Sebanyak 327 item atau buku ditemukan

Christian Radio

The Growth of a Mainstream Broadcasting Force

Religious programming has been on the airwaves since broadcasting began, but today it is one of the fastest growing categories in radio. This book examines the progression of Christian radio from its beginnings on tiny local stations (like WCAL from St. Olaf's College in Minnesota) to its presence on network and satellite radio of today. The author notes the factors that brought Christian music into the mainstream and discusses how network policies and regulations affected the development of Christian radio. Also considered are the changing demographics that have contributed to the success of Christian broadcasting. Major Christian networks and their evangelical missions are discussed, along with such programs A Money Minute, Life on the Edge and Focus on the Family, which offer practical topical advice for today's Christian. The final chapter considers the future of Christian radio.

This book examines the progression of Christian radio from its beginnings on tiny local stations (like WCAL from St. Olaf's College in Minnesota) to its presence on network and satellite radio of today.

Modul Dasar-Dasar Pengetahuan Legal dan Regulasi Bidang Seni dan Olahraga

Dasar – Dasar Pengetahuan Legal dan Regulasi Bidang Seni dan Olahraga ini digunakan untuk membantu bagi para peserta didik untuk memiliki pandangan dan gambaran yang jelas akan perihal hukum dan perundang-undangan yang ada di bidang seni dan olahraga. Informasi dan pengetahuan akan perundang-undangan dan hukum terkait seni dan olahraga di Indonesia sangatlah minim, sehingga perlu adanya buku-buku dan informasi yang dapat membantu pengembangan pengetahuan mereka perihal hukum dan perundan-undangan tersebut. Hal yang perlu menjadi penekanan bahwa proses pembentukan dan tata kelola manajemen seni dan olahraga merupakan hal yang membutuhkan penanganan yang khusus dibandingkan dengan bidang-bidang yang lain. Para peserta didik, dalam tahap awal pengenalan manajemen olahraga ini, akan diperkenalkan tentang proses pembentukan manajemen industry olahraga, melalui pemahaman dasar akan pentingnya analisa strategi di bidang olahraga dan pengertian hal-hal yang terkait dalam proses pembentukan analisa strategi, termasuk analisa lingkungan terkait dengan bidang-bidang olahraga. Pemahaman akan analisa strategi dan analisa lingkungan ini dapat membantu proses pemahaman, pembentukan dan pengembangan bagi manajemen operasional olahraga untuk dapat mengoptimalkan proses manajemen, kualitas, dan penerapan (performance) di bidang olahraga yang dikelola. Selain manajemen olahraga ini, para peserta didik juga akan memiliki pandangan dan pemahaman yang lebih luas mengenai manajemen di bidang musik industry dan hal-hal terkait untuk memaksimalkan suatu kegiatan musik, seperti proses pembentukan tim yang diperlukan dalam proses pembentukan dan pencitraan seorang penyaji ataupun seorang artisan di bidang musik. Dalam hal ini, seorang manajemen musik harus dapat mengambil langkah-langkah dan tindakan untuk dapat mengoptimalkan sumber pendapatan ataupun penghargaan bagi pada seniman atau musisi, baik sebagai seorang artisan ataupun sebagai seorang penyaji dalam kegiatan musik pertunjukan.

Dasar – Dasar Pengetahuan Legal dan Regulasi Bidang Seni dan Olahraga ini digunakan untuk membantu bagi para peserta didik untuk memiliki pandangan dan gambaran yang jelas akan perihal hukum dan perundang-undangan yang ada di bidang seni ...

