Sebanyak 199 item atau buku ditemukan

Islamic Marketing Strategy

Eradicating Rural Poverty in Malaysia

... that all businesses in Muslim countries , including industry and agriculture , currently operating on the basis of a mix of 88 Marketing Strategy - An Islamic Perspective Steps to be taken to transform to an Equity Financing System.

Learning Practical FinTech from Successful Companies

Praise for LEARNING PRACTICAL FINTECH FROM SUCCESSFUL COMPANIES "Throughout my career I've seen the world of finance transformed by technology, from the earliest days of online lending to the current innovations happening with blockchain and cryptocurrency. I believe we're at a critical point in history where a new Internet of Value is starting to emerge, and I'm excited to see so many talented entrepreneurs tackling problems in global finance today." —CHRIS LARSEN, Cofounder and Executive Chairman of Ripple "Blockchain technology is changing the way the world does business. This book offers an inside look at how institutions from all corners of financial services and other areas of commerce are collaborating with software firms like R3 to re- engineer the infrastructure that enables money, goods, and information to flow around the globe." —DAVID RUTTER, Founder, Chief Executive Officer of R3 "When we think about FinTech, we often think about New York, Silicon Valley, and London, but this book tackles the awakening dragon that is Asian FinTech. Do yourself a huge favor and read this book. Asia is where the real FinTech evolution is happening." —BRETT KING, Author of Augmented and BANK 4.0, Host of the Breaking Banks Radio Show, Founder of Moven

This brilliantly designed guide offers unmatched value in the real world by providing: Personal accounts of the conception and strategic operations of some of the most innovative financial organizations responsible for the way wealth is ...

Pengantar Teknologi dan Informasi

Buku ini dapat dijadikan salah satu kegiatan yang membutuhkan referensi tentang Teknologi Informasi. Selain itu buku ini dapat dijadikan sebagai bahan ajar dari mata kuliah Pengantar Teknologi Informasi ataupun mata kuliah lain yang relevan dengan materi Teknologi Informasi. Buku ini tersusun atas 11 Bab, yaitu : Bab 1 Konsep Dasar Teknologi Informasi Bab 2 Elemen Dasar Sistem Komputer Bab 3 Jenis Perangkat Input Sistem Komputer Bab 4 Jenis Perangkat Output Sistem Komputer Bab 5 Representasi Data Komputer Dan Alur Pemrosesan Data Bab 6 Konsep Bagan Alur Bab 7 Konsep Perangkat Output Multimedia Bab 8 Konsep Dasar Jaringan Komputer Bab 9 Konsep Internet Dan World Wide Web Bab 10 Konsep Ecommerce Bab 11 Komponen Teknologi Informasi

Manfaat Teknologi Informasi dalam kehidupan masyarakat saat ini, sudah menjangkau hingga kedalam aktivitas sehari-hari, baik dalam perusahaan, dunia bisnis, sektor perbankan, pendidikan dan kesehatan . Jika dilihat dalam aktivitas ...

Mendidik dengan Hati (Kepekaan Interkultural sebagai Kompetensi Afektif Calon Guru di UIN Raden Fatah Palembang dan IAIN Curup untuk Menginternalisasikan Prinsip Pendidikan Multikultural)

Buku ini menjabarkan secara lebih detail berbagai faktor kontekstual yang mendasari tiap domain kepekaan interkultural, yang mana faktor-faktor kontekstual tersebut dikondifikasi secara empiris berdasarkan data penelitian terhadap mahasiswa calon guru di UIN Raden Fatah Palembang dan IAIN Curup. Domain keterlibatan dalam interaksi lintas kultur didasari oleh 9 (sembilan) faktor, yaitu rasa ingin tahu tentang kultur lain, sikap hati-hati dalam memberi impresi, kebiasaan mengakses pengetahuan tentang budaya, usaha mempertahankan komunikasi lintas budaya, usaha memotivasi lawan bicara yang berbeda kultur, usaha mempertahankan identitas, usaha menunjukkan kesetaraan dalam identitas yang berbeda, dan pemahaman bahwa perbedaan melatih kemampuan berfikir mendalam dan bijak. Domain menghargai perbedaan kultur didasari oleh 4 (empat) faktor, yaitu sering mengikuti kegiatan dari kultur berbeda, hidup dalam lingkungan multikultural, pengalaman memiliki banyak teman dari berbagai etnis, dan pengalaman kolaborasi dengan orang berbeda kultur. Domain kepercayaan diri dalam interaksi lintas kultur didasari oleh 7 (tujuh) faktor, yaitu percaya diri terlibat dalam komunikasi, hidup dalam lingkungan multikultural, suka mempelajari kultur umum dari lawan bicara, suka mempraktekkan kemampuan investigasi saat komunikasi, pengalaman interaksi dengan orang dari berbagai etnis, pengetahuan terhadap kultur lawan bicara, dan rasa ingin tahu tentang kultur lain. Domain menikmati interaksi lintas kultur didasari oleh 5 (lima) faktor, yaitu pengetahuan tentang stereotip dalam interaksi, sikap menyadari bahwa kesalahpahaman itu biasa terjadi, rasa ingin tahu tentang kultur lain, rasa kekeluargaan dan pertemanan, dan hidup dalam lingkungan multikultural. Domain perhatian dalam interaksi lintas kultur didasari oleh 4 (empat) faktor, yaitu pengalaman belajar di mata kuliah Cross-Cultural Understanding, terbiasa praktik komunikasi dalam mata kuliah bahasa asing, rasa ingin tahu tentang kultur lain, dan pengalaman terbiasa terlibat dalam interaksi lintas kultur. Mendidik dengan Hati (Kepekaan Interkultural sebagai Kompetensi Afektif Calon Guru di UIN Raden Fatah Palembang dan IAIN Curup untuk Menginternalisasikan Prinsip Pendidikan Multikultural) ini diterbitkan oleh Penerbit Deepublish dan tersedia juga dalam versi cetak.

