Sebanyak 1617 item atau buku ditemukan

Tafsir Al-Qurtubi Vol. 2

Juz' 2: Surat Al-Baqarah 142 - 253

Among the topics in this volume, the author treats the changing of the qiblah, ḥajj, retaliation, fasting, wills and bequests, menstruation, marriage and divorce, fighting in the Way of Allah, Ṭālūt and Jālūt, and lending Allah a generous loan.

Among the topics in this volume, the author treats the changing of the qiblah, ḥajj, retaliation, fasting, wills and bequests, menstruation, marriage and divorce, fighting in the Way of Allah, Ṭālūt and Jālūt, and lending Allah a ...

Al Qur'an Terjemah dan Tafsir

JUZ I

Untuk pembelian ebook google atau pemesanan versi cetak bisa menghubungi SMS/Whatsapp: +62811187416 atau di okbuku.com Dapatkan koleksi e-book kami yang lain di: studiquran.com/e-book ----------------------------------------------------------------------------------------------- Anda sering berdialog dengan Non Muslim? * Sering mendapatkan pertanyaan atau pertanyaan dari Non Muslim? * Sering mendengar statement-statement negatif tentang Islam? * Anda tahu pernyataan atau statement negatif dari pihak Non Muslim itu tidak benar, namun bagaimana cara membantah dan menyanggah mereka dengan argument yang kuat ? Quran ini dalam tafsirnya banyak membahas hal-hal yang sering dipermasalahkan oleh pihak Non Muslim seperti mengenai: —> Jihad Benarkah Jihad itu berarti mengislamkan orang dengan mengangkat senjata? Benarkah dalam penyebaran Islam Quran ditangan kiri dan pedang ditangan kanan? Lihat tafsir no 1073, 1405, 1793, 2522; Surat 29:6, Tafsir no 1902 Lalu apa makna sebenarnya dari surat Al Baraah 9:5 yang sering disebut oleh pihak Non Muslim sebagai ayat pedang? —> Murtad: Islam menjunjung tinggi kebebasan beragama dengan semboyannya Tidak ada paksaan dalam Islam (Qs 2 :256), lalu benarkah orang yang keluar dari Islam (Murtad) itu halal darahnya? Lihat Surat 2:217 tafsir no 279 surat 5:54 tafsir no 710; Orang Murad tak dihukum mati, 279 —> Surga Islam: Benarkah Surga umat Islam itu berisi pemuasan nafsu birahi? Lalu apa arti dari Bidadari yang merupakan salah satu kenikmatan surga? Lihat tafsir 2356 Dan masih banyak lagi penjelasan-penjelasan lainnya yang InsyaAllah akan menambah keimanan Anda serta memperkaya pengetahuan Anda sebagai bekal dialog lintas Iman ** [Untuk pemesanan versi cetak bisa menghubungi SMS/Whatsapp: +62811187416 atau di desainbuku.com/quran Dapatkan koleksi e-book kami yang lain di: studiquran.com/e-book ] Al Quran Terjemah dan Tafsir Ukuran: A4, 21x29,7 cm. Cover: Hardcover poly emas. Kertas: Qpp Import 50 Grm. Tebal: 1000 halaman Teks Arab dan Indonesia nyaman dibaca. - Diterbitkan pertama kali oleh Hadji Oemar Said Tjokroaminoto, Pahlawan dan Pendiri Bangsa RI, pada tahun 1928. - Kata pengantar dari H. Agus Salim, Pahlawan bangsa. - Setiap awal surat diberi penjelasan tentang hubungannya dengan surat sebelumnya, yang membuktikan bahwa tuduhan Quran itu tidak teratur adalah salah. - Kitab tafsir yang dijadikan rujukan oleh tafsir Quran ini adalah tafsir besar karya Ibnu Djarir, Imam Fahrudin Razi, Imam Atsiruddin Abu Hayyan, tafsir Zamakhsyari, Baidlowi, dan Jamiu-l-Bayyan karya Ibnu Katsir. Di antara kitab kamus yang digunakan ialah kamus besar Taju-l-Arus dan Lisanu-l-Arab. - Terdiri lebih dari 2.822 footnote yang berisi tafsir dan penjelasan detail ayat. - Terdapat index lengkap keterangan kata-kata dan kalimat Arab. - Terdapat Index lengkap Bahasa Indonesia. Terdapat Mukadimmah, pengantar pengenalan tentang Al-Quran yang berisi: - Al-Quran dan Bagian-Bagiannya. - Kekuatan Rohani yang Paling Besar Di Dunia. - Hubungan Quran dengan Kitab Suci Sebelumnya. - Sikap Lapang Dada Terhadap Agama-Agama Lain. - Hidup Sesudah Mati. - Kedudukan Kaum Wanita. - Kemurnian Teks Quran Suci. - Tiap-Tiap Wahyu Al-Quran Ditulis Menurut Bunyi Wahyu Yang Diturunkan. - Semua Wahyu Quran Dihafalkan. - Susunan Ayat Dan Surat Dilakukan Oleh Nabi Suci Sendiri. - Abu Bakar Yang Mula-Mula Menghimpun Naskah Quran Yang Ditulis. - Khalifah Utsman Menyuruh Menyalin Dari Naskah Asli Sayyidina Abu Bakar. - Beda-Bedanya Qirat. Pengantar dari H. Agus Salim Di tanah air kita dan di tiap-tiap