Sebanyak 104 item atau buku ditemukan

Studi Kelayakan Bisnis

Penyusunan buku ini diilhami oleh pengamatan penulis dari fenomena mahasiswa yang masih kesulitan dalam memahami seluk beluk studi kelayakan bisnis. Walaupun sudah mendapatkan pegangan dalam bentuk pembelajaran mata kuliah studi kelayakan bisnis, hal tersebut dirasa belum cukup untuk menyempurnakan konsep pemikiran tersebut. Buku ini dibuat untuk membantu para mahasiswa untuk bisa mandiri dalam menyusun ide bisnis. Isi materi pada buku ini mengarah kepada pemahaman dan referensi mengenai perspektif studi kelayakan bisnis.

Penyusunan buku ini diilhami oleh pengamatan penulis dari fenomena mahasiswa yang masih kesulitan dalam memahami seluk beluk studi kelayakan bisnis.

Model Manajemen Mutu ‘Merdeka’ di Era Merdeka Belajar

Buku ini terdiri dari 7 bab yang disandarkan pada pendekatan konsep teoritis dan praktis berdasarkan kajian keilmuan manajemen pendidikan mutu terbaru. Buku ini diharapkan dapat berkontribusi besar dalam pemajuan keilmuan pendidikan baik secara teoritis maupun praktik, khususnya manajemen mutu pendidikan. Berbeda dengan buku lainnya yang lebih banyak mengulas manajemen mutu pendidikan, buku ini menawarkan sudut pandang lain dengan mengadaptasi manajemen mutu ke model merdeka belajar.

Buku ini terdiri dari 7 bab yang disandarkan pada pendekatan konsep teoritis dan praktis berdasarkan kajian keilmuan manajemen pendidikan mutu terbaru.

Decentralisation, School-Based Management, and Quality

This book, which is the eighth volume in the 12-volume book series Globalisation, Comparative Education and Policy Research, presents scholarly research on major discourses in decentralisation, school-based management (SBM) and quality in education globally. This book, which focuses on decentralisation and SBM as a governance strategy in education, presents theoretical aspects of the phenomenon of decentralisation/privatisation and contextualises them within the education research literature. It provides an easily accessible, practical yet scholarly source of information concerning the dynamics of decentralisation and SBM that normally take place when reforms are instituted to decentralize authority and power. Above all, the authors offering the latest findings regarding major discourses in dec- tralisation, SBM and quality in educational systems in the global culture emphasise aspects of that dynamic interactive process (see also Geo-JaJa 2006a; Gamage and Sooksomchitra 2006, Zajda 2009). This dynamic interaction in the process that is implicit in the title of the book is reified by calls for restructuring of schools f- lowing the idea that schools are not promoting human rights, social cohesion and sustainable development. The chapters as a source book of ideas for researchers, practitioners and policy makers in decentralisation and SBM in education contr- ute to the educational literature while enhancing the understanding of the larger dynamics involved in educational reform. It offers a timely overview of current issues affecting decentralisation in education in the global culture.

... Unit In addition to many institutions that existed before decentralisation, there are several semi-autonomous institutions that have been established to handle more specialized functions of the Ministry: (14) Education Service ...