Sebanyak 244 item atau buku ditemukan

PENGANTAR MANAJEMEN PENDIDIKAN ISLAM

Buku ini akan membahas tuntas tentang manajemen pendidikan Islam sebagai pedoman dalam mengelola Lembaga Pendidikan Islam. Buku ini diharapkan dapat membantu guru, orangtua, ataupun praktisi dalam memahami dan mengelola pendidikan Islam.

Dalam hal ini, manajemen pendidikan Islam dapat diartikan sebagai suatu aktivitas dalam pemobilisasian dan pemanduan atas segala sumber daya yang ada. Dengan maksud untuk mencapai tujuan pendidikan Islam yang telah ditetapkan sebelumnya ...

Sosiologi seniman Indonesia

Biographical notes of Indonesian authors, painters, musicians, etc.

Mereka yang berpendidikan universitas ini memang sebagian besar menempuh pendidikan formal kesenian yang meliputi seni rupa , seni musik , seni tari , dan seni film . Dalam seni sastra boleh dikatakan sedikit sekali yang memerlukan ...

Evaluasi Penanggulangan Bencana : Pembelajaran Peran Pusat Studi Bencana IPB dalam Penanggulangan Bencana

Buku ini menguraikan evaluasi penanggulangan bencana dari sudut pandang perguruan tinggi sebagai salah satu stakeholder penanggulangan bencana, yang diharapkan dapat menguatkan sistem nasional penanggulangan bencana melalui penguatan komponen IPTEKs-nya. Dengan demikian, buku ini menguraikan evaluasi penanggulangan bencana sesuai tingkat partisipasi, keterlibatan, dan pengalaman yang diperoleh Pusat Studi Bencana selama ini dalam penanggulangan bencana. Sesuai dengan tridarma yang diemban perguruan tinggi maka buku ini juga meliputi empat bab yang menguraikan tridarma, yaitu pendidikan, pengabdian, dan penelitian. Adapun substansi yang diangkat dalam setiap darma tersebut sesuai dengan keterlibatan Pusat Studi Bencana IPB dalam penanggulangan bencana sampai buku ini ditulis.

Buku ini menguraikan evaluasi penanggulangan bencana dari sudut pandang perguruan tinggi sebagai salah satu stakeholder penanggulangan bencana, yang diharapkan dapat menguatkan sistem nasional penanggulangan bencana melalui penguatan ...

Fundamental of Research Methodology and Statistics

The book approaches research from a perspective different from that taken in other educational research textbooks. The goal is to show educators that the application of research principles can make them more effective in their job of promoting learning. The basic point is that we do not have to stop teaching to do research; research is something we can do while teaching and if we do good research, we will do better teaching. This book includes most of the topics treated in traditional educational research books, but in a different order and with a different emphasis. The important content cons.

This book includes most of the topics treated in traditional educational research books, but in a different order and with a different emphasis. The important content cons.

Research Methodology: A Step By Step Guide For Beginners, 2/E

This Book Is Designed Specifically For Students Who Do Not Have Any Previous Experience Or Knowledge Of Research And Research Methodology. This Practical Step-By-Step Approach Provides Students With A Strong Framework Of Methods And Procedures Used In Both Quantitative And Qualitative Research Covering The Different Concepts Through The Use Of Simple Examples And Providing Theoretical Knowledge In A Simple To Complex Progression. This Clear And Concise Text Focuses On Developing Research Skills In Student Through Providing Qualitative And Quantitative Approaches In An Integrated Manner. The Writing Style Provides Clear Guidance Through Each Section To Simplify Understanding Of The Normally Complex Area.

This Book Is Designed Specifically For Students Who Do Not Have Any Previous Experience Or Knowledge Of Research And Research Methodology.

RESPONSIBLE MARKETING FOR SUSTAINABLE BUSINESS

Globalization has proliferated business with numerous challenges and opportunities, and simultaneously at other end the growth in economy, population, income and standard of living has redefined the scope of business and thus the business houses approaches. A highly competitive environment, knowledgeable consumers and quicker pace of technology are keeping business enterprises to be on their toes. Today marketing and its concepts have become key for survival of any business entity. The unique cultural characteristics, tradition and dynamics of consumer, demand an innovative marketing strategy to achieve success. Effective Marketing has become an increasingly vital ingredient for business success and it profoundly affects our day-to-day life. Today, the role of a business houses has changed from merely selling products and services to transforming lives and nurturing lifestyles. The Indian business is changing and so do the marketing strategies. These changing scenarios in the context of globalization will bestow ample issues, prospects and challenges which need to be explored. The practitioners, academicians and researchers need to meticulously review these aspects and acquaint them with knowledge to sustain in such scenarios. Thus, these changing scenarios emphasize the need of a broad-based research in the field of marketing also reflecting in marketing education. This book is an attempt in that direction. We sincerely hope that this book will provide insights into the subject to faculty members, researchers and students from the management institutes, consultants, practicing managers from industry and government officers.

From meeting the demand for halal foods to offering Islamic banking services and cell phones that point the way to ... How do you need to modify or create products and services designed for the local conditions of developing markets?

Ilmu Gizi (Teori, Aplikasi dan Isu)

Book chapter ini disusun oleh sejumlah akademisi dan praktisi sesuai dengan kepakarannya masing-masing. Buku ini diharapkan dapat hadir memberi kontribusi positif dalam ilmu pengetahuan khususnya terkait dengan Ilmu Gizi (Teori, Aplikasi dan Isu). Sistematika buku Ilmu Gizi (Teori, Aplikasi dan Isu) ini mengacu pada pendekatan konsep teoritis dan contoh penerapan. Oleh karena itu diharapkan book chapter ini dapat menjawab tantangan dan persoalan dalam sistem pengajaran baik di perguruan tinggi dan sejenis lainnya.

4) Sistem Terpadu: Fokusnya adalah proses horizontal yang menghubungkan seluruh fungsi 5) Pendekatan strategis dan ... Standar mengadopsi pendekatan sistem dan didasarkan pada proses dan delapan prinsip manajemen: fokus pelanggan, ...

Asas-Asas Manajemen (Konsep dan Teori)

Buku ini menyajikan pengetahuan mengenai dasar-dasar manajemen, baik konsep maupun teorinya. Buku ini diharapkan dapat referensi bacaan kepada para pembaca khususnya terkait dengan pengetahuan mengenai dasar-dasar manajemen serta menambah daftar buku manajemen yang sudah ada sebelumnya. Buku ini disusun dalam bentuk book chapter yang terdiri atas delapan belas bab, dengan judul Asas-Asas Manajemen (Konsep dan Teori).

Komunikasi informal adalah komunikasi yang disetujui secara sosial. Orientasinya bukan pada organisasi, tetapi lebih kepada anggotanya secara individual. Saluran komunikasi yang tidak memperhatikan jenjang hierarki, ...

Management for Engineers

Management in all business and human organization activity is simply the act of getting people together to accomplish desired goals. Management comprises planning, organizing, staffing, leading or directing, and controlling an organization or effort for the purpose of accomplishing a goal. Principles of Management are the essential, underlying factors that form the foundations of successful management. Essentials of management make the connection between theory and concepts to actual practice by showing how managers and organizations effectively apply the basic principles of management.

Important modern management approaches are contingency management theory, systems approach, Theory Z approach and management science approach. They are discussed below. Contingency management theory Today's organizations are quite ...