negeri Islam lainnya, juga telah terbit Quran dengan bahasa asing: Belanda, Jerman, Inggris dan lain-lain yang diterjemahkan oleh pihak Non Muslim. Dan tidak sedikit pula tulisan tentang Agama Islam daripada pihak tersebut itu, baik yang berasal dari bangsa ahli ilmu pengetahuan, maupun bangsa lainnya khususnya Kristen dan Theosofi, yang tulisan-tulisan itu memakai Quran. Salinan-salinan Quran dan buku-buku tersebut biasanya tidak sampai ke tangan kaum santri (orang surau) umumnya, tapi untuk kaum terpelajar atau kaum sekolah umumnya, yang hendak mengetahui ajaran-ajaran Agama Islam, bisa dikatakan hanyalah buku-buku bangsa itu yang menjadi pedomannya. Dan terutama sekali Quran yang utamakannya; sebab agama Kristen, yaitu umumnya Eropa, yang di sini menjadi persaingan dan bandingan Agama Islam di mata orang, diajarkan dengan kitab suci agama itu yaitu Bebel, khususnya kitab Injil. Padahal dalam buku-buku tersebut banyak sekali terdapat pemalsuan ayat-ayat Quran, yaitu berbeda dari makna yang sebenarnya. Atau, sekalipun tidak boleh dikatakan menukar makna, akan tetapi seolah-olah dipilih perkataan-perkataan, yang dengan mudah menimbulkan yang keliru atau perasaan yang tak menyenangkan, oleh karena memang keliru pengertian atau tidak menyukai ajaran-ajaran yang disalinnya itu. Sebaliknya, kitab-kitab tafsir Quran yang berasal dari pihak Islam pada umumnya tak dapat dibaca oleh kaum sekolah atau kaum terpelajar tadi. Kaum itu jarang yang mengerti bahasa Arab. Dan jikapun ada yang dapat bahasa Arab atau dapat tafsir yang dengan bahasa Melayu dan sebagainya, tidak juga dapat memuaskan kaum terpelajar itu, sebab tafsir-tafsir itu tidak memakai ilmu pengetahuan zaman ini dan tidak dapat memberikan keterangan yang sesuai dengan paham dan pengertian orang zaman kita ini. Alhamdulillah, tafsir Maulana Muhammad Ali itu adalah salah satu literatur yang sesuai dengan pengetahuan dan pengertian kaum terpelajar zaman sekarang ini. Macam-macam pemalsuan, macam-macam cacian, celaan dan gugatan daripada pihak luar Islam, khususnya Eropa, mendapat bantahan dan sangkalan dengan alasan-alasan dan bukti-bukti, yang merubuhkan hujah-hujah dan membuktikan kekosongan falsafah pihak pencaci, pencela dan penggugat itu. Sebaliknya tidak ada di dalam tafsir itu sesuatu keterangan yang membatalkan tafsir-tafsir lama yang beredar di kalangan umat Islam. Jika pun ada satu atau lebih penjelasan yang berbeda keterangan atau pemandangan dengan tafsir terdahulu itu, tidaklah perbedaan itu semata-mata baru ada, melainkan perbedaan sudah ada dari dulu di dalam kalangan ulama Islam. Sebagai lagi, biar betapapun modern nya keterangan-keterangan dalam karangan Maulana Muhammad Ali itu, betapapun takluknya kepada ilmu pengetahuan (wetenschappelijk), akan tetapi sepanjang pendapat penyelidikan saya, selamat ia daripada paham kebendaan (materialisme) dan daripada paham ke-aqlian (rationalisme), paham keghaiban (mistik), yang menyimpang dari iman dan tauhid Islam yang benar. Jelasnya ia terpelihara dari kesesatan Dahriyah, Mutazilah dan Batiniyah. Akhir-al-kalam penerbitan Kitab Al Quran dan tafsir yang saat ini sedang diusahakan tidak memakai metode kuno. Dari awal terbit bagian pertama penyalin dan penerbit menerima perbaikan kalau ada salah satu pihak membuktikan salah atau keliru ataupun suatu yang amat berlainan di dalam kitab yang diterbitkan itu. Dengan cara seperti ini saya memperoleh keyakinan, bahwa usaha penerbitan kitab tafsir Muhammad Ali itu akan mendapatkan segala faedah yang berguna dengan menyingkiri segala yang mudlarat dan keliru. Maka oleh sebab itu bukan saja hilang tak sedap hati saya yang pada permulaan itu, melainkan berganti menjadi suka dan setuju membantu dengan segala kesungguhan hati akan menjadikan usaha itu. Adapun akan taufiq, kepada Allah kita pohonkan. Demikianlah kata pengantar dari Bpk H. Agus Salim seorang Tokoh Pahlawan Nasional dan Bpk HOS Tjokro Aminoto sebagai Pahlawan dan Bapak Pendiri Bangsa untuk memberikan yang terbaik bagi bangsa ini. Dan pada tahun 1945 Bangsa Indonesia memproklamirkan kemerdekaannya yang diwakili oleh Ir. Soekarno, sang menantu dan juga murid Bpk. HOS Tjokro Aminoto.