Evaluasi Pembelajaran Pendidikan Jasmani Olahraga dan Kesehatan Berbasis Video

Evaluasi Pembelajaran Pendidikan Jasmani Olahraga dan Kesehatan Berbasis Video PENULIS: ASMAR, S.PD., M.PD. Ukuran : 14 x 21 cm ISBN : 978-623-270-023-9 Terbit : April 2020 www.guepedia.com Sinopsis: Evaluasi Pembelajaran merupakan hal yang sangat penting dalam proses pembelajaran, salah satu cara guru untuk mengidentifikasi dan melihat sejauh mana tingkat perkembangan dan kemajuan peserta didik yang didapat selama proses pembelajaran sebelumnya. Evaluasi yang dilakukan juga bertujuan untuk melihat apakah model, metode dan teknik pengajaran yang dilakukan sudah efektif atau tidak digunakan terhadap peserta didik. Terdapat dua cara kebiasaan guru dalam pengambilan evaluasi yang dilakukan yaitu tes tertulis menghendaki siswa memberikan jawaban secara tertulis, serta tes nontulis seperti tes keterampilan, pemberian tugas, dan lain-lain. Penulis menyadari bahwa evaluasi pembelajaran merupakan hal yang sangat penting dalam pencapaian yang akan dituju serta bermanfaat untuk pengambilan keputusan guru dalam memilih penggunaan model, metode serta teknik pengajaran yang efektif agar kompetensi yang diinginkan tercapai. Maka dari itu, penulis ingin mengembangkan sebuah evaluasi dengan memanfaatkan media pembelajaran berbasis video, dimana siswa akan diberikan tugas membuat sebuah video pembelajaran berdasarkan materi yang sebelumnya telah diberikan. Harapannya dengan adanya tugas tersebut dapat membantu guru dalam mengevaluasi pembelajaran apakah sudah efektif atau perlu perbaikan-perbaikan yang mendorong tercapainya kompetensi yang diinginkan. www.guepedia.com Email : [email protected] WA di 081287602508 Happy shopping & reading Enjoy your day, guys

Strategi pembelajaran merupakan langkah selanjutnya dari proses desain pembelajaran yakni bagaimana caranya menuju proses pembelajaran. Proses pembelajaran yang dimaksud adalah rangkaian kejadian eksternal bagi peserta didik yang ...

Sharia Tribunals, Rabbinical Courts, and Christian Panels

Religious Arbitration in America and the West

This book explores the rise of private arbitration in religious and other values-oriented communities, and it argues that secular societies should use secular legal frameworks to facilitate, enforce, and also regulate religious arbitration. It covers the history of religious arbitration; the kinds of faith-based dispute resolution models currently in use; how the law should perceive them; and what the role of religious arbitration in the United States and the western world should be. Part One examines why religious individuals and communities are increasingly turning to private faith-based dispute resolution to arbitrate their litigious disputes. It focuses on why religious communities feel disenfranchised from secular law, and particularly secular family law. Part Two looks at why American law is so comfortable with faith-based arbitration, given its penchant for enabling parties to order their relationships and resolve their disputes using norms and values that are often different from and sometimes opposed to secular standards. Part Three weighs the proper procedural, jurisdictional, and contractual limits of arbitration generally, and of religious arbitration particularly. It identifies and explains the reasonable limitations on religious arbitration. Part Four examines whether secular societies should facilitate effective, legally enforceable religious dispute resolution, and it argues that religious arbitration is not only good for the religious community itself, but that having many different avenues for faith-based arbitration which are properly limited is good for any vibrant pluralistic democracy inhabited by diverse faith groups.

It is sold with the understanding that the publisher is not engaged in rendering legal, accounting, or other professional services. If legal advice or other expert assistance is required, the services of a competent professional person ...

Citizenship Through Secondary History

Citizenship through Secondary History reveals the potential of history to engage with citizenship education and includes: a review of the links between citizenship education and the teaching and learning of history an analysis of how citizenship education is characterised, raising key issues about what could and should be achieved a critique of the discipline and the pitfalls to avoid in teaching citizenship through history case studies offering practical teaching suggestions. History teaching is at the vanguard of citizenship education - the past is the springboard from which citizens learn to think and act. This book offers positive and direct ways to get involved in the thinking that must underpin any worthwhile citizenship education, for all professional teachers, student teachers in history, policy-makers, heads of department and principals.

This book offers positive and direct ways to get involved in the thinking that must underpin any worthwhile citizenship education, for all professional teachers, student teachers in history, policy-makers, heads of department and principals ...