Sebanyak 1873 item atau buku ditemukan

Statistika untuk bisnis dan manajemen

Statistika (statistics), statistika deskriptif (descriptive statistics), dan statistika
inferensial (inferential statistics) didefinisikan oleh Salvatore dan Reagle (2002: 1
) sebagai berikut. Statistics refers to collection, presentation, analysis, and
utilization ...

Statistika Lengkap secara Teori dan Aplikasi dengan SPSS 23

Benarkah Statistik dan Statistika berbeda? Apakah mungkin seseorang yang awam akan segera mudah dan cepat memahami, mengolah, dan menganalisis datanya dengan SPSS? Banyak pertanyaan yang mungkin muncul tentang statistika dan SPSS. Dan sebagian pertanyaan, bisa jadi akan terjawab dalam buku ini dengan pembahasan yang dikupas secara ringkas dan mudah. Buku “Statistika Lengkap secara Teori dan Aplikasi dengan SPSS 23” akan mengupas statistika dengan bahasa yang sederhana sehingga mudah dipahami secara teori dan aplikasi. Dengan memahami teorinya terlebih dahulu, diharapkan pengguna SPSS akan lebih mudah “membaca” aplikasi dari SPSS. Pembahasan dalam buku mencakup: - Pengantar tentang Statistika dan SPSS - Analisis Variansi Satu dan Dua - Analisis Regresi Sederhana - Normalitas - Multikolinieritas dan Homoskedastisitas - Autokorelasi dan Linieritas - Analisis Regresi Ganda - Analisis Kovariansi Satu dan Dua - Rancangan Blok Tidak Lengkap Setimbang - Rancangan Bujur Sangkar Youden

Benarkah Statistik dan Statistika berbeda?

Perhubungan media di Malaysia (Penerbit UM)

Perhubungan media merupakan aspek yang penting dalam strategi komunikasi sesebuah organisasi. Dengan demikian, amat kritikal bagi pengamal perhubungan awam untuk membina hubungan yang berkesan dengan personaliti media. Penulisan ini berfokus pada amalan perhubungan media di Malaysia dengan memberi tumpuan kepada empat isu iaitu polisi organisasi korporat, amalan etika kewartawanan, persepsi editor dan bahan perhubungan media. Kaedah analisis kandungan digunakan untuk menganalisis bahan-bahan siaran media yang diterima oleh dua organisasi media iaitu sebuah akhbar harian dan sebuah stesen televisyen. Selain itu, temubual mendalam dilaksanakan untuk menganalisis pendapat para editor akhbar harian, stesen televisyen dan agensi berita mengenai amalan perhubungan media. Analisis menunjukkan para editor media berpegang kepada polisi organisasi dalam urusan perhubungan media dan seakan-akan tidak dipengaruhi oleh pengamal perhubungan awam. Berdasarkan analisis didapati pihak berkuasa politik dan pengiklan mempunyai pengaruh kuat ke atas polisi organisasi korporat yang mungkin memberi kesan pada amalan perhubungan media. Dapatan menunjukkan para editor berpandu kepada kod etika profesional dalam membuat liputan secara adil dan saksama. Walaupun pemberian hadiah oleh pengamal perhubungan awam kepada para editor dilihat sebagai kebiasaan dalam perhubungan media, namun amalan pemberian ini tidak mempengaruhi keputusan editorial. Analisis juga mendapati para editor mengakui keprofesionalan pengamal perhubungan awam dari segi format dan gaya persembahan bahan siaran media, termasuk kepelbagaian kandungan yang memenuhi jangkaan mereka. Pelbagai faktor mempengaruhi perhubungan media termasuk kurangnya hubungan interpersonal oleh para pengamal perhubungan awam dengan para editor media massa. Oleh itu, hubungan baik perlu dimantapkan dalam usaha memperbaiki liputan aktiviti, dan seterusnya untuk membina kepercayaan publik kepada organisasi.

Individu yang mempunyai kuasa politik boleh mengarahkan editor-editor media
massa membuat liputan untuk isu-isu tertentu atau mengeluarkan arahan
menghalang editor daripada membuat sesuatu liputan media berkaitan sesuatu
isu, ...

Lupus in fabula, vacca in mensa. La teriosfera e i media di massa

L’avvento del capitalismo, che si impone grazie ai media di massa a partire dal Dopoguerra, ha segnato un cambiamento velocissimo e radicale in Occidente e quindi in Italia, prima di espandersi all’intero globo. I vecchi modelli tradizionali, connessi alla terra, regolati dal fluire delle stagioni e che in qualche modo erano riusciti a sopravvivere a millenni di storia, adesso vengono completamente dissolti in nome di una società “avanzata”, regolata invece dai nuovi interessi industriali, società proiettata all’edonismo e al consumo. Questa trasformazione dei costumi non tocca soltanto l’essere umano, ma per riflesso investe tutto il pianeta, animali non umani inclusi. Si diffondono gli allevamenti intensivi, il “vivente”, in senso lato, diventa “merce” o “surrogato” (pet) dell’Umano. In questo ebook, che si può leggere in meno di un’ora di tempo, viene analizzato l’impatto di questo modello sulla nostra società, il ruolo del mito nella trasformazione del non umano in mero scatolame. Viene considerato anche il modo in cui i media tradizionali prima, e quelli tecnologici poi, hanno influito, attraverso le loro rappresentazioni dell’alter, nella diffusione della cultura capitalista e specista. Passeggiando per il tempo, dall’antichità fino al cinematografo e al Carosello, scopriremo che i simboli del capitalismo sono un cow-boy e una bistecca.

RESENTAZIONE L'avvento del capitalismo, che si impone grazie ai media di
massa a partire dal Dopoguerra, ha segnatoun cambiamento velocissimo
eradicale in Occidente equindi inItalia, primadiespandersi all'intero globo.
Ivecchimodelli ...

Media Flows in Latin America

CAPARELLI , S . ( 1980 ) Comunicação de Massa sem Massa . San Paulo :
Cortez Editora . CARDOSO , F . H . ( 1973 ) “ Associated dependent development
: theoretical and practical implications , ” in A . Stepan ( ed . ) Authoritarian Brazil .