Sebanyak 20867 item atau buku ditemukan

Digital Activism and the Global Middle Class

Generation Hashtag

This book examines the causes of a growing wave of digital activism across developing countries, arguing that it is driven by social change, rather than technological advancement alone. Beginning with an investigation into the modernization of ‘middle-income countries’ and its ramifications for political culture, the book examines large-scale social media protest during political controversies in Indonesia. The book connects empirical evidence to classic theories of value change and political behaviour. It departs from a narrow ‘digital divide’ framing whereby Internet access produces Internet activism. It introduces the concepts of ‘digital self-expression’ and of ‘middle-class struggles’ to capture the value-stratified nature of political engagement in the online sphere. Drawing on a blend of ‘big-data’ text analyses, representative opinion research, and socioeconomic household analyses, a rich picture of the determinants of digital activism emerges. This truly cross-disciplinary book will appeal particularly to students and scholars in Political Science, Sociology, International Development, and Communication, but also to anyone eager to learn about political activism, social transformation, and new media from a global perspective.

This book examines the causes of a growing wave of digital activism across developing countries, arguing that it is driven by social change, rather than technological advancement alone.

Handbook of New Media

Student Edition

Thoroughly revised and updated, this Student Edition of the successful Handbook of New Media has been abridged to showcase the best of the hardback edition. This Handbook sets out boundaries of new media research and scholarship and provides a definitive statement of the current state-of-the-art of the field. Covering major problem areas of research, the Handbook of New Media includes an introductory essay by the editors and a concluding essay by Ron Rice. Each chapter, written by an internationally renowned scholar, provides a review of the most significant social research findings and insights.

... Media : Social Shaping and Consequences of ICTs . London : Sage , pp . 90-104 . Kress , G. ( 2003 ) Literacy in the New Media Age . London : Routledge . Latour , B. ( 1991 ) ' Technology is society made durable , in J. Law ( ed . ) , A ...

Literasi Keuangan dan Pengetahuan Produk pada Perilaku Menabung Pekerja Milenial melalui Fintech

Tinjauan Kasus Pengguna Fintech Smartphone

Literasi keuangan tidak hanya memengaruhi bagaimana seseorang mengelola uang dan mengatasi masalah keuangan, tetapi juga berimplikasi pada kemampuan individu untuk membuat keputusan keuangan. Literasi keuangan dan pengetahuan produk keuangan menjadi sangat penting bagi generasi milenial, karena mereka menghadapi keputusan keuangan yang memiliki konsekuensi penting sepanjang hidup mereka. Pilihan finansial yang dihadapi generasi milenial jauh lebih menantang daripada yang dihadapi generasi sebelumnya. Individu saat ini harus mengambil tanggung jawab yang lebih besar untuk keputusan meningkatkan pendidikan, berinvestasi, serta perencanaan pensiun. Pembahasan yang ada di dalam buku ini memberikan penjelasan mengenai pengaruh Literasi Keuangan dan Pengetahuan Produk terhadap Perilaku Menabung nasabah pekerja milenial melalui Fintech. Memahami determinan perilaku menabung pada pekerja generasi milenial dalam situasi saat ini akan membantu berbagai pihak (masyarakat, pemerintah, dan lembaga keuangan), dengan didukung adanya kemajuan teknologi layanan keuangan perbankan yang bisa memberikan solusi pengelolaan penghasilan mereka dengan lebih baik, meminimalkan kesalahan pengelolaan keuangan, berinvestasi dan membuat perencanaan pensiun saat ini dan di masa depan. Buku ini disajikan dengan menggunakan bahasa yang sangat sederhana dan mudah untuk dipahami, sehingga pembaca bisa lebih cepat dan mudah memahami isi buku.

Literasi keuangan tidak hanya memengaruhi bagaimana seseorang mengelola uang dan mengatasi masalah keuangan, tetapi juga berimplikasi pada kemampuan individu untuk membuat keputusan keuangan.