Sebanyak 57 item atau buku ditemukan

Women, Islam and International Law

Within the Context of the Convention on the Elimination of All Forms of Discrimination Against Women

Islam and womena (TM)s human rights entertain an uneasy relationship. Much has been written on the subject. This volume addresses it from a new perspective. It attempts to define some basis for constructive dialogue and interaction in the context of international law and, more precisely, in the context of participation of many Muslim States in the United Nations Convention on the Elimination of All Forms of Discrimination Against Women. Having discovered a constructive potential in both Islam and womena (TM)s human rights, the author concentrates on the role which international law should play in promoting dialogue and constructive interaction. This is done mainly through analysis of the regime of reservations and of the practice of reservations developed in the context of Muslim Statesa (TM) participation in the CEDAW. The basic thesis defended is the following: Islam as articulated in the practice of States and womena (TM)s human rights, as reflected in international instruments, are both results of human activity. Their analysis in this study reveals more commonalities than one might expect. International law should be more attentive to their voices and more innovative in using these commonalities in order to promote constructive dialogue between them and thus help to improve the situation of women suffering from discrimination and inequalities.

955 I. APPROACHING CONCLUSIONS The analysis made above clearly
demonstrated that introduction oflaws based on Islam in relation to the status of
women should not necessarily mean safeguarding and promotion of
discriminatory ...

Pergeseran orientasi pendidikan pesantren di Indonesia

Study and teaching of Islam in four Islamic religious schools in Indonesia.

Study and teaching of Islam in four Islamic religious schools in Indonesia.

Etika Profesi Pendidikan Generasi Milenial 4.0

Buku ini membahas tentang etika dan profesi pendidik dalam menghadapi generasi milenial di era revolusi industri dan society 5.0 yang meliputi hakikat etika profesi keguruan, implementasi profesi keguruan, etika guru, serta kompetensi guru profesional. Guru profesional dituntut memiliki kompetensi keguruan yang meliputi (1) kompetensi personal, (2) kompetensi pedagogik, (3) kompetensi profesional, dan (4) kompetensi sosial. Optimisasi keempat kompetensi tersebut untuk mewujudkan guru profesional yang berpegang pada etika profesi keguruan dijelaskan secara rinci pada bab strategi pembelajaran. Strategi pembelajaran yang sesuai dengan generasi milenial 4.0 akan mewujudkan guru profesional yang dibutuhkan oleh siswa. Secara garis besar buku ini dibagi menjadi tiga tema yaitu etika profesi pendidikan di era 4.0, strategi pengelolaan kelas untuk menjadi guru profesional, dan etika profesi yang terintegrasi ke sistem tata laksana pendidikan, administrasi sekolah, kepengawasan sekolah, dan kepemimpinan sekolah. Sehingga buku ini dapat digunakan sebagai bahan rujukan bagi praktisi pendidikan, pendidik, calon pendidik, tenaga kependidikan, pengawas sekolah, serta kepala sekolah.

Buku ini membahas tentang etika dan profesi pendidik dalam menghadapi generasi milenial di era revolusi industri dan society 5.0 yang meliputi hakikat etika profesi keguruan, implementasi profesi keguruan, etika guru, serta kompetensi guru ...

Evaluasi Pembelajaran SD Berdasarkan Kurikulum 2013 Suatu Pengantar

Evaluasi adalah bagian penting dari suatu rangkaian pembelajaran. Hadirnya Kurikulum 2013 di Indonesia membawa perubahan yang cukup siginifikan dalam pembelajaran di setiap tingkat pendidikan, termasuk di tingkat sekolah dasar. Pembelajaran tematik yang dilaksanakan dalam kurikulum 2013 di sekolah dasar juga membawa implikasi perubahan dalam evaluasi pembelajarannya. Buku ini mencoba mengantarkan pembaca kepada hakikat evaluasi pembelajaran secara umum, mengenalkan pembaca kepada Kurikulum 2013 di sekolah dasar, dan memberikan gambaran tentang teknik-teknik evaluasi berdasarkan Kurikulum 2013 di sekolah dasar.

Evaluasi adalah bagian penting dari suatu rangkaian pembelajaran.