Sebanyak 3568 item atau buku ditemukan

Identitas dan ciri khas pendidikan Kristen di Indonesia antara konseptual dan operasional

Education in Christian schools in Indonesia; collection of articles.

Dalam rangka pengembangan teknologi itulah sangat penting posisi perguruan
tinggi dan pusatpusat riset . Sampai sejauh mana peran perguruan tinggi Kristen
dan peran apakah yang akan kita lakukan dalam proses reformasi menuju ...

Psikologi, sosiologi, dan falsafah dalam pendidikan

Psychological, sociological, and philosophical guidance in education for Malaysian schools.

Dasar - dasar Pendidikan Menurut Islam : Kelantan , Pustaka Aman Press Sdn . Bhd . Al - Ghazali , 1980. Ihya'a Ulumuddin , Jilid 3. Indonesia : Penerbit Aisli . Ghazali b . Basri , 1984. Masalah kepada " Masalah " Ilmu Terbitan Jabatan ...

Psikologi dan kesihatan mental di sekolah-sekolah

Satu - satunya tujuan pendidikan yang sah bagi penemuan yang diikuti oleh
penjenisan , adalah untuk menemukan dan mengumpulkan kanak - kanak untuk
memberikan mereka pengajaran khusus , dengan andaian bahawa kategori ...

Psikologi Anak Sukses

Cara Orangtua Memandu Anak Meraih Sukses

Buku ini terdiri dari sepuluh bab yang cukup panjang. Karena itu kami sarankan salah satu cara yang paling tepat dalam membaca buku ini adalah dengan bertanya pada diri sendiri, “apa yang ingin saya ketahui dari buku ini” sebab kami tahu tidak semua Anda memiliki waktu dan kesempatan yang sama untuk membaca buku ini hingga akhir. Anda perlu mengambil poin-poin penting yang akan Anda coba terapkan dalam praktek mengasuh anak Anda. Kami sadar buku ini bukanlah rangkuman atas segala ketahuan kami atas pola asuh anak, oleh karena itu bacalah bagian-bagian yang paling berkaitan dengan masalah Anda dan pengalaman Anda yang nyata. Tandailah hal-hal penting yang untuk Anda ingat sehingga memudahkan Anda dalam mencari jawaban atas beberapa kesulitan Anda dalam mengasuh anak. Jadikanlah buku ini sebagai hadiah kepada teman, sahabat, saudara, kenalan, dan orang-orang dekat Anda, dengan harapan semoga buku ini dapat menjadi inspirasi bagi semua keluarga dalam mengasuh anak-anak masa depan yang berkualitas.

Buku ini terdiri dari sepuluh bab yang cukup panjang.

Psikologi Pendidikan

Bab 1; Konsep pembelajaran -- Bab 2; Fitrah manusia -- Bab 3; Teori-teori perkembangan -- Bab 4; Teori berkaitan kemahiran berfikir -- Bab 5; Kemahiran dan proses berfikir -- Bab 6; Jenis-jenis pemikiran -- Bab 7; Perbezaan individu -- Bab 8; Personaliti dan konsep kendiri -- Bab 9; Konsep pengajaran dan pembelajaran -- Bab 10; Proses pembelajaran -- Bab 11; Gaya pembelajaran -- Bab 12; Teori-teori pembelajaran -- Bab 13; Tingkah laku bermasalah.

Bab 1; Konsep pembelajaran -- Bab 2; Fitrah manusia -- Bab 3; Teori-teori perkembangan -- Bab 4; Teori berkaitan kemahiran berfikir -- Bab 5; Kemahiran dan proses berfikir -- Bab 6; Jenis-jenis pemikiran -- Bab 7; Perbezaan individu -- Bab ...

Persediaan psikologi menghadapi peperiksaan

Sekarang beliau bertugas sebagai Ketua Jabatan Kaunseling dan Bimbingan
Kerjaya , Bahagian Hal Ehwal dan Pembangunan Pelajar di Universiti Islam
Antarabangsa Malaysia ( UIAM ) . BUKU - BUKU DALAM SIRI INI Menggenggam
Bara ...

Proceedings of the International Seminar on Human Resources Development in Islamic Countries: Challenges in the 21st CEntury, October 29-31, 1992, Dhaka, Bangladesh

In cases , where the deficiency is recurring , counselling is essential .
Counselling skill is a difficult one and it takes two to make the process working
best , if not ideal . More than that it requires the " Counseller " to have an "
Empathy " .

Education and Social Movements, 1700-1850

ism , appears to separate the movements which are characteristic of either period
. Owen had little sympathy with free trade , and disowned the commercial co -
operation ' which was to prove a lasting success . 1 Official Chartism was equally
 ...

Making Sense of Social Movements

This book offers a clear and comprehensive overview of the key sociological approaches to the study of social movements. The author argues that each of these approaches makes an important contribution to our understanding of social movements but that none is adequate on its own. In response he argues for a new approach which draws together key insights within the solid foundations of Pierre Bourdieu's social theory of practice.

This book offers a clear and comprehensive overview of the key sociological approaches to the study of social movements.

Understanding Social Movements

Theories from the Classical Era to the Present

In thirteen succinct chapters, Buechler traces movement theories from the classical era of sociology to the most recent examples of transnational activism. He identifies the socio-historical context, central concepts, and guiding logic of diverse movement theories, with emphasis on: Comparisons of Marx and Lenin; Weber and Michels; and Durkheim and LeBon The Chicago School of the inter-war period The political-sociological approaches of the 1950s The varieties of strain and breakdown theories at the dawn of the 1960s Major paradigm shifts caused by the cascade of 1960s social movements Vivid examples of movements worldwide and coverage of all major theorists Critiques, debates, and proposed syntheses dominating the turn of the 21st century Recent trends (such as cyberactivism and transnational movements) and their theoretical implications"

In thirteen succinct chapters, Buechler traces movement theories from the classical era of sociology to the most recent examples of transnational activism.