
Manajemen Strategis Perusahaan (Corporate Strategic Management).
Strategic management is the effort of managing an organization's resources to achieve its goals and objectives, by involving setting goals, analyzing the competitive environment, analyzing internal organizations, evaluating strategies, and ensuring that management rolls out strategies throughout the organization.Strategic management is divided into several schools of thought, namely (1) a prescriptive approach to strategic management describes how strategy should be developed, (2) a descriptive approach focuses on how strategy should be put into practice.In business, strategic management is important because it allows a company to analyze areas for improving its operational effectiveness, by identifying potential threats and opportunities, or simply following general guidelines. Given the organizational structure, companies may choose to follow a prescriptive or descriptive approach to strategic management. Furthermore, if a prescriptive model is applied, it means that strategies are outlined for development and implementation. In contrast, a descriptive approach describes how companies can develop this management strategy.Indonesian abstract :Manajemen strategis adalah upaya pengelolaan sumber daya organisasi untuk mencapai tujuan dan sasarannya, dengan melibatkan penetapan tujuan, menganalisis lingkungan kompetitif, menganalisis organisasi internal, mengevaluasi strategi, dan memastikan bahwa manajemen meluncurkan strategi di seluruh organisasi. Manajemen strategis dibagi menjadi beberapa aliran pemikiran , yaitu (1) Pendekatan preskriptif untuk manajemen strategis menguraikan bagaimana strategi harus dikembangkan, (2) pendekatan deskriptif berfokus pada bagaimana strategi harus dipraktikkan. Dalam bisnis, manajemen strategis penting karena memungkinkan perusahaan untuk menganalisis area untuk peningkatan keefektifan operasionalnya, dengan mengidentifikasi potensi ancaman dan peluang, atau hanya mengikuti pedoman umum. Mengingat struktur organisasi, perusahaan dapat memilih untuk mengikuti pendekatan preskriptif atau deskriptif untuk manajemen strategis. Selanjutnya, jika diterapkan model preskriptif, maka berarti strategi diuraikan untuk pengembangan dan pelaksanaan. Sebaliknya, pendekatan deskriptif menggambarkan bagaimana perusahaan dapat mengembangkan manajemen strategi ini.
Strategic management is the effort of managing an organization's resources to achieve its goals and objectives, by involving setting goals, analyzing the competitive environment, analyzing internal organizations, evaluating strategies, and ...