Sebanyak 1872 item atau buku ditemukan
huraian menurut perspektif Islam
Management of educational system in Malaysian schools based on Islamic perspective.
ETIKA ISLAM DALAM PENGURUSAN SEKOLAH Perlu ditegaskan bahawa
sistem pendidikan Islam tidak menghuraikan secara terperinci prinsip
pengurusan sekolah seperti yang dibincangkan dalam pengurusan moden .
Namun , sistem ...
Issues on Malay literature, politics, culture, education, and Islamic civilization in Malaysia; volume commemorating the 100th anniversary of University of Malaya.
Dengan itu , perkembangan Islam di Malaysia lebih jelas berbanding dengan
agama - agama lain . Masyarakat Islam turut mendapat keistimewaan daripada
peruntukan tersebut . Namun , terdapat beberapa masalah yang dihadapi oleh ...
Dalam sistem pendidikan di Indonesia , kira - kira 80 % dari waktu pelajaran ,
dipergunakan hanya untuk memberikan ... Betapa beratnya usaha tersebut , para
pendengar bisa mendapatkan petunjuk dari Al - Qur'an secara langsung ...
Analysis on the effect of science and political way of thinking, on religious education in Indonesia.
Oleh karena semua sifat dari Ketuhanan menjadi sumber semua perintah ,
ajaran dan penilaian , dan dalam Al Qur - an terdapat pula semua petunjuk moral
, maka menurut pendapat saya , prinsip deduktip ini dapat diterapkan pada
semua ...
Collection of regulations of Indonesian Minister of National Education of the year 2009 regarding budget issue in education, teacher certification, school accreditation, scholarships, and vocational education.
Collection of regulations of Indonesian Minister of National Education of the year 2009 regarding budget issue in education, teacher certification, school accreditation, scholarships, and vocational education.
An Exploratory Study Using the Ethnographic Delphi Technique
Nasser's supporters resorted to originate his theory in the Holy Quran , and so
are doing Sadat's supporters . If the ideology should be originated in Quran
whether right or wrong , in order to gain support and enjoy public acceptance ,
why ...