Mendidik dengan Hati (Kepekaan Interkultural sebagai Kompetensi Afektif Calon Guru di UIN Raden Fatah Palembang dan IAIN Curup untuk Menginternalisasikan Prinsip Pendidikan Multikultural) ini diterbitkan oleh Penerbit Deepublish dan ...

Teacher Certification Requirements in All Fifty States, 2004-2005

How and where to Get a Teaching Certificate in All Fifty States

... Renewable for 5 year ) Master's degree of not less than 60 semester hours with professional education . Renewable within 5 years with two years experience as a school psychologist and 42 clock hours of professional development .

Bridging Cultures

Teacher Education Module

Bridging Cultures: Teacher Education Module is a professional development resource for teacher educators and staff developers to help preservice and in-service teachers become knowledgeable about cultural differences and understand ways of bridging the expectations of school settings with those of the home. In a nonthreatening, cognitively meaningful way, the Module is based on teacher-constructed and tested strategies to improve home-school communication and parent involvement. These innovations were developed as part of the Bridging Cultures Project, which explores the cultural value differences between the individualistic orientation of mainstream U.S. schools and the collectivistic orientation of many immigrant families. The goal of the Bridging Cultures Project is to support and help teachers in their work with students and families from immigrant cultures. The centerpiece of the Module is training resources, including an outline, an agenda, and a well-tested three-hour script designed as a lecture-discussion with structured opportunities for guided dialogue and small-group discussion. Throughout the script, "Facilitators Notes" annotate presentation suggestions and oversized margins encourage integration of the facilitator's personal experiences in presenting and adapting the Module. Ideas for using the Readings for Bridging Cultures are provided. A section of overhead transparencies and handout masters is included. The Module also provides a discussion of the role of culture in education and the constructs of individualism and collectivism, an overview of the effects of the Bridging Cultures Project, and evaluation results of the author's use of the Module in two sections of a preservice teacher education course. Bridging Cultures: Teacher Education Module brings the successful processes and practices of the Bridging Cultures Project to a larger audience in college courses and in professional development arenas. Designed for use in one or two class sessions, the Module can be incorporated in courses on educational psychology, child development, counseling psychology, and any others that deal with culture in education.

Bridging Cultures: Teacher Education Module is a professional development resource for teacher educators and staff developers to help preservice and in-service teachers become knowledgeable about cultural differences and understand ways of ...

Kemampuan berbahasa Indonesia siswa sekolah pendidikan guru negeri di Jawa Barat

mendengarkan dan berbicara

Tujuan SPG adalah mendidik tenaga - tenaga profesional yang dicita - citakan untuk sekolah dasar dan yang sanggup memberikan pimpinan kepada masyarakat sekitarnya ( Urusan Pendidikan Sekolah Guru , 1963 : 30 ) .

PENGUATAN PENDIDIKAN KARAKTER MELALUI KEBIJAKAN LIMA HARI SEKOLAH

Penulisan buku hasil penelitian kualitatif tesis ini dipergunakan sebagai sarana untuk meningkatkan kualitas dan profesionalisme guru dalam melaksanakan tugas mengajar, selain sebagai sarana untuk mengimplementasikan pendidikan karakter dalam pembelajaran yang efektif bagi satuan pendidikan.

Penulisan buku hasil penelitian kualitatif tesis ini dipergunakan sebagai sarana untuk meningkatkan kualitas dan profesionalisme guru dalam melaksanakan tugas mengajar, selain sebagai sarana untuk mengimplementasikan pendidikan karakter ...