Sebanyak 2 item atau buku ditemukan

Aplikasi kasus Siklus Transaksi Bisnis

Suatu Pendekatan Pengembangan Sistem Informasi Akuntansi

Buku ini ditulis sebagai pelengkap perkuliahan Sistem Informasi Akuntansi (SIA) dan merupakan aplikasi praktis untuk mempelajari hal-hal berkaitan dengan siklus transaksi bisnis seperti prosedur operasi, hubungan antar fungsional organisasi, data yang dibutuhkan, informasi yang dihasilkan, dan pengendalian yang diterapkan pada suatu sistem informasi akuntansi. Susunan buku ini mengikuti konsep pengembangan sistem informasi di mana setiap bab merupakan urutan kegiatan yang perlu dilakukan oleh disiner sistem. Kegiatan pada setiap bab disusun sedemikian rupa mulai dari kegiatan analisis terhadap sistem berjalan sampai pada disain sistem secara detil yang pada akhirnya menghasilkan proposal analisis dan disain sistem. Setiap bab didahului dengan teori terkait pokok bahasan dan diakhiri dengan tugas praktek berkaitan dengan kasus yang disediakan pada bagian tersendiri. Buku ini sangat cocok untuk mengembangkan bisnis. Karena itu, pelaku bisnis sangat tepat memiliki buku ini.

Buku ini ditulis sebagai pelengkap perkuliahan Sistem Informasi Akuntansi (SIA) dan merupakan aplikasi praktis untuk mempelajari hal-hal berkaitan dengan siklus transaksi bisnis seperti prosedur operasi, hubungan antar fungsional organisasi ...

E-commerce Platform Acceptance

Suppliers, Retailers, and Consumers

This book aims to offer a comprehensive overview of the issues facing organizations when deciding whether to accept e-commerce as a platform for business. It provides a detailed evaluation of how the implementation of e-commerce may affect all parties within the supply chain: suppliers, retailers and consumers. It also compares various opportunities and threats of accepting e-commerce in order to conclude whether it might offer access to a new digital era, or whether it is an uncertain option yielding potential pitfalls. This book helps to reveal existing and future consequences of e-commerce acceptance, which are crucial for business decisions and operations in the present and going forward. It therefore provides a unique insight into emerging e-commerce platform acceptance and is one of the first to provide a holistic perspective of how each party in the supply chain is affected by e-commerce acceptance. E-commerce is bringing into view more flexible, effective and efficient ways of conducting business activities among suppliers, retailers and consumers. It is not limited to time and space and therefore this digital platform has already established for itself a major role in today’s world economy. Despite promised benefits however, threats emerge which need to be faced when turning to the virtual marketplace - all of which have to be acknowledged before businesses will shift and adapt to the e-commerce platform. This book is intended for postgraduate students, executive MBA students and researchers interested in information management, marketing and operations management.

This book aims to offer a comprehensive overview of the issues facing organizations when deciding whether to accept e-commerce as a platform for business.