Sebanyak 26 item atau buku ditemukan

Investing In Islamic Funds

A Practitioner's Perspective

A guide to Islamic investment opportunities from the CEO of the world's leading Islamic finance bank Offering an insider's perspective on a rapidly growing sector of the financial industry, Investing in Islamic Funds details the basic principles of Islamic investing for Muslims and non-Muslims alike. It explains how Islamic equity and fixed-income products differ from traditional funds, and how they deliver excellent results while still conforming to Sharia principles. Using hard data from the last six years, the book also reveals how Islamic funds have offered predictable, reliable returns in volatile markets and turbulent financial times. For institutional investors as well as sophisticated individual investors, the book serves as an excellent introduction to the subject and surveys the full range of products available. Additionally, the book will arm financial services professionals with the knowledge they need to explain this new investment opportunity to clients. One of the few books available that offers comprehensive data on the performance of Islamic funds in addition to the underlying theory that governs them Written by the CEO of CIMB-Principal Islamic Asset Management, the world's leading Islamic finance bank Features charts, case studies, comparative analysis, and a tabular data format Debunks the misconceptions traditional investors may have about the profitability Islamic funds For professional and institutional investors, as well as private investors looking for new opportunities, Investing in Islamic Funds offers a much-needed primer on this fast-growing market.

Praise for Investing in Islamic Funds "This is a valuable contribution to Islamic finance literature.

Komunikasi Bisnis

Kegiatan bisnis tidak terlepas dari peran praktisi komunikasi, baik dari tingkat karyawan hingga direktur diperlukan kepiawaian dalam mengelola komunikasi agar segala bentuk kegiatan komunikasi dan penyampaian informasi dapat dipahami oleh penerima informasi yang dituju. Dalam beberapa situasi, komunikasi bisnis saat ini sudah beralih ke media elektronik digital. Pemanfaatan internet dan sosial media cenderung menjadi bias komunikasi di organisasi. Untuk itu setiap perangkat organisasi di dalamnya perlu memahami peralihan cara komunikasi bisnis saat ini. Menjawab hal di atas, maka buku yang saat ini ada di tangan Anda hadir untuk membantu para pembacanya yang ingin memahami konseptual dasar komunikasi bisnis dengan pembahasan yang lugas dan mudah dipahami, tidak hanya tentang komunikasi bentuk konvensional dan digital, namun juga konsep kehumasan dan perangkat divisinya agar tujuan komunikasi organisasi dapat tercapai. Adapun isi pembahasan dalam buku ini terdiri dari 12 bab yang saling terhubung, yaitu: Bentuk dan Lingkup Komunikasi Bisnis; Komunikasi dalam Organisasi; Komunikasi Interpersonal dan Antarbudaya; Perencanaan Pesan-pesan Bisnis; Korespondensi Surat Digital; Komunikasi Presentasi dan Panggilan Video; Menyusun Proposal Bisnis; Laporan Bisnis; Konsep Dasar Kehumasan Organisasi Bisnis; Komunikasi Pemasaran; Komunikasi Korporat; Media Sosial Organisasi Bisnis.

Dalam beberapa situasi, komunikasi bisnis saat ini sudah beralih ke media elektronik digital. Pemanfaatan internet dan sosial media cenderung menjadi bias komunikasi di organisasi.