Sebanyak 95 item atau buku ditemukan

Kreativitas dan Inovasi dalam Wirausaha

Dengan menggunakan kreativitas, wirausahawan dapat menciptakan strategi pemasaran yang unik dan menarik untuk menjangkau pasar target mereka dan membedakan merek mereka di benak konsumen. Kreativitas dapat membantu wirausahawan dalam menemukan solusi yang inovatif untuk masalah yang muncul dalam menjalankan bisnis mereka sehingga memungkinkan mereka untuk terus berkembang dan bersaing. Kreativitas dan inovasi memungkinkan wirausahawan untuk tetap fleksibel dan adaptif terhadap perubahan di lingkungan bisnis agar mereka dapat terus berkembang dan bertahan dalam pasar yang dinamis. Dengan menggabungkan kreativitas dan inovasi dalam strategi bisnis mereka, wirausahawan dapat menciptakan nilai tambah yang signifikan, membedakan diri dari pesaing, dan menciptakan peluang pertumbuhan dan kesuksesan jangka panjang bagi bisnis mereka.

Dengan menggunakan kreativitas, wirausahawan dapat menciptakan strategi pemasaran yang unik dan menarik untuk menjangkau pasar target mereka dan membedakan merek mereka di benak konsumen.

Studi Kelayakan Bisnis

Buku ini disusun berdasarkan pada pustaka beberapa buku studi kelayakan bisnis yang telah ada sebelumnya dan beberapa buku penunjang lainnya, selain itu buku ini juga ditulis berdasarkan pengalaman penulis.

Buku ini disusun berdasarkan pada pustaka beberapa buku studi kelayakan bisnis yang telah ada sebelumnya dan beberapa buku penunjang lainnya, selain itu buku ini juga ditulis berdasarkan pengalaman penulis.

Pengantar Manajemen Bisnis

Perkembangan teori manajemen tidak lepas dari jejak sejarah peradaban manusia, karena manajemen pada hakekatnya adalah alat atau cara untuk mencapai tujuan. Tujuan organisasi diwujudkan dalam karya-karya monumental seperti bangunan dan teknologi yang memudahkan hidup manusia. Piramida di Mesir, Candi Borobudur di Indonesia, dan Tembok Besar di China adalah bukti keberhasilan manajemen dan teori manajemen. Dibutuhkan ratusan ribu pekerja dan tidak kurang dari 20 tahun untuk menyelesaikan satu piramida, hingga tahun ini pemerintah Mesir berhasil merenovasi 5 piramida.

Perkembangan teori manajemen tidak lepas dari jejak sejarah peradaban manusia, karena manajemen pada hakekatnya adalah alat atau cara untuk mencapai tujuan.

PROFESI KEGURUAN

Pendidikan merupakan fondasi penting dalam membangun peradaban dan kemajuan suatu bangsa. Guru, sebagai ujung tombak pendidikan, memiliki peran sentral dalam mewujudkan cita-cita pendidikan. Guru bukan sekadar penyampai ilmu pengetahuan, tetapi juga pembentuk karakter dan kepribadian generasi penerus bangsa. Mendidik siswa untuk menjadi manusia Indonesia seutuhnya merupakan tanggung jawab moral yang diemban guru. Menyadari betapa mulianya tugas guru, buku ini hadir untuk mengkaji profesi guru secara mendalam. Dimulai dengan pembahasan mengenai hakikat guru, syarat menjadi guru, hingga peran strategis guru dalam pendidikan. Buku ini juga membedah berbagai kompetensi yang wajib dimiliki guru profesional, baik kompetensi pedagogik, kepribadian, sosial, maupun profesional. Pembahasan mengenai kode etik guru dan implementasinya di lapangan turut melengkapi isi buku ini. Di tengah tantangan zaman yang semakin kompleks, profesi guru dituntut untuk terus meningkatkan kualitas dan profesionalismenya. Oleh karena itu, buku ini menyuguhkan uraian tentang strategi peningkatan profesionalisme guru baik secara mandiri maupun berkelompok. Pada bagian akhir, buku ini membahas peluang dan tantangan profesi guru dalam menghadapi persaingan global.

Pendidikan merupakan fondasi penting dalam membangun peradaban dan kemajuan suatu bangsa.

