Sebanyak 1149 item atau buku ditemukan

Al-Islam Studi Hadits Tarbawi

Buku ini adalah hand out yang tepat untuk perkuliahan al islam studi hadits khusus mahasiswa fakultas keguruan dan ilmu pendidikan. Buku ini sangat dianjurkan karena menjelaskan konsep-konsep pendidikan yang dicontohkan oleh rasul melalui hadits

Buku ini adalah hand out yang tepat untuk perkuliahan al islam studi hadits khusus mahasiswa fakultas keguruan dan ilmu pendidikan.

Antologi Administrasi Publik dan Pembangunan

Festschrift untuk Sjamsiar Sjamsuddin

Diperlukan proses pendidikan yang tepat yang menjadi landasan kehidupan
masyarakat rawan bencana. Ada beberapa alasan penting digalakkannya
pendidikan kebencanaan, antara lain: 1. Pendidikan bencana memberikan
penyadaran ...

Administrasi Dan Supervisi Pendidikan Teori Dan Praktek

Buku ini berjudul: “Administrasi dan Supervisi Pendidikan, Teori dan Praktek“ Judul buku ini berangkat dari pemikiran bahwa administrasi pendidikan itu merupakan proses keseluruhan dan kegiatan-kegiatan bersama yang harus dilakukan oleh semua pihak yang ada sangkut pautnya dengan tugas-tugas pendidikan. Administrasi pendidikan itu mencakup kegiatan-kegiatan yang luas yang meliputi kegiatan perencanaan, pengorganisasian, pengarahan dan pengawasan, khususnya dalam bidang pendidikan yang diselenggarakan di sekolah-sekolah. Selain itu supervisi pendidikan adalah usaha atau tindakan yang dilakukan oleh pemimpin sekolah untuk memajukan sekolah berupa bantuan pembenahan kinerja guru dalam pendidikan dan pembelajaran agar dilakukan secara efektif dan efisien. Buku Administrasi Dan Supervisi Pendidikan Teori Dan Praktek ini diterbitkan oleh penerbit deepublish dan tersedia juga versi cetaknya.

Buku Administrasi Dan Supervisi Pendidikan Teori Dan Praktek ini diterbitkan oleh penerbit deepublish dan tersedia juga versi cetaknya.

Religion, Education and Leadership

Qur'an 9:71 says : The believers , men and women , are protectors one of another
: they enjoin what is just and forbid what is evil ... Commenting on this verse ,
many Islamic jurists hold the view that protectors of one another contained in the
 ...

Philosophies of Islamic Education

Historical Perspectives and Emerging Discourses

The study of Islamic education has hitherto remained a tangential inquiry in the broader focus of Islamic Studies. In the wake of this neglect, a renaissance of sorts has occurred in recent years, reconfiguring the importance of Islam’s attitudes to knowledge, learning and education as paramount in the study and appreciation of Islamic civilization. Philosophies of Islamic Education, stands in tandem to this call and takes a pioneering step in establishing the importance of its study for the educationalist, academic and student alike. Broken into four sections, it deals with theological, pedagogic, institutional and contemporary issues reflecting the diverse and often competing notions and practices of Islamic education. As a unique international collaboration bringing into conversation theologians, historians, philosophers, teachers and sociologists of education Philosophies of Islamic Education intends to provide fresh means for conversing with contemporary debates in ethics, secularization theory, child psychology, multiculturalism, interfaith dialogue and moral education. In doing so, it hopes to offer an important and timely contribution to educational studies as well as give new insight for academia in terms of conceiving learning and education.

Philosophies of Islamic Education, stands in tandem to this call and takes a pioneering step in establishing the importance of its study for the educationalist, academic and student alike.

