Islamic law never achieved unity but developed into five surviving schools, which, when first established, were in competition with one another. This scholarly book is the first to examine critically the differing Islamic theories of abrogation (or Naskh) upon which each school based its claim to be the correct interpretation.
This scholarly book is the first to examine critically the differing Islamic theories of abrogation (or Naskh) upon which each school based its claim to be the correct interpretation.
worship , to be encouraged as a genuine source and means of piety ; and Islam
as politics , repellent to Snouck Hurgronje and to some other Europeans . Islam
as politics contradicted European notions of what a liberal , civil society ought to ...
Volume 1: The Cultivators of Islam, Volume 2: The Evolution of Islamic Institutions & Volume 3: The Growth of Arabic Literature
Studies in West African Islamic History explores the diffusion of Islam throughout West Africa from 1523 to 1927. Beginning with a discussion of the evolution of religious brotherhoods in North and Northwest Africa, the book then goes on to discuss the writings of al-Hajj 'Umar al-Futi and Shaykh Mukhtar b. Wadi'at Allah, before concluding with an analysis of Ahmad Bamba.
Beginning with a discussion of the evolution of religious brotherhoods in North and Northwest Africa, the book then goes on to discuss the writings of al-Hajj 'Umar al-Futi and Shaykh Mukhtar b.
Buku ini berisi pembahasan mengenai berbagai hal yang berkaitan dengan pembelajaran tematik/terpadu pada lembaga pendidikan anak usia dini khususnya taman kanak-kanak dan sekolah dasar. Sejalan dengan upaya pemerintah untuk meningkatkan profesionalisasi tenaga kependidikan/guru, maka buku ini kami susun sejalan dengan upaya pemerintah tersebut khususnya bagi guru taman kanak-kanak yang secara resmi harus menggunakan Kurikulum Tahun 2013 (K-13) melalui pendekatan pembelajaran saintifik serta melakukan penilaian autentik. Kegiatan guru dalam melaksanakan pembelajaran di kelas, agar senantiasa dapat meningkatkan kualitas kinerjanya sesuai dengan amanat Permendikbud Nomor 146 Tahun 2014 tentang Pengesahan Kurikulum Tahun 2013 serta Permendikbud Nomor 160 Tahun 2015 tentang Pemberlakuan Kurikulum Tahun 2013. Dalam upaya mengembangkan profesinya, guru harus mampu melakukan kegiatan pembelajaran di kelas dengan menggunakan pendekatan saintifik serta penilaian autentik. Untuk itu, mahasiswa Prodi PG PAUD dan PGSD khususnya serta mahasiswa Program Studi lain yang ada di Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan pada umumnya harus mampu melaksanakan pembelajaran dengan berpegang pada Kurikulum Tahun 2013 melalui pendekatan saintifik serta dengan penilaian autentik. Buku ini terdiri dari VII bab. Bab I memuat Konsep Dasar Pembelajaran Terpadu, Bab II memuat Pendekatan Pembelajaran Terpadu, Bab III memuat tentang Model-model Pembelajaran Terpadu, Bab IV memuat tentang Pengembangan Model Pembelajaran Terpadu, Bab V memuat tentang Model Perencanaan Pembelajaran Terpadu, Bab VI memuat tentang Pelaksanaan Penilaian Autentik untuk Mengukur Perkembangan Peserta Didik, dan Bab VII memuat tentang Administrasi Pendidikan Anak Usia Dini (PAUD). Buku persembahan penerbit PrenadaMediaGroup
Buku ini berisi pembahasan mengenai berbagai hal yang berkaitan dengan pembelajaran tematik/terpadu pada lembaga pendidikan anak usia dini khususnya taman kanak-kanak dan sekolah dasar.