Alhamdulillah, tafsir Maulana Muhammad Ali itu adalah salah satu literatur yang sesuai dengan pengetahuan dan pengertian kaum terpelajar zaman sekarang ini.

Ethical Dimensions of Muslim Education

This book draws upon ethical dimensions of Muslim education as a means through which to address contemporary issues, such as social and societal conflicts, exclusion and marginalisation, and violence. It argues that an ethical Muslim education is underscored by the practice of autonomous, critical and deliberative engagement that can engender reflective judgement, compassionate recognition and a responsible ethical (Muslim) community. Such a community is not only capable of cultivating human relationships based on non-coercion, truthful and peaceful human coexistence, but can also quell the stereotypes and forms of dystopia and exclusion that are pervasive in contemporary society. Put differently, Muslim education extends the neo-Kantian view that ethical human conduct can be rationalised in terms of achieving morally worthwhile action towards forms of engagement that are potentially disruptive.

Translation of the Holy Qur'an. Retrieved from www.muslimaccess. com/quraan/
translations/yusufali/yusuf_ali.htm. [Accessed on 28 July 2015]. Al-Suyuti, J. a I.-
D. A. I.-I. f. (1973). Ulum al-Quran (Vol. 1–2). Beirut: Maktab al-Thiqaafiyyah.

The Quran With Tafsir Ibn Kathir Part 9 of 30

: Al A'raf 088 To Al Anfal 040

This is The Quran With Tafsir Ibn Kathir Part 9 0f 30. This Part of the Qur'an covers Chapter 7: Al A'raf 088 To Chapter 8: Al Anfal 040. The 30 Parts of this publication gather in one place all relevant information needed to make the Qur'an more understandable and easier to study. This publication provides the following: 1. The Arabic d104 for those who are able to read the Arabic language 2. Transliteration of the Arabic text for those who are unable to read the Arabic script. This will give them a sample of the sound of the original Arabic Qur'an, which they could not otherwise comprehend from reading the English meaning only 3. The meaning of the qur'an in English(translated by Dr. Muhammad Taqi-ud-Din Al-Hilali, Ph.D. and Dr. Muhammad Muhsin Khan) 4. abridged Tafsir (Explanation) by Ibn Kathir (translated under the supervision of Safi-ur-Rahman al-Mubarakpuri) We hope that by doing this an ordinary English-speaker will be able to pick up a copy of this book and study and comprehend The Glorious Qur'an in a way that is acceptable to the understanding of the Rightly-guided Muslim Ummah (Community)

This is The Quran With Tafsir Ibn Kathir Part 9 0f 30.

Introduction to the Science of Tafsir of the Quran

This book is one of the many Islamic publications distributed by Ahlulbayt Organization throughout the world in different languages with the aim of conveying the message of Islam to the people of the world. Ahlulbayt Organization is a registered Organisation that operates and is sustained through collaborative efforts of volunteers in many countries around the world, and it welcomes your involvement and support. Its objectives are numerous, yet its main goal is to spread the truth about the Islamic faith in general and the Shi`a School of Thought in particular due to the latter being misrepresented, misunderstood and its tenets often assaulted by many ignorant folks, Muslims and non-Muslims. For a complete list of our published books please refer to our website or send us an email .

