Sebanyak 704 item atau buku ditemukan

Keputusan Pembelian Konsumen Marketplace Shopee Berbasis Social Media Marketing

Shopee merupakan sebuah e-commerce yang dibuat oleh Chris Feng yang mampu mendominasi di aplikasi mobile dengan mempertahankan posisi pertamanya sebagai aplikasi belanja terpopuler di platform data kunjungan pada 2021. Shopee adalah perusahaan e-commerce yang berasal dari Singapura di bawah perusahaan Garena. Shopee diluncurkan pertama kali di Singapura pada Tahun 2015 dan mulai masuk ke Indonesia pada Tahun 2015. Shopee juga berkembang ke berbagai Negara, seperti: Malaysia, Thailand, Taiwan, Vietnam dan Filipina.

Shopee merupakan sebuah e-commerce yang dibuat oleh Chris Feng yang mampu mendominasi di aplikasi mobile dengan mempertahankan posisi pertamanya sebagai aplikasi belanja terpopuler di platform data kunjungan pada 2021.

Keputusan Pembelian Skincare Safi Berbasis Media Marketing

Pertumbuhan industri komestik dan skincare diduga disebabkan oleh beberapa faktor pemicu, seperti meningkatnya gaya hidup dan kesadaran masyarakat wanita untuk memperhatikan penampilan dan mempercantik diri. Berdasarkan hasil sensus penduduk, jumlah penduduk di Indonesia sekitar 270 juta jiwa, dengan demografi populasi wanita mencapai 134 juta jiwa dan sekitar 70% merupakan usia wanita produktif ini menjadikan Indonesia sebagai pasar yang menjanjikan bagi perusahaan kosmetik (Bisnis.com : Berita Terbaru Bisnis, Ekonomi, Investasi Indonesia, n.d.). Indonesia merupakan potential market bagi para pengusaha industri kecantikan baik dari luar maupun dalam negeri. Skincare sebagai salah satu kategori produk kosmetik saat ini banyak tersebar di Indonesia. Salah satu produk kecantikan yang ada di Indonesia dan kini sedang ramai diperbincangkan adalah produk merek Safi yaitu salah satu produk skincare dari Malaysia yang kini memasuki pasar Indonesia. Safi merupakan brand skincare kecantikan berlabel halal yang berasal dari Malaysia dan telah ada sejak tahun 1984. Produk Safi pun telah menjadi produk kecantikan untuk perawatan kulit unggulan di Malaysia yang pada umumnya diperuntukkan untuk perempuan yang ingin memakai kosmetik yang aman juga bersertifikasi halal. Rangkaian produk Safi dibuat oleh Safi Research Institute, institut halal pertama didunia dengan fasilitas riset berlokasi di Subang Jaya, Petaling Jaya, Malaysia. Sebelum memasuki pasar Indonesia, produk Safi juga melakukan penelitian terlebih dahulu selama dua tahun untuk memastikan produknya benar-benar sesuai dengan kebutuhan perempuan Indonesia. Dan akhirnya pada Maret 2018, Safi resmi memasuki pasar Indonesia. Alasan Safi memasuki pasar Indonesia karena dinilai dari jumlah banyaknya umat Muslim di Indonesia (Safi | Skincare Halal, Natural dan Teruji, n.d.). Produk Safi ini dijamin memiliki keunggulan yang tidak dimiliki oleh para pesaingnya. Salah satu keunggulan dari Safi ini adalah bahan bahan yang digunakannya itu alami dan natural. Binatang juga tidak pernah menjadi bahan uji coba dari produk Safi ini. Safi ini menggunakan bahan vegan sehingga tidak akan adanya unsur-unsur dari binatang. Selain itu, Safi memiliki keunggulan tersendiri menghadapi kompetitor di Indonesia, terutama produk sejenis yang juga menawarkan konsep halal adalah halal, natural, dan teruji. Dengan dimilikinya sertifikasi halal dari dua (2) negara dapat membentuk sikap positif konsumen dalam melakukan kegiatan keputusan pembelian. Dilihat dari survey yang menunjukkan beberapa data penjualan Skincare Safi dari beberapa toko online yang terbesar di Indonesia (Sari, 2021).

Pertumbuhan industri komestik dan skincare diduga disebabkan oleh beberapa faktor pemicu, seperti meningkatnya gaya hidup dan kesadaran masyarakat wanita untuk memperhatikan penampilan dan mempercantik diri.

DAMPAK PEMASARAN SOSIAL MEDIA DAN CITRA MEREK TERHADAP NIAT BELI

Buku ini menyajikan hasil kajian terhadap aspek apa saja yang mampu meningkatkan interaksi antara perusahaan dengan konsumen dalam media sosial, khususnya pada Usaha Micro Kecil dan Menengah (UMKM). Karena kini banyak perusahaan yang memanfaatkan medium media sosial sebagai strategi pemasaran dan meningkatkan citra merek. Namun tidak semua perusahaan dapat memanfaatkan media sosial untuk meningkatkan komunikasi pemasaran dengan efektif. Sektor UMKM, khususnya, banyak mengalami kesulitan dalam membangun citra merek dan memunculkan niat beli konsumen. salah satu tandannya adalah minimnya respon konsumen dalam akun media sosial produk. Karena itu buku ini hadir untuk menyajikan kajian mengenai dampak pemasaran media sosial terhadap niat beli konsumen. Buku dapat memberi referensi untuk pengembangan pemasaran digital di masa mendatang.

