Sebanyak 3568 item atau buku ditemukan

Multilingualism, Cultural Identity, and Education in Morocco

In this book, I attempt to show how colonial and postcolonial political forces have endeavoured to reconstruct the national identity of Morocco, on the basis of cultural representations and ideological constructions closely related to nationalist and ethnolinguistic trends. I discuss how the issue of language is at the centre of the current cultural and political debates in Morocco. The present book is an investigation of the ramifications of multilingualism for language choice patterns and attitudes among Moroccans. More importantly, the book assesses the roles played by linguistic and cultural factors in the development and evolution of Moroccan society. It also focuses on the impact of multilingualism on cultural authenticity and national identity. Having been involved in research on language and culture for many years, I am particularly interested in linguistic and cultural assimilation or alienation, and under what conditions it takes place, especially today that more and more Moroccans speak French and are influenced by Western social behaviour more than ever before. In the process, I provide the reader with an updated description of the different facets of language use, language maintenance and shift, and language attitudes, focusing on the linguistic situation whose analysis is often blurred by emotional reactions, ideological discourses, political biases, simplistic assessments, and ethnolinguistic identities.

Classical Arabic is the variety used in formal religious sermons and in the Qur'an,
whereas Standard Arabic is mostly associated with modern written culture, as we
shall see in detail shortly. Diglossia, Triglossia or Quadriglossia? The term ...

Education in West Central Asia

" ... This book explores the education systems of Iran, Pakistan, Afghanistan, Kazakhstan, Kyrgyzstan, Tajikistan, Turkmenistan and Uzbekistan, critically examining the development of education provision in each country as well as local and global contexts"--Cover, page [4].

... laws and guidance revealed and proclaimed through the verses of the Qur'an,
on the one hand, and political decisions, quest for political and ethnic supremacy,
and, above all, personal and subjective interpretations by members of religious ...

Pendidikan Islam di Malaysia

dari pondok ke universiti

Bab 1; Pendidikan Tinggi Islam -- Bab 2; Perkembangan Pendidikan Tinggi Islam di Malaysia -- Bab 3; Penubuhan dan perkembangan Kolej Islam Malaya -- Bab 4; Pengurusan pentadbiran Kolej Islam Malaysia -- Bab 5; Perkembangan kokurikulum Kolej Islam Malay.

kepada masyarakat Islam di negara ini kerana hasrat mereka untuk melihat
lahirnya sebuah institusi pengajian tinggi Islam akhirnya tercapai . Fenomena
perkembangan institusi pengajian tinggi Islam tidak terhenti dengan penubuhan
Kolej ...

Pendidikan Islam di Malaysia

sejarah dan pemikiran

Islamic education and the role of higher educational institutions in Malaysia.

Islam sebagaimana telah disebutkan di atas telah menyinarkan kembali
kedudukan umat Islam sehingga zaman ini dikatakan orang sebagai zaman
Kebangkitan Semula Islam . 3 . CABARAN - CABARAN TERHADAP PEMIKIRAN
ISLAM ...

Didaktik dan methodik untuk pendidikan agama Islam di sekolah dasar

Didactics and teaching methods for Islamic education in elementary schools of Indonesia.

Perkembangan Agama Islam berdjalan sangat pesat . dengan djalan pergaulan
dan perkawinan. Djalan perkawinan inilah jang membuat Agama Islam, jang
mula hanja dipeluk setjara perseorangan, mendapatkan pemeluk baru setjara ...

Pengurusan pendidikan di sekolah

huraian menurut perspektif Islam

Management of educational system in Malaysian schools based on Islamic perspective.

ETIKA ISLAM DALAM PENGURUSAN SEKOLAH Perlu ditegaskan bahawa
sistem pendidikan Islam tidak menghuraikan secara terperinci prinsip
pengurusan sekolah seperti yang dibincangkan dalam pengurusan moden .
Namun , sistem ...

STATISTIKA PENDIDIKAN (KONSEP DATA DAN PELUANG)

Buku ajar ini memiliki beberapa perbedaan dibanding buku ajar statistika lainnya yang berbahasa Indonesia. Pertama, buku ini memiliki ruang lingkup dari konsep statistika hingga macam-macam data dan probabilitas yang terbagi menjadi dua belas bab. Bab tersebut dimulai dari statistika deskriptif, konsep dan macam-macam data, dan probabilitas. Kedua, penyajian dalam buku ini ringkas dan jelas. Dibandingkan dengan lingkup materinya, buku ini tergolong tipis, jelas dan lugas. Hal ini dapat dilihat dari hal-hal penting yang ada di dalam buku ini, seperti teori dasar statistika dan penggunaannya. Teori tersebut diharapkan cukup membekali pembaca khususnya pemula untuk memahami dan menyelesaikan persoalan-persoalan statistika dalam kehidupan sehari-hari dengan benar. Ketiga, dalam bab terakhir dalam buku ini adalah hal yang paling membedakan dari semua buku ajar statistika yang berbahasa Indonesia, yaitu adalah materi tentang Statistika Al-Qur’an. Materi buku ini merupakan pengembangan naskah kuliah statistika pendidikan yang penulis sampaikan di Institut Agama Islam Negeri Madura. Pada umumnya, materi ini dapat diikuti dan diselesaikan dalam satu semester sebagai bekal pengetahuan mengenai konsep data dan peluang atau probabilitas. Dalam aplikasinya juga terdapat perhitungan dasar atau kalkulus statistika. Diharapkan hal ini tidak merepotkan dan menjadi mudah dalam penerapannya, karena para pembaca tidak lupa untuk memanfaatkan kalkulasi.

Buku ajar ini memiliki beberapa perbedaan dibanding buku ajar statistika lainnya yang berbahasa Indonesia.