Sebanyak 41598 item atau buku ditemukan

Mitos dan komunikasi

Di sini fungsi ' organisasi ' yang invisible memegang peranan penting - .
perkawinan - perkawinan dan berbagai ikatan lain , baik ritual maupun tidak —
Dengan begitu , dalam suasana ini , di samping adanya kepercayaan terhadap ...

Pedoman komunikasi antar instansi terkait pembinaan penghayat kepercayaan terhadap Tuhan Yang Maha Esa

RUANG LINGKUP ORGANISASI KEMASYARAKATAN Pasal 1 Organisasi
kemasyarakatan dapat mempunyai Ruang Lingkup Nasional, Propinsi dan
Kabupaten/Kotamadya. Pasal 2 Organisasi Kemasyarakatan yang mempunyai
Ruang ...

Komunikasi dalam teori dan praktek

RENATE MAYNTZ yang meneliti organisasi dari segi sosiologinya menekankan
perlu diadakannya perbedaan antara organisasi satu dengan yang lain , yaitu
sesuai dengan tujuannya . Tujuan pengadaan suatu organisasi demikian inilah ...

Pengembangan model eksternalisasi knowledge dan aliran teknologi informasi dan komunikasi (TIK) di institusi pemerintah daerah

Knowledge based organization in Indonesian government institutions.

Perkembangan terakhir di tahun 2006 , dengan jumlah APBD sebesar Rp 352,2 miliar Jembrana mengalokasikan Rp 89,16 miliar untuk pendidikan , dan Rp 20,5 miliar untuk kesehatan . Sebagai kabupaten yang kecil dan miskin di mana sumber daya ...

Indonesia dan komunikasi politik

Political communication in Indonesia; papers of a seminar.

Barangkali kenyataan inilah yang mendorong Muhammad Abduh melontarkan pendapat pada permulaan abad ini bahwa keagungan ajaran Islam tertutup oleh kondisi kaum muslimin yang tidak memadai : " al - Islamu mahjubun bil - muslimin " .

Komunikasi pemerintahan

Namun , sejak tahun 1980 - an , sejak diketemukannya teknologi informasi dan
komunikasi , khususnya komputer , serat fiber , dan satelit , maka perubahan
berlari lebih cepat dari kemampuan adaptasi dan antisipasi organisasi -
organisasi ...

Audit Komunikasi Organisasi (UUM Press)

Buku ini digarap oleh penulis bagi tujuan menyediakan panduan pada para pelajar, perunding, pengurus serta pengamal komunikasi dalam membuat penilaian terhadap amalan sistem komunikasi dalam sesebuah organisasi. Ianya melibatkan kaedah dalam penilaian amalan komunikasi yang diamalkan oleh organisasi dalam menjalinkan hubungan serta penyaluran maklumat pada publik dalaman serta luaran organisasi. Panduan yang diperihalkan dalam buku ini bersesuaian dengan amalan pengelolaan aktiviti kerja dalam semua organisasi awam, swasta dan organisasi sukarela di Malaysia. Kandungan dalam buku ini tidak hanya menceritakan konsep tetapi melibatkan aplikasi serta kajian kes bagi tujuan membentuk kemahiran pengamal dalam memilih kaedah yang bersesuaian dalam menilai keberkesanan serta kecekapan pengurusan organisasi dalam melaksanakan amalan komunikasi yang memenuhi citarasa pelanggan. Buku ini banyak membincangkan mengenai kaedah serta langkah-langkah dalam menilai keberkesanan kempen, penggunaan teknologi komunikasi, jalinan rangkaian organisasi, kaedah diagnosis amalan komunikasi yang merangkumi pelbagai kaedah kuantitatif serta kualitatif. Berbanding dengan buku-buku lain, buku ini memberi kesempatan pada pembaca untuk menilai keberkesanan serta kecekapan pengurusan jalinan hubungan serta kualiti maklumat yang disalurkan pada persekitaran dalaman dan luaran organisasi.

Buku ini digarap oleh penulis bagi tujuan menyediakan panduan pada para pelajar, perunding, pengurus serta pengamal komunikasi dalam membuat penilaian terhadap amalan sistem komunikasi dalam sesebuah organisasi.