Pendidikan dalam Perspektif Al-Qur'an

Buku ini merupakan kontribusi pengarang untuk menyajikan titik-titik dalam Al-Quran yang memuat konsep dan pandangan Islam tentang pendidikan. Rentang pembahasan dalam buku ini mencakup dua bagian penting: pertama, berbagai hal yang berkaitan dengan sistem pendidikan; dan yang kedua, berbagai hal yang menjadi rangka bangun sistem pendidikan itu sendiri. Untuk bagian pertama, tema inti yang diperbincangkan adalah: visi, misi, dan tujuan pendidikan Islam; manajemen pendidikan, dana, dan lingkungan yang berkaitan dengan pendidikan. Adapun untuk bagian yang kedua, tema inti yang dipaparkan secara perinci adalah dasar, guru, kurikulum, dan proses belajar mengajar. Karena itu, bagi mereka yang bergelut di dunia pendidikan Islam, buku ini penting untuk semakin memahami betapa kaya perspektif pendidikan dalam Al-Quran, sedangkan bagi mereka yang selama ini bergetut dengan konsep pendidikan umum, maka buku ini dapat menjadi gerbang untuk melihat konsep berbeda yang disajikan oleh Al-Quran—kitab suci dan rujukan utama umat Islam—tentang pendidikan. Buku persembahan penerbit prenadaMedia -PrenadaMedia-

Sifat ayat yang demikian itu diciptakan Allah karena perkembangan dalam bidang sosial, ekonomi, politik dan lain sebagainya itu yang senantiasa berkembang dari zaman ke zaman. Jika berbagai masalah tersebut terus berkembang dan tidak ...

Tafsir Ibn Kathir - Volume 1

The Qur'an is the revelation of Allah's Own Words for the guidance of His creatures. Since the Qur'an is the primary source of Islamic teachings, the correct understanding for the Qur'an is necessary for every Muslim. The Tafsir of Ibn Kathir is among the most renowned and accepted explanation of the Qur'an in the entire world.

The Tafsir of Ibn Kathir is among the most renowned and accepted explanation of the Qur'an in the entire world.

ARA-AL-QURAN MAA TAFSIR AL-KAS

This work has been selected by scholars as being culturally important, and is part of the knowledge base of civilization as we know it. This work was reproduced from the original artifact, and remains as true to the original work as possible. Therefore, you will see the original copyright references, library stamps (as most of these works have been housed in our most important libraries around the world), and other notations in the work. This work is in the public domain in the United States of America, and possibly other nations. Within the United States, you may freely copy and distribute this work, as no entity (individual or corporate) has a copyright on the body of the work. As a reproduction of a historical artifact, this work may contain missing or blurred pages, poor pictures, errant marks, etc. Scholars believe, and we concur, that this work is important enough to be preserved, reproduced, and made generally available to the public. We appreciate your support of the preservation process, and thank you for being an important part of keeping this knowledge alive and relevant.

This work has been selected by scholars as being culturally important, and is part of the knowledge base of civilization as we know it.

Ethical Dimensions of Muslim Education

This book draws upon ethical dimensions of Muslim education as a means through which to address contemporary issues, such as social and societal conflicts, exclusion and marginalisation, and violence. It argues that an ethical Muslim education is underscored by the practice of autonomous, critical and deliberative engagement that can engender reflective judgement, compassionate recognition and a responsible ethical (Muslim) community. Such a community is not only capable of cultivating human relationships based on non-coercion, truthful and peaceful human coexistence, but can also quell the stereotypes and forms of dystopia and exclusion that are pervasive in contemporary society. Put differently, Muslim education extends the neo-Kantian view that ethical human conduct can be rationalised in terms of achieving morally worthwhile action towards forms of engagement that are potentially disruptive.

Translation of the Holy Qur'an. Retrieved from www.muslimaccess. com/quraan/
translations/yusufali/yusuf_ali.htm. [Accessed on 28 July 2015]. Al-Suyuti, J. a I.-
D. A. I.-I. f. (1973). Ulum al-Quran (Vol. 1–2). Beirut: Maktab al-Thiqaafiyyah.