Sebanyak 240 item atau buku ditemukan

Financial Liberalization in Developing Countries

Issues, Time Series Analyses and Policy Implications

The recent global ?nancial crisis has made ?nancial liberalization a topic of great academic and practical interest. This book makes new contributions to the topic by combining fact-?nding, empirical analysis, and theory to examine the relationship between ?nancial liberalization and economic growth. Among its contributions, the book provides detailed country assessments on the effects of ?nancial liberalization, including its striking impact on the banking sector. Although an important goal of ?nancial deregulation has been to help ?nancial institutions better perform their role in intermediating resources, the book models how deregulation may fail to achieve that goal in countries with underdeveloped ?nancial markets and institutions. For that purpose, the book draws on actual experience in Kenya, Malawi, Botswana, and Thailand. This book should constitute important reading for students of ?nancial economics, researchers and general academics, ?nancial practitioners, policymakers, and teachers of economics. North Carolina, USA Steven L. Schwarcz December 2008 Stanley A. Star Professor of Law & Business, Duke University Founding Director, Duke Global Capital Markets Center Durham vii Abstract and Preface The latest global ?nancial and economic crisis of 2008 shows the need to - examine the desirability of ?nancial liberalization and the basis for the view that ?nancial deregulation by itself cannot be considered as a substitute for better economic management. The literature on ?nancial liberalization has identi?ed various mechanisms through which removing controls on interest rates may impact economic growth.

This book makes new contributions to the topic by combining fact-?nding, empirical analysis, and theory to examine the relationship between ?nancial liberalization and economic growth.

PENGANTAR ILMU KOMUNIKASI

Komunikasi merupakan cara manusia untuk menyampaikan sebuah gagasan atau kemauan dan lain sebagainya. Dengan upaya tersebut, manusia dapat saling berhubungan satu sama lainnya.

Sosiologi Komunikasi Teori, Paradigma, dan Diskursus Teknologi Komunikasi di Masyarakat. Jakarta. Prenada Media Group Cangara, H. (2007). Pengantar Ilmu Komunikasi Edisi Revisi. Jakarta: Raja Grafindo Persada. Cangara, Hafied. (2009).

Fiqih aborsi

review kitab klasik dan kontemporer

On abortion according to Islamic law and its implementation in Indonesia.

On abortion according to Islamic law and its implementation in Indonesia.

Liku-liku sejarah perbankan Indonesia

memoar Abdullah Ali, Presiden Direktur Bank Central Asia

Autobiography of Abdullah Ali, b. 1927, president director of Bank Central Asia, Indonesia.

Penyertaan modal tersebut bersifat sementara sampai saham - sahamnya dapat diperjualbelikan di pasar modal . ... Menteri Keuangan dapat menetapkan jumlah modal saham yang disetor yang lebih tinggi menurut perkembangan keadaan dengan ...

MANAJEMEN PENGEMBANGAN KURIKULUM SDIT

Kurikulum merupakan salah satu tonggak “penentu” dalam pendidikan. Ia mengatur apa-apa yang layak “disajikan” kepada peserta didik dan yang tidak. Oleh karenanya, menentukan kurikulum merupakan pekerjaan yang pelik dan membutuhkan sinergitas antarkomponen: kompetensi, keterbukaan, keberanian, dan, tentu saja, kejelian. Jika kita berbicara tentang kurikulum pendidikan di Indonesia, sejarah mencatat ada 9 kali perubahan sebagai konsekuensi logis dari dinamika sistem politik, sosial-budaya, ekonomi, teknologi, dan berbagai unsur lainnya. Kurikulum paling mutakhir kita kenal dengan istilah K-13 yang menjadikan pendidikan karakter sebagai prioritas. Pemutakhiran ini dilakukan tentu saja guna mewujudkan cita-cita pendidikan negara dalam rangka mencerdaskan kehidupan bangsa. Tidak menutup kemungkinan kurikulum ini antinya akan terus berkembang menyesuaikan situasi dan kondisi yang ada.

Kurikulum merupakan salah satu tonggak “penentu” dalam pendidikan.

LexIslamica Series – Book 2 – The Original Meaning of _anaf_ U__l al-Fiqh

of eight kinds: • Pure Worship. The first of these is belief in Allah or īmān. The second is prayer. The third is zakāh. The fourth is fasting (ṣawm). The fifth is ḥajj. The sixthisjihād. Thereareotheractsofworshipasso- ciated with the ...

ILMU PENDIDIKAN ISLAM ANALISIS TENTANG AGAMA, PENDIDIKAN DAN SAINS PERSPEKTIF PEMIKIRAN TOKOH Naquib al-Attas - Ismail Raji al-Faruqi – Mehdi Golshani – Hasyim Asy’ari – Ahmad Dahlan – Hasan Langgulung

Al-Attas, al-Faruqi, Golshani, Hasyim Asy’ari, Ahmad Dahlan, dan Hasan Langgulung memberikan inspirasi untuk upaya perbaikan dalam pendidikan Islam. Meski dengan kemampuan yang berbeda, berdasarkan latar belakang pendidikan yang berbeda serta masa yang berbeda. Namun, tokoh-tokoh tersebut sangat peduli akan pendidikan Islam.

Al-Attas, al-Faruqi, Golshani, Hasyim Asy’ari, Ahmad Dahlan, dan Hasan Langgulung memberikan inspirasi untuk upaya perbaikan dalam pendidikan Islam.