Buku ini menyajikan hasil kajian terhadap aspek apa saja yang mampu meningkatkan interaksi antara perusahaan dengan konsumen dalam media sosial, khususnya pada Usaha Micro Kecil dan Menengah (UMKM).

The International Encyclopedia of Media Psychology, 3 Volume Set

The definitive international reference work on how communication technology and media phenomena affect human psychology. The International Encyclopedia of Media Psychology provides a thorough guide to the foundational theories and the exciting new developments within this dynamic field—a growing area of study that investigates how and why human behavior is influenced by interacting with media and technology. Covering a wide range of interdisciplinary methodologies, this comprehensive reference work explores how media affects psychological responses, the ways these responses interact with media variables, and the various methods of empirical analysis for developing models of users’ processing of their media experience. Edited by an internationally-recognized expert in the field, the Encyclopedia contains more than 300 entries written by leading figures and promising young researchers alike, exploring flow theory, media aggression, the Reinforcing Spirals Model (RSM), social identity theory, Fear of Missing Out (FOMO), Joint Media Engagement (JME), audience flow research, gender identification, and many other concepts. Throughout the text, in-depth yet accessible entries illustrate how long-established ideas are providing insight into new phenomena, and how cutting-edge methods are enabling a better understanding of traditional, well-researched topics. Examines psychological theories, process models, and quantitative empirical research Covers advances in psychophysiological and big data methodologies Explores the relation between media use and the development of racial and ethnic identities Discusses new media challenges, developmental issues in children and adults, and non-experimental approaches, and the expanding field of psychological measurement Includes complete cross references, enabling readers to easily find related topics and competing theories Part of The Wiley Blackwell-ICA International Encyclopedias of Communication series, published in conjunction with the International Communication Association. Online version available at http://www.wileyicaencyclopedia.com The International Encyclopedia of Media Psychology is invaluable for psychologists looking to keep current on research on media and communication, for media researchers needing solid background information on psychological theories and processes, and for students and scholars across the social sciences, including psychology, media studies, sociology, political science, information science, and criminology.

Covering a wide range of interdisciplinary methodologies, this comprehensive reference work explores how media affects psychological responses, the ways these responses interact with media variables, and the various methods of empirical ...

EFFECTIVE PUBLIC RELATIONS AND MEDIA STRATEGY, THIRD EDITION

The author with over five decades of professional and academic experience has considerably revised and updated every chapter of the book to present, contemporary diverse public relations and media practices. As a result, the new edition contains the best of previous editions and at the same time replaces all the dated material with new figures and advanced information. Subjects like Mass Communication, Public Relations, Journalism, Advertising, Media Studies, Event Management, PR 2.0 New Model and eight case studies including Mahatma Gandhi World's Greatest Communicator — all in one make this edition truly unique and the only textbook of this type in India. The other key topics that have been given attention in the book include PR as a Strategic Management Function; Communication Models: History of Indian PR; Standards and Ethics in PR; Corporate Communications; PR in Government, Public Sector and NGOs; Global PR; Internet and Social Media; Multimedia PR Campaign and PR into the Future. Learning Tools • Students learning tools such as Chapter Opening Preview, Relevant Case Problems in the Text, End of the Chapter Summary for quick understanding, Review Questions for practice, the Glossary and traits needed for success in PR career are added value to this edition. The text is a must read for every student, faculty and practitioners of Mass Communication, Media Relations, Journalism, PR & Advertising and all management disciplines.

Subjects like Mass Communication, Public Relations, Journalism, Advertising, Media Studies, Event Management, PR 2.0 New Model and eight case studies including Mahatma Gandhi World's Greatest Communicator — all in one make this edition ...

Social Media and Public Relations

Fake Friends and Powerful Publics

Social media is having a profound, but not yet fully understood impact on public relations. In the 24/7 world of perpetually connected publics, will public relations function as a dark art that spins (or tweets) self-interested variations of the truth for credulous audiences? Or does the full glare of the internet and the increasing expectations of powerful publics motivate it to more honestly engage to serve the public interest? The purpose of this book is to examine the role of PR by exploring the myriad ways that social media is reshaping its conceptualization, strategies, and tactics. In particular, it explores the dichotomies of fake and authentic, powerless and powerful, meaningless and meaningful. It exposes transgressions committed by practitioners--the paucity of digital literacy, the lack of understanding of the norms of social media, naivety about corporate identity risks, and the overarching emphasis on spin over authentic engagement. But it also shows the power that closely networked social media users have to insert information and opinion into discussions and force "false PR friends" to be less so. This timely, challenging, and fascinating book will be of interest to all students, researchers, and practitioners in Public Relations, Media, and Communication Studies. Winner of the 2016 NCA PRIDE Award for best book

The purpose of this book is to examine the role of public relations in social media through an exploration of the myriad ways that social media is reshaping the core concepts and activities of public relations.