Sebanyak 112 item atau buku ditemukan

Socio Economic Thoughts of Al Ghazali

Introduction Al-Ghazālī (1058-1111 C.E.), a great theologian, philosopher and Sufi (Islamic mystic), was man of erudite and a prolific Islamic scholar of philosophy and ethical values, whose writings encompass all dimensions of life with special focus on socio-economic thought. As such his discussion of economic issues emerge in the ethical perspective of human life as a whole, rather than a segregated value-neutral discipline as it appears in the contemporary economic analyses and systems. Hence his analysis is generally normative rather than positive in nature. He was one of those eminent scholars of Iran who has left indelible impact on the Muslim world through his very significant contribution to different branches of Islamic learning: Islamic jurisprudence, theology, philosophy and mysticism. Being a Sunni Scholar, he belonged to the Shāfi'ī School of Islamic jurisprudence and at the same time followed Ash'arite School of theology. While debated on Ghazali's life and contribution, the scholars were and are extensively involved in studying and examining the range of texts he had written in order to get a better picture of the man. For some people Ghazali is the great "Defender of Islam" (Ḥujjat al-Islam, ); Ḥujjat literally meaning "proof". Others blame him for damaging the rational edifice of Islamic thought in his sharp critique of Muslim philosophers such as Ibn Sina and Al-Fārābi. Al-Ghazālī was writing in the second half of the 11th and early 12th centuries which were roughly six centuries before the emergence of Mercantilism and seven centuries before Adam Smith (1723-1790 C.E), that is, roughly six to seven centuries before the beginning of economics as a separate discipline. Even then, it is interesting to note that Al-Ghazālī writings contain a good number of economic ideas, although discussed in the ethical normative perspective. This aspect of Imam Ghazālī has not been taken up in detail by any of the contemporary scholarship. The socio-economic aspects of Ghazālī's thinking can only present a bare outline, but from this we can grasp what might be called his "Islamic social welfare function" as well as his views on the role of economic activities generally. An overriding aspect throughout his works is the concept of Maṣliḥa, or social welfare or utility ("common good"), a concept which encompasses all human affairs, economic and others, and which,

While debated on Ghazali's life and contribution, the scholars were and are extensively involved in studying and examining the range of texts he had written in order to get a better picture of the man.

MANAJEMEN KEUANGAN

Manajemen keuangan adalah kegiatan usaha sebagai bentuk tanggung jawab untuk memperoleh dan menggunakan dana perusahaan dalam mencapai tujuan dengan cara yang efektif. Pada intinya, manajemen keuangan adalah segala kegiatan perusahaan terkait cara menggunakan, memperoleh, dan mengelola dana perusahaan dalam mencapai tujuan dan target tertentu. Ruang Lingkup Manajemen Keuangan adalah pendanaan, investasi, dan pengelolaan asset. Dengan mengacu pada prinsip manajemen keuangan kehati-hatian (prudence), kemandirian (autonomy), Pengembalian yang memadai (adequate return), likuiditas (liquidity), Efisiensi (efficiency), Konsistensi (consistency), Transparansi (transparency). Buku ini akan membahas tentang: 1. Fungsi dan Peran Manajemen Keuangan 2. Analisis dan Diagnostik Laporan Keuangan 3. Manajemen Modal Kerja 4. Manajemen Kas dan Sekuritas 5. Manajemen Piutang 6. Manajemen Persediaan 7. Perencanaan Perusahaan Jangka Pendek dengan Analisis Biaya, Volume dan Laba atau Analisis Break Even Point 8. Estimasi Arus Kas Investasi Jangka Panjang 9. Teknik Penilaian Investasi Jangka Panjang: Average Rate of Return (ARR), Payback Period, Net Present Value, Profitability Index dan Internal Rate of Return 10. Capital Rationing 11. Biaya Modal (Cost of Capital)

Manajemen keuangan adalah kegiatan usaha sebagai bentuk tanggung jawab untuk memperoleh dan menggunakan dana perusahaan dalam mencapai tujuan dengan cara yang efektif.

DIGITAL MARKETING

JUDUL BUKU : DIGITAL MARKETING PENULIS : Dr. Angga K NO. ISBN : 978-623-421-317-1 PENERBIT : GUEPEDIA TAHUN TERBIT : Maret 2023 JENIS BUKU : BUKU BISNIS, EKONOMI, NON FIKSI KONDISI BUKU : BUKU BARU / BUKU ORIGINAL ASLI, LANGSUNG DARI PENERBITNYA Sinopsis : Digital Marketing memiliki peranan sangat penting dalam dunia usaha dengan penerapan era 5.0. pengertian Digital Marketing tidak dapat dilihat sebagai suatu kegiatan pemasaran dalam bentuk digital, melainkan suatu konsep dan teori serta praktik dalam menjalankan rencana pengelolaan, pengawasan serta kegiatan yang bersifat terstruktur secara dinamis dalam penerapan suatu bidang ilmu. Dengan kata lain Digital Marketing merupakan strategi pemasaran yang terintegrasi sesuai dengan pola strategi internet marketing dengan tata kelola dan asas penerapan konsep digital marketing. Selain itu digital marketing dapat berorientasi kepada konsumen, tren dan market dengan implementasi serta segmentasi dorongan pasar. Dalam rangka memberikan wawasan yang bersifat teoritis dan ilmu pengetahuan mengenai Digital Marketing ; pemahaman secara garis besar dan sistematis dasar ilmu pengetahuan dan permasalahan, serta penerapannya dalam internet marketing didunia digital, buku ini sangat perlu dimiliki terutama oleh para mahasiswa jurusan ekonomi : bisnis digital, manajemen, bisnis, entrepreneur, administrasi, pemasaran, dan untuk membantu praktisi ataupun pebisnis dalam mengambil keputusan serta menetapkan strategi bisnis yang berorientasi dalam digital marketing. www.guepedia.com Email : [email protected] WA di 081287602508 Happy shopping & reading Enjoy your day, guys

JUDUL BUKU : DIGITAL MARKETING PENULIS : Dr. Angga K NO. ISBN : 978-623-421-317-1 PENERBIT : GUEPEDIA TAHUN TERBIT : Maret 2023 JENIS BUKU : BUKU BISNIS, EKONOMI, NON FIKSI KONDISI BUKU : BUKU BARU / BUKU ORIGINAL ASLI, LANGSUNG DARI ...