis, and synthesis. They focus respectively on input, stored, and fedback information. Chapters 5 (phylogenetic approach) and 6 (ontogenetic approach) place psychology firmly where it belongs as the study of organisms rather than of mechanisms. Development from animal to human and from child to adult is emancipation from tyranny of environment. Chapter 7 (pathological approach) explores functional disorders of person-in-environment, since the nervous system "knows" its environment. Chapter 8 (phenomenological approach) deals with the further complexity that the nervous system can be viewed from the inside (experience) as well as from the outside (behavior). Chapters 9 (simulation approach) and 10 (mediational approach) focus on artificial intelligence (AI) and intelligence amplification (IA). Computers can be used to emulate or to extend human intelligence. Chapters 11 (biological approach) and 12 (sociological approach) deal with the complexities arising from the fact that the nervous system is embedded in a hierarchy of systems within systems. They focus on emergence from the level below psychology (biology) and reduction from the level above (sociology). Each approach will cast some light on the topic from its peculiar perspective. The cumulative effect will be to illuminate the domain in all its complexity.

This book is designed to capture the complexity of the vast domain of the psychology of communication by adding overlays of different logical approaches to the topic.

Unfair Contract Terms in the Digital Age

The Challenge of Protecting European Consumers in the Online Marketplace

Since the introduction of the European Unfair Contract Terms Directive (UCTD) there have been far-reaching developments in the digital landscape which have significantly altered the nature of consumer contracts. This timely book examines the changes that have taken place since the advent of the UCTD and analyses the challenges that they pose for consumers entering online standard form contracts today.

Article 3 – The General Clause Since the introduction of the Directive, the concepts of 'good faith' and ... Roger Brownsword and Geraint Howells 'The Implementation of the EC Directive on Unfair Terms in Consumer Contracts: Some ...