Scaling Up - Beginner's Guide To Scaling Your Business

Economies of Scale - Knowing the Right Steps for Your Business Startup

Scaling Up - Beginner's Guide To Scaling Your Business (Economies of Scale) Knowing the right steps for your startup Would it not be great, if your business does not only grow at a rapid level, but its structure and system even support and enhance such a rapid growth rate? Every healthy business needs to grow - we know that. And it is in the interest of every business owner not only to grow his business at a very rapid rate, but to keep the costs at a fairly low level to excel revenues. But how can this work? What steps are necessary? This beginner's guide provides easy to understand answers on: ... what scaling really is ... how you scale your business ... how business funding will scale your business ... how to build a sustainable, durable, scalable and more profitable business ... risks that come from scaling your business. Take action now and start to scale your business! About the author, James King: James King is a successful business consultant. Even though he mostly consults global companies, his passion is to enable startup or long existing small-scale enterprises in becoming more successful. He knows from innumerable years of experience, that with the right mindset, the right tools and the right business foundation, every tiny business can be turned into an extremely successful and profitable high-scale company. His dream is, that every entrepreneur, who is willing to bring the necessary effort, can acquire the knowledge that is needed without overextending himself. Make sure to order this guidebook today to experience... ... what scalability is ... and how you scale your business. Content of this book: About the author Foreword What is scaling? How to scale your business Business funding will scale your business Build a sustainable, durable, scalable and more profitable business Risks that come form scaling your business Biggest risks of scaling up Opportunities to scale your business with data Conclusion

Every healthy business needs to grow - we know that. And it is in the interest of every business owner not only to grow his business at a very rapid rate, but to keep the costs at a fairly low level to excel revenues. But how can this work?

Perilaku dan Budaya Organisasi

Dari berbagai fenomena pengelolaan sumber daya manusia (tenaga kerja), perilaku dan budaya menjadi faktor fundamental dalam implementasi visi dan misi organisasi. Betapapun hebatnya kompetensi tenaga kerja yang dimiliki, namun apabila tidak selaras dengan pondasi kultural organisasi, maka akan banyak terjadi ketidakpuasan dan turnover di tempat kerja. Berdasarkan fenomena di atas, maka buku ini disusun untuk menjawab permasalahan pengelolaan perilaku dan budaya organisasi dengan cara menghadirkan suatu pemahaman komprehensif dasar yang tidak hanya bersifat teoritis namun juga praktis. Materi yang tersaji dalam buku ini berisikan berbagai kajian kompleksitas manajemen keorganisasian khususnya di bidang perilaku dan budaya yang sering ditemui oleh para pengelola organisasi, baik pelaku bisnis maupun karyawan. Setiap pembahasan materi di dalamnya merupakan kumpulan pemikiran luar biasa yang dituangkan oleh para ahli yang berasal dari kalangan praktisi dan akademisi. Terdapat 14 bab, yaitu: Kepribadian dan Sikap Individu dalam Organisasi; Visi, Misi, dan Nilai-nilai Organisasi; Tantangan Organisasi di Era VUCA; Kecerdasan Emosi di Lingkungan Kerja; Manajemen Konflik Organisasi; Pengelolaan Stres Kerja; Manajer dan Orientasi Kepemimpinan; Etika dan Komunikasi Bisnis; Reward dan Punishment; Kreativitas dan Inovasi Organisasi; Motivasi Karyawan; Komitmen Organisasi; Kepuasan dan Prestasi Kerja; Teknologi Informasi dan Komunikasi di Lingkungan Kerja.

Berdasarkan fenomena di atas, maka buku ini disusun untuk menjawab permasalahan pengelolaan perilaku dan budaya organisasi dengan cara menghadirkan suatu pemahaman komprehensif dasar yang tidak hanya bersifat teoritis namun juga praktis.

Sport Public Relations

Managing Stakeholder Communication

Sport Public Relations: Managing Organizational Communication, Second Edition, takes a comprehensive, businesslike approach to the practice of public relations in sport. Rather than address public relations only as a means of supporting the marketing function or leveraging the media’s interest in an event or organization, this text recognizes public relations as a function that is integral to many aspects of a sport organization’s goals. The book covers all aspects of public relations, starting with the foundations of PR in sport and progressing all the way through legal and ethical issues that sport public relations professionals encounter. The second edition has been reorganized to better emphasize new opportunities for sport organizations to directly engage the masses and function as their own media. Following are some of the exciting updates to this edition: • Discussion of social media and other e-technologies now permeates the entire book rather than being limited to a single chapter. • Updated chapters on new media, corporate social responsibility, and legal and ethical issues reflect areas of growing emphasis and concern for sport organizations. • New “Insight From a Professional” and other sidebars offer readers a firsthand account of the roles of PR professionals in today’s sport environment. • A complete set of ancillaries helps instructors incorporate e-technology into their courses and prepare engaging class discussions. In a clear and engaging style, Sport Public Relations, Second Edition, expresses the roles of public relations and PR professionals as vital components to a sport organization’s overall management. Updated tools including sample media releases, credentials letters, and media guides provide students with tangible examples of the work that PR professionals produce. Special elements throughout the text teach students what sport communication work is like, the tasks and dilemmas practitioners face, and available opportunities and careers in the industry. Real-life examples and historical events demonstrate how sport communication has evolved and the vital role it plays in effective sport management. Chapter objectives, key terms, summaries, and learning activities keep students focused on key topics and allow them to better prepare for course projects and class discussion. Sport Public Relations, Second Edition, provides the theoretical basis for industry practice as well as guidance on applying those concepts. Readers will learn about the history of sport public relations and how it is evolving; the foundations for effective media relations in sport, including information services and organization media; and the critical need for a crisis communication plan and management considerations. Readers will also consider the diverse forms of public relations practice, encompassing media, community, employee, investor, customer, donor, and government relations. With this text, both students and professionals will understand the full range of functions in the realm of sport public relations and how to be progressive in their current and future public relations practices.

With this text, both students and professionals will understand the full range of functions in the realm of sport public relations and how to be progressive in their current and future public relations practices.

State Law as Islamic Law in Modern Egypt

The Incorporation of the Sharīʿa into Egyptian Constitutional Law

This volume explores the recent decision by Egypt to constitutionalize sharīʿa and analyzes the Egyptian judiciary’s attempts to argue that sharī‘a is consistent with human rights. It will interest anyone studying Islamic law, constitutional thought in the Middle East, or Islam and human rights.

This volume explores the decision by the government of Egypt in the 1970s to constitutionalize Islamic sharīʿa and discusses its impact on Egypt’s constitutional jurisprudence.

Islam and Development

EXPLORING the INVISIBLE AID ECONOMY (Ebk)

The study of Islam since the advent of 9/11 has made a significant resurgence. However, much of the work produced since then has tended to focus on the movements that not only provide aid to their fellow Muslims, but also have political and at times violent agendas. This tendency has led to a dearth of research on the wider Muslim aid and development scene. Focusing on the role and impact of Islam and Islamic FBOs, an arena that has come to be regarded by some as the 'invisible aid economy', Islam and Development considers Islamic theology and its application to development and how Islamic teaching is actualized in case studies of Muslim FBOs. It brings together contributions from the disciplines of theology, sociology, politics and economics, aiming both to raise awareness and to function as a corrective step within the development studies literature.

However, much of the work produced since then has tended to focus on the movements that not only provide aid to their fellow Muslims, but also have political and at times violent agendas.

Dampak Perkembangan Transportasi di Berbagai Sektor

Buku ini diharapkan dapat hadir memberi kontribusi positif dalam ilmu pengetahuan khususnya terkait dengan Dampak Perkembangan Transportasi. Sistematika buku Dampak Perkembangan Transportasi di Berbagai Sektor dalam Berbagai Aspek Kehidupan Masyarakat ini mengacu pada pendekatan konsep teoritis dan contoh penerapan. Buku ini terdiri atas 12 bab yang dibahas secara rinci, diantaranya: Sektor Ekonomi, Sektor Lingkungan Hidup, Sektor Pariwisata, Sektor Pertanian, Sektor Pertahanan dan Keamanan Negara, Sektor Industri, Sektor Keselamatan Lalulintas, Sektor Komunikasi, Sektor Sosial dan Budaya, Sektor Pendidikan, Sektor Perdagangan, dan Sektor Kesehatan.

PERUBAHAN TEKNOLOGI KOMUNIKASI PADA TEKNOLOGI TRANSPORTASI Profil Penulis Vivi Iswanti Nursyirwan Penulis lahir di ... yakni menjadi seorang bankir di salah satu BUMN selama 7 1⁄2 tahun, dan ex bankir di perbankan swasta selama 3 tahun.