Buku ini disusun dengan tujuan untuk memberikan dan menambah ilmu serta pemahaman secara komprehensif mengenai Biaya Produksi. Buku ini membahas mengenai Biaya Produksi secara terperinci yang terdiri dari Biaya Bahan Baku, Biaya Tenaga Kerja serta Overhead Pabrik. Pada edisi Revisi ini menampilkan studi kasus yang berkaitan dengan biaya produksi.Buku ini umum dapat digunakan sebagai panduan dan referensi mengajar matakuliah Akuntansi Biaya. Proses penulisan buku ini dapat diselesaikan karena adanya kerjasama diantara tim penulis. Buku ini mungkin masih terdapat kekurangan dan kelemahan. Penulis sungguh mengharapkan kritik dan saran agar menjadi masukan untuk penulisan buku berikutnya. Penulis ucapkan terimakasih kepada semua pihak yang telah membantu serta mendukung penyelesaian buku ini. Terutama kepada pihak yang telah membantu dan menginisiasi terbitnya buku ini. Semoga buku ini memberikan banyak manfaat bagi para pembacanya serta dunia akademik.
Pada edisi Revisi ini menampilkan studi kasus yang berkaitan dengan biaya produksi.Buku ini umum dapat digunakan sebagai panduan dan referensi mengajar matakuliah Akuntansi Biaya.
Investigates language teachers thoughts, beliefs and knowledge through the lens of social interactionIn the past decade there has been a surge of interest in the study of language teacher cognition what language teachers know, think and believe and of its relationship to teachers classroom practices. Social Interaction and Teacher Cognition is the first book to use a discursive psychological perspective to examine teacher cognitions. Informed by conversation analysis (CA), the book offers a close examination of cognition-in-interaction in three distinctive aspects: learning to teach, novice and expert teachers cognition, and interactive decision making. The book views cognition as a socially constructed and contextual process, and treats interaction as a framework that deals with psychological matters in a public and visible way. It will be of particular relevance to those researching teacher cognition in EFL contexts and will appeal to anyone interested in the study of classroom interaction.Features a three part structure of survey, analysis and application Takes a discursive psychological approach to teacher cognitions Uses conversation analysis to examine cognition-in-interaction Provides detailed examples of language in interaction in EFL contexts