This book is one of the many Islamic publications distributed by Ahlulbayt Organization throughout the world in different languages with the aim of conveying the message of Islam to the people of the world.

The Quran With Tafsir Ibn Kathir Part 6 of 30

An Nisaa 148 To Al Ma’idah 081

This is The Quran With Tafsir Ibn Kathir Part 6 0f 30. This Part of the Qur'an covers Chapter 4: An Nisaa 148 To Chapter 5: Al Ma’idah 081. The 30 Parts of this publication gather in one place all relevant information needed to make the Qur'an more understandable and easier to study. This publication provides the following: 1. The Arabic Text for those who are able to read the Arabic language 2. Transliteration of the Arabic text for those who are unable to read the Arabic script. This will give them a sample of the sound of the original Arabic Qur'an, which they could not otherwise comprehend from reading the English meaning only 3. The meaning of the qur'an in English(translated by Dr. Muhammad Taqi-ud-Din Al-Hilali, Ph.D. and Dr. Muhammad Muhsin Khan) 4. abridged Tafsir (Explanation) by Ibn Kathir (translated under the supervision of Safi-ur-Rahman al-Mubarakpuri) We hope that by doing this an ordinary English-speaker will be able to pick up a copy of this book and study and comprehend The Glorious Qur'an in a way that is acceptable to the understanding of the Rightly-guided Muslim Ummah (Community)

This is The Quran With Tafsir Ibn Kathir Part 6 0f 30.

The Quran With Tafsir Ibn Kathir Part 4 of 30

Ale Imran 093 To An Nisaa 023

This is The Quran With Tafsir Ibn Kathir 4 0f 30. This Part of the Qur'an covers Chapter 3: Al Imran 093 To Chapter 4: An Nisaa 023. The 30 Parts of this publication gather in one place all relevant information needed to make the Qur'an more understandable and easier to study. This publication provides the following: 1. The Arabic Text for those who are able to read the Arabic language 2. Transliteration of the Arabic text for those who are unable to read the Arabic script. This will give them a sample of the sound of the original Arabic Qur'an, which they could not otherwise comprehend from reading the English meaning only 3. The meaning of the qur'an in English(translated by Dr. Muhammad Taqi-ud-Din Al-Hilali, Ph.D. and Dr. Muhammad Muhsin Khan) 4. abridged Tafsir (Explanation) by Ibn Kathir (translated under the supervision of Safi-ur-Rahman al-Mubarakpuri) We hope that by doing this an ordinary English-speaker will be able to pick up a copy of this book and study and comprehend The Glorious Qur'an in a way that is acceptable to the understanding of the Rightly-guided Muslim Ummah (Community)

This is The Quran With Tafsir Ibn Kathir 4 0f 30.

Education and Curricular Perspectives in the Qur'an

Education and Curricular Perspectives in the Qur’an focuses on different perspectives of curriculum as presented in the central text of Islam. Relying heavily on the Qur’an itself, and sayings of the Prophet Mohammed when necessary, Risha addresses five aspects in particular to examine how the Qur’an connects to current academic curriculum studies.

After the death of the prophet and with the spread of Islam, non-Arab speakers
started to write their own copies of the Qur'an according to their own
pronunciation of words and understanding of the verses, which led Othman, the
third caliph, ...

Faithful Education

Madrassahs in South Asia

In the wake of the terrorist attacks on September 11, 2001, discussions on ties between Islamic religious education institutions, namely madrassahs, and transnational terrorist groups have featured prominently in the Western media. In the frenzied coverage of events, however, vital questions have been overlooked: What do we know about the madrassahs? Should Western policy-makers be alarmed by the recent increase in the number of these institutions in Muslim countries? Is there any connection between them and the “global jihad”? Ali Riaz responds to these questions through an in-depth examination of the madrassahs in Pakistan, Bangladesh, and India. The first book to examine these institutions and their roles in relation to current international politics, Faithful Education will be of interest to policy-makers, researchers, political analysts, and media-pundits. It will also be important reading for undergraduate and graduate students of political science, international affairs, history, South Asian studies, religious studies, and journalism.

... third most used term in the Qur'an, and by the repeated insistence on the
lifelong pursuit of learning as fundamental to piety.1 Second, because of its
relationship with political institutions; madrassahs were either patronized or